IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на VW посочи виновниците за кризата в компанията

Дизелгейт и провала в IT-технологиите са в основата на проблемите

В интервю за списание Bild главният изпълнителен директор на Volkswagen - Оливер Блуме, наруши корпоративните табута и обяви, че това е "десетилетието на структурни проблеми" за най-големия германски автомобилен производител. Топ мениджърът говори честно и откровено за грешките, които са допуснали той и неговите предшественици. Така, според него се е образувала своеобразна верига от събития, която е довела до най-дълбоката криза в историята.


Volkswagen


Според Блуме сред основните причини са дизелгейт, отхвърлянето на ключова платформа и провала в областта на IT технологиите. Всичко започна от грандиозния скандал с манипулираните дизелови двигатели, след който Volkswagen плати общо 32 милиарда евро. Това се случи по времето, когато компанията се ръководеше от Мартин Винтеркорн.

След това Хербърт Дийс стартира разработката на модулна платформа, която трябваше да стане основа за бъдещи хитови модели, но и тя се провали сериозно. В резултат на това първият електрически автомобил (ID.3) се появи на пазара с няколко години закъснение и със стотици неотстранени дефекти. Друго управленско решение, чиито последствия не са отстранени и досега е изоставането в софтуерната индустрия.

Дийс създаде собствена IT компания (Caraid), нае 10 000 (!) експерти, но в крайна сметка архитектурата на Volkswagen все още е неконкурентоспособна спрямо основните конкуренти на пазара, въпреки огромните разходи за персонал.

Сега ръководството на Volkswagen ще трябва да вземе трудни решения. Става дума за затваряне на заводи в Германия и за намаляване на заплатите. Освен това германската марка ще се откаже от юбилейните бонуси за лоялност на служителите. Според Bild 900 милиона евро са отпуснати за програмата за съкращаване на разходите, наречена "Херкулес", но дали тя ще изправи отново гиганта Volkswagen на крака или той ще тръгне надолу по примера на Nokia, предстои да разберем.


0 от 500
  • #4
    21 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 4 дни )
    На калпав водолаз, водораслите му пречели.Тръм спечели изборите и от фашист стана приятел за Урсула.Очаквайте преразглеждане на зелената сделка,Евро 7 и забраната на ДВГ след 2035 година.
  • #3
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 4 дни )
    Защо всички производители, които се юрнаха да правят електрокари,имат проблеми?Защо за петролен автомобил по поръчка се чака с месеци?
  • #2
    10 rate up comment 2 rate down comment
    До#1 ( преди 4 дни )
    Абсолютно съм съгласен с всичко казано от теб.
  • #1
    26 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Не съм чел доклада, но споменатото в статията са само част от проблемите им. Другата част е остарелия дизайн, лошото съотношение цена /качество, поради скъпият труд в Германия и ниското качество на агрегатите им и магериалите в масовите им коли, остарелите задвижвания (проблем и при останалите германски марки). Развитието на ФВ спря някъде около 2010 г., а Дизелгейт само показа че царят е гол. Инерцията която бяха набрали в Китай маскираше проблемите им досега. Компанията ще се свие драматично.