IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ново проучване: Ползването на EV е два пъти по-евтино от бензинова кола

Единственият разход, по който електромобилът превъзхожда аналога с гориво, е застраховката

Използването на електрическа кола струва 50,2% по-малко, отколкото бензиновата, сочи ново проучване във Великобритания, проведено от компанията Andersen . Според него годишните експлоатационни разходи за EV са 1154 лири, докато собствениците на бензинови коли харчат средно 2316 лири.


електромобили


Очаквано, най-големите спестявания са от разходите за енергия. Шофьорите на бензинови автомобили харчат около 1209 лири за гориво при пробег от 16 000 км, докато тези на EV, ако зареждат у дома, плащат само 174 лири. При използване на най-ниската тарифа за кВт/ч в Обединеното кралство (5 пенса) разходите могат да паднат до 115 лири на година.

Данните на Andersen показват, че 92% от зарежданията се извършват у дома, като само 8% са на обществени станции. Дори с използването на скъпи ултрабързи зарядни станции, енергийните разходи на собствениците на EV остават с 25% по-ниски от тези на собствениците на бензинови автомобили.

Електрическите превозни средства също са по-евтини за поддръжка. Средната годишна цена за обслужване на EV във Великобритания е 232 лири, в сравнение с 295 за бензинови автомобили. В продължение на пет години управлението на електрическа кола излиза 3857 лири, което е с 1/3 по-малко от 5514 лири за автомобил с двигател с вътрешно горене.

Единственият разход, при който електрическите превозни средства отстъпват сериозно, е застраховката. Според данни от Confused.com, през януари 2025 застраховката на EV е струвала 125,81 лири повече, отколкото за бензиновите автомобили. Ситуацията обаче се променя - разходите за застраховка на електромобили са намалели с 18% до 2024 и експертите очакват по-нататъшни спадове, тъй като електрическите превозни средства стават все по-популярни.

Според изпълнителния директор на Andersen Дейвид Мартел за да се ускори преходът към електрически превозни средства, е важно ползите от електромобилите да бъде ясно обяснен на потребителите: „Ключовият фактор е разбирането на спестяванията от зареждане, данъци и обслужване, както и по-ниските застрахователни разходи.“

0 от 500
  • #79
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Мда ( преди 9 месеца )
    Тротинет, рязко ти отече бизнес плана в канала. Щом всички си зареждат колите вкъщи, ти на кой ще ги продаваш онези 1 000 000км пробег на година. Нещо пак ти се сбиха теориите
  • #78
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До 74. Бъркаш причина и следствие. Собствениците на електромобили не си купуват гаражи. Просто хората без гаражи не си купуват електромобили, защото няма смисъл.
  • #77
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Стига сте търсили под вола теле. Проблемът не са зарядните. Проблемът не е в цената на зареждане. Проблемът с не е във времето на зареждане. Проблемът не е и в пробега. Проблема е в началната цена на електромобилите. Няма да станат масови докато цените не се изравнят с ДВГ колкото и да им е пробега, колкото и бързо да зареждат и колкото и зарядни станции да има.
  • #76
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До РУК. Добър опит за пропаганда. Но не вървиш. Говори за Германия, когато искаш да лъжеш. Продължавай да обясняваш че германските водородни Toyota mirai имат по 5 л резервоар с който минават 1000 км и това е бъдещето. Фактите за България ги казах вчера - най-мощните 300-400 киловата зарядни станции, макар и малко на брой съществуват, А цената на зареждане си е като на другите зарядни станции - 69 стотинки за киловатчас. Зарядните са тук, електромобилита ги няма!
  • #75
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До #70 ( преди 9 месеца )
    Аз съм го смятал за ползване в София и икономията е от порядъка на 5000 лв годишно - разлика с гориво, поддръжка, данък, синя зона. Имам една електрическа кола, закупена втора употреба. Обслужването е на две години, почти без пари. Никаква Корола или друга подобна таратайка не може да се сравни с електричката за градско каране, по всякакви критерии. Иначе за междуградски пътувания си имам 6-цилиндров автомобил, но пътувам доста, по 40-50 хил. км годишно.
  • #74
    9 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 9 месеца )
    Ама баш в Англия, големите градове всеки си има гараж и собствено парко място със зарядна! Айде не всеки, 92% от собствениците на електрички! И 92% от бъдещите собственици и те ще имат! Толкова добре е устроена британската градска инфраструктура! Както се казва на английски - евала, евала, аферим!
  • #73
    7 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 9 месеца )
    АКО! зареждат само от дома!!!! АКО само 8% от зарежданията са на обществени станции, защо е цялото реване за тях и всички субсидии за изграждането им!? "Проучване" нямащо нищо общо с реалността! "Случайно" избрани потребители от предградията, които ползва дачия спринг основно в града! Когато започнеш да ползваш семейна електричка пълноценно и си зареждаш където имаш нужда сметката рязко се изравнява с бензина. Дори и в България зареждането вече гони мечтаното от Тролин левче за KWh!
  • #72
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До Гост. Да разбирам, че на въпроса за 2033, когато дойде време да сменяш автомобила, ще си купиш Toyota corolla за 10 000 лв а не обезценена Тесла за 5 000 лв с бонус зарядна станция?
  • #71
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Че защо ти е корола за 10бона, може да вземеш направо пасат от 98ма на газ за 1500- 2000 (цената варира според състоянието на гумите и колко е пълен резервоара.)
  • #70
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 9 месеца )
    Да се набутам с електрокар за 100 хилки, вместо Корола втора употреба за 10 ,за да спестя 12 лв на седмица,624 лв за година, 6240 лв за 10 години? Гений си адреналинке електричка,без майтап.