IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ново проучване: Ползването на EV е два пъти по-евтино от бензинова кола

Единственият разход, по който електромобилът превъзхожда аналога с гориво, е застраховката

Използването на електрическа кола струва 50,2% по-малко, отколкото бензиновата, сочи ново проучване във Великобритания, проведено от компанията Andersen . Според него годишните експлоатационни разходи за EV са 1154 лири, докато собствениците на бензинови коли харчат средно 2316 лири.


електромобили


Очаквано, най-големите спестявания са от разходите за енергия. Шофьорите на бензинови автомобили харчат около 1209 лири за гориво при пробег от 16 000 км, докато тези на EV, ако зареждат у дома, плащат само 174 лири. При използване на най-ниската тарифа за кВт/ч в Обединеното кралство (5 пенса) разходите могат да паднат до 115 лири на година.

Данните на Andersen показват, че 92% от зарежданията се извършват у дома, като само 8% са на обществени станции. Дори с използването на скъпи ултрабързи зарядни станции, енергийните разходи на собствениците на EV остават с 25% по-ниски от тези на собствениците на бензинови автомобили.

Електрическите превозни средства също са по-евтини за поддръжка. Средната годишна цена за обслужване на EV във Великобритания е 232 лири, в сравнение с 295 за бензинови автомобили. В продължение на пет години управлението на електрическа кола излиза 3857 лири, което е с 1/3 по-малко от 5514 лири за автомобил с двигател с вътрешно горене.

Единственият разход, при който електрическите превозни средства отстъпват сериозно, е застраховката. Според данни от Confused.com, през януари 2025 застраховката на EV е струвала 125,81 лири повече, отколкото за бензиновите автомобили. Ситуацията обаче се променя - разходите за застраховка на електромобили са намалели с 18% до 2024 и експертите очакват по-нататъшни спадове, тъй като електрическите превозни средства стават все по-популярни.

Според изпълнителния директор на Andersen Дейвид Мартел за да се ускори преходът към електрически превозни средства, е важно ползите от електромобилите да бъде ясно обяснен на потребителите: „Ключовият фактор е разбирането на спестяванията от зареждане, данъци и обслужване, както и по-ниските застрахователни разходи.“

0 от 500
  • #89
    5 rate up comment 1 rate down comment
    ХаХа ( преди 9 месеца )
    Ползването на електромобилите е евтино само,ако имаш дълъг кабел като свързочника от филма "Тримата от запаса."
  • #88
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Брей, някой чисти коментари все пак... .Тцъ, тцъ, тцъ! Кажи сега, Мите Бустеров, за генерацията от ФЕЦ в България за вчера, днес и утре. Кажи след това колко батерии и за колко пари ще трябва да инсталираме, за да имаме ток 3-4 дена поне, че очевидно има и такива дни.
  • #87
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До хе-хе. Тоест смогът намалява добивът на фотоволтаиците точно когато има най-много нужда от енергия през годината - през зимата.
  • #86
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Хехе ( преди 9 месеца )
    Смогът е само през зимата, когато се палят кюмбетата за отопление.
  • #85
    1 rate up comment 6 rate down comment
    до 83 ( преди 9 месеца )
    Практиката е показала, че фотоволтаиците в софийското поле дават около 30% по-нисък добив заради смога. А откъде идва смогът? От ДВГ. Следователно: колкото повече електромобили, толкова по-евтина енергия от фотоволтаици.
  • #84
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До 83. Моите добиви съм ги споделял. Аз съм доволен, въпреки че губя 30- 40% от потенциала който имат фотоволтаиците, защото нямам батерии. Въпреки това фотоволтаиците вече се изплатиха за първите 4 години. Хайде сега сподели твоите да видим от какво си недоволен? Колко киловата си инсталирал и какви са ти добивите за година? Да не стане като електромобила който имаш и недоволството че в България няма зарядни станции С по-голяма мощност от 100 kW, "ГОВОРЕЙКИ ОТ ОПИТ"да видим какво ще излъжеш?
  • #83
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Охоо, местният Myн4o има нова жертва. Да му е честита! Същият нали много си пада по Ютюб, така че може да види какво казва там един английски га3ар, наречен Harry's Garage, който има бая солиден волтаичен парк и колекция от коли във фермата си. Накратко наскоро се върна към дизелови хибриди и производството от фотоволтаиците му е спорно откъм рационалност. Също като моите наблюдения от моите волтаици. Само вотлаиците в таблиците на Тротинетката дават невероятен добив.
  • #82
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Глупости без край... ( преди 9 месеца )
    Вибраторите не просто пестят, те даже и връщат пари на собствениците си!Колкото повече ги карат, толкова по-голяма печалбата!Те и затова тежат толкова, не заради батериите, а защото връщат пари, но само в монети!
  • #81
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До мда. Също така пропусна, че в Испания само мрежовите такси струват 16 евроцента, което са над 30 стотинки. Тоест тази система, която в България произвежда 200 000 киловат часа, само от мрежови такси ще пести около 32 хиляди евро ВСЯКА ГОДИНА дори без зарядно. 320 000 евро за 10-годишната гаранция, само от мрежовите такси и още 200 хиляди евро при 10 евро цента за ток, ако се запазят тези цени на тока. Заслужава ли си и без зарядни станции? Дали тези батерии имат бъдеще?
  • #80
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До мъда. Това е РЕШЕНИЕ на измислен от вас ПРОБЛЕМ с недостатъчната и скъпа електрическа енергия, КОГАТО електромобилите станат няколко милиона. РЕШЕНИЕ и на друг измислен от вас ПРОБЛЕМ - липсата на достатъчно мощност, за зареждане на няколко хиляди електромобила ЕДНОВРЕМЕННО С 500 kW мощност. Тоест още ДНЕС има РЕШЕНИЕ както на техническите така и на икономическите ПРОБЛЕМИ В БЪДЕЩЕ.