IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ново проучване: Ползването на EV е два пъти по-евтино от бензинова кола

Единственият разход, по който електромобилът превъзхожда аналога с гориво, е застраховката

Използването на електрическа кола струва 50,2% по-малко, отколкото бензиновата, сочи ново проучване във Великобритания, проведено от компанията Andersen . Според него годишните експлоатационни разходи за EV са 1154 лири, докато собствениците на бензинови коли харчат средно 2316 лири.


електромобили


Очаквано, най-големите спестявания са от разходите за енергия. Шофьорите на бензинови автомобили харчат около 1209 лири за гориво при пробег от 16 000 км, докато тези на EV, ако зареждат у дома, плащат само 174 лири. При използване на най-ниската тарифа за кВт/ч в Обединеното кралство (5 пенса) разходите могат да паднат до 115 лири на година.

Данните на Andersen показват, че 92% от зарежданията се извършват у дома, като само 8% са на обществени станции. Дори с използването на скъпи ултрабързи зарядни станции, енергийните разходи на собствениците на EV остават с 25% по-ниски от тези на собствениците на бензинови автомобили.

Електрическите превозни средства също са по-евтини за поддръжка. Средната годишна цена за обслужване на EV във Великобритания е 232 лири, в сравнение с 295 за бензинови автомобили. В продължение на пет години управлението на електрическа кола излиза 3857 лири, което е с 1/3 по-малко от 5514 лири за автомобил с двигател с вътрешно горене.

Единственият разход, при който електрическите превозни средства отстъпват сериозно, е застраховката. Според данни от Confused.com, през януари 2025 застраховката на EV е струвала 125,81 лири повече, отколкото за бензиновите автомобили. Ситуацията обаче се променя - разходите за застраховка на електромобили са намалели с 18% до 2024 и експертите очакват по-нататъшни спадове, тъй като електрическите превозни средства стават все по-популярни.

Според изпълнителния директор на Andersen Дейвид Мартел за да се ускори преходът към електрически превозни средства, е важно ползите от електромобилите да бъде ясно обяснен на потребителите: „Ключовият фактор е разбирането на спестяванията от зареждане, данъци и обслужване, както и по-ниските застрахователни разходи.“

0 от 500
  • #99
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Следват Екселските таблици от ЕСО.После са бързите хамсии, които изяли акулите.Накрая са русалките.
  • #98
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Последно питаш за решение на проблем, а когато ти го дам, ме питаш къде ми е проблема? Нали беше твой проблем за липсата на слънце за зареждане на електромобил? Омръзна ми да ви повтарям да не задавате въпроси на които не можете да понесете отговора. Тези проблеми нямат решение единствено във вашата глава. А щом има решение, очевидно не е проблем!
  • #97
    6 rate up comment 1 rate down comment
    ХаХа ( преди 9 месеца )
    Това е добре,но ти нямаш електричка, тротинетвойводо.Теб какво те топли това.
  • #96
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Единственото което трябва да си промени е навиците. Като напълни батерията когато има слънце, може да кара 2-3 седмици. През това време все ще пекне слънце да зареди отново.
  • #95
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До 88 "генерацията от ФЕЦ в България за вчера, днес и утре. Кажи след това колко батерии и за колко пари ще трябва да инсталираме, за да имаме ток 3-4 дена поне, че очевидно има и такива дни." Ти всеки ден ли ходиш на бензиностанцията да зареждаш? Дори Гост ходи прекалено често, да зарежда по 12 л бензин всяка седмица за 30 лв за 150 км.
  • #94
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Тоест за цяла година са произведени 3 милиарда kWh, които са достатъчни за 15 милиарда километра. Това е годишният пробег на 2 милиона шофьора с пробега на Гост. Само че както се вижда, средно са по 650 км пробег на месец, но НЕ ВСЕКИ МЕСЕЦ ПОРАВНО!
  • #93
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Януари - 59,2GWh...1,9% - февруари - 136,5GWh...4,4% - март - 181,2GWh...5,9% - април - 197,5GWh...6,4% - май - 256,9GWh...8,4% - юни - 356,9GWh...11,6% - юли - 417,4GWh...13,6% - август - 428,8GWh...14,0% - септември - 377,2GWh...12,3% - октомври - 321,4GWh...10,5% - ноември - 180,1GWh...5,9% - декември - 160GWh...5,2% - Средно256,0916667GWh/месец...Общо3073,1GWh...
  • #92
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Само антифизик антиикономист може да си въобрази, че фотоволтаиците произвеждат най-много енергия през зимата, когато е необходима! Ето ти добива по месеци Януари - 59,2GWh...1,9% - февруари - 136,5GWh...4,4% - март - 181,2GWh...5,9% - април - 197,5GWh...6,4% - май - 256,9GWh...8,4% - юни - 356,9GWh...11,6% - юли - 417,4GWh...13,6% - август - 428,8GWh...14,0% - септември - 377,2GWh...12,3% - октомври - 321,4GWh...10,5% - ноемв ...
  • #91
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Грета Тунберг ( преди 9 месеца )
    Що да не може.Ти как я караш на самозадоволяване с Мара Шепова.
  • #90
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До 88. Само антиелектрик антимислител може да си въобразява за 100% самозадоволяване. Всички останали знаят че не можеш да спестиш 200 000kWh, ако ползваш 10 000 на година. Само антимислител може да ВЯРВА, че щом на него от 20 години от личен опит очилата плюс два диоптъра на лявото и минус 10 диоптъра надясното му РЕШАВАТ ПРОБЛЕМА СЪС ЗРЕНИЕТО, значи това е единственото РЕШЕНИЕ на този проблем.