IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ново проучване: Ползването на EV е два пъти по-евтино от бензинова кола

Единственият разход, по който електромобилът превъзхожда аналога с гориво, е застраховката

Използването на електрическа кола струва 50,2% по-малко, отколкото бензиновата, сочи ново проучване във Великобритания, проведено от компанията Andersen . Според него годишните експлоатационни разходи за EV са 1154 лири, докато собствениците на бензинови коли харчат средно 2316 лири.


електромобили


Очаквано, най-големите спестявания са от разходите за енергия. Шофьорите на бензинови автомобили харчат около 1209 лири за гориво при пробег от 16 000 км, докато тези на EV, ако зареждат у дома, плащат само 174 лири. При използване на най-ниската тарифа за кВт/ч в Обединеното кралство (5 пенса) разходите могат да паднат до 115 лири на година.

Данните на Andersen показват, че 92% от зарежданията се извършват у дома, като само 8% са на обществени станции. Дори с използването на скъпи ултрабързи зарядни станции, енергийните разходи на собствениците на EV остават с 25% по-ниски от тези на собствениците на бензинови автомобили.

Електрическите превозни средства също са по-евтини за поддръжка. Средната годишна цена за обслужване на EV във Великобритания е 232 лири, в сравнение с 295 за бензинови автомобили. В продължение на пет години управлението на електрическа кола излиза 3857 лири, което е с 1/3 по-малко от 5514 лири за автомобил с двигател с вътрешно горене.

Единственият разход, при който електрическите превозни средства отстъпват сериозно, е застраховката. Според данни от Confused.com, през януари 2025 застраховката на EV е струвала 125,81 лири повече, отколкото за бензиновите автомобили. Ситуацията обаче се променя - разходите за застраховка на електромобили са намалели с 18% до 2024 и експертите очакват по-нататъшни спадове, тъй като електрическите превозни средства стават все по-популярни.

Според изпълнителния директор на Andersen Дейвид Мартел за да се ускори преходът към електрически превозни средства, е важно ползите от електромобилите да бъде ясно обяснен на потребителите: „Ключовият фактор е разбирането на спестяванията от зареждане, данъци и обслужване, както и по-ниските застрахователни разходи.“

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 месеца )
    До седем."Към момента е безмислено да се говори.Говоря за масовите марки - Шкода, Рено Опел и т.н." поправи ме, ако греша, но според мен и през 2030, когато се очаква електромобилите да бъдат по-евтини от автомобил с ДВГ, за електромобилите на тези марки пак ще е безсмислено да се говори. Най-новите им модели от 2025, все още се зареждат със същата или по-ниска скорост от Тесла модел 2012 и два пъти по-бавно от Тесла модел 2017. Както и 4-5 пъти по-бавно от китаец xiaomi zeeker и други 2024
  • #8
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Пак фак нюз ( преди 4 месеца )
    Тези 5 стинки включват ли всички данъци и такси? Защото в Испания плащам крайна цена 24-26, въпреки че във фактурата пише 10 цента за киловат
  • #7
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Едно и също все път, не ви ли омръзна. Читав електромобил струва над 90 000 лева. Цената е проблема, не друго. В държави като Норвегия и Дания не е така. В Дания например, един Golf вече струва 120 000 лева, а цената на ID 3 е около 82 000 лева. Ако в БГ цените на EV паднат до тези на ДВГ, ще има много повече електромобили и тогава вече, можем да говорим и да сравняваме разходите за употреба. Към момента е безмислено да се говори. Говоря за масовите марки - Шкода, Рено Опел и т.н.
  • #6
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    В 7ч сутринта в София беше -5. Вчера оставих ФВ ъп-а отвън, тези дни колата на жена ми е в гаража да не чисти сняг. Вчера врътнах 50 км на ток градско с пълна батерия и остана 50%. Тази сутрин го гледам беше на 30% стартирах го тръгна климатика и хоп показа 20км пробег. Работя от вкъщи прибрах го в гаража да се зареди и стопли ;). Оставям коментарите и изводите на по-опитните и умни. Другата кола е Корола Хибрид.
  • #5
    3 rate up comment 12 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 месеца )
    До 3. Не си ги разбрал правилно. Тук обикновено пишат хора, които изминават минимум два резервоара от по 1000 км всеки божи ден. Те ВЯРВАТ, че електромобила изминава само 100 200 км с едно зареждане, следователно за нормален техен ден трябва да заредят 10 пъти, от които само единия може да е вкъщи. От тяхна гледна точка 10% от зареждането е вкъщи, а останалите 90% девет спирания по минимум 1,5 часа всяко.
  • #4
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 месеца )
    До 2. Обвиняваш застрахователите в спекулативно вдигане на цените, но според мен не си прав. Поправката на електромобил всъщност наистина на много места все още струва по-скъпо, отколкото поправката на автомобил с ДВГ, просто защото липсват сервизи и обучен персонал. Точно както при липса на бързи зарядни станции, цените бяха високи, въпреки че цената на тока тогава беше четири пъти по-ниска от сега. Сега цените за зареждане падат въпреки, че цената на тока се вдига.
  • #3
    4 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    И още една опорка падна: скъпите зарядни. Като се вижда от статистиката, едва 8% от зарежданията са на бързи зарядни със скъп ток. Но антиелектриците всичките си имат петролопровод в мазата и за тях електромобилът не е предимство.
  • #2
    3 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Както се очакваше, поредната опорка на антиелектриците падна - застраховките. Имаше временно поскъпване, защото застрахователите не познаваха продукта, а те винаги реагират с тлъсти премии в такива случаи. Сега нещата си идват по местата, а да не говорим, че дори тогава новината беше силно преувеличена и ставаше дума за изключения, а не за правило.
  • #1
    3 rate up comment 18 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 месеца )
    Все още ли има вярващи, че през 2030 година, когато електромобилите са по-евтини за покупка, а следователно и застраховката им вече е по-евтина от на автомобил с ДВГ, някой ще избере да си купи скъп ДВГ с още по-скъпа поддръжка и два пъти по-скъпо зареждане? Още миналата година китайците продават серийни автомобили с 500.kW зареждане, което решава и последния проблем - бавното зареждане, а в частност и теглото.