IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Абсурдът във VW - милиони за шефове и уволнения за останалите

Ето как Оливер Блуме „управлява“ дълбоката криза в германския концерн

Volkswagen има сериозни проблеми, с които трябва да се справи, и ситуацията не се подобрява с течение на седмиците. Германският автомобилен гигант откри какъв е големият му проблем и защо се нуждае от значително намаляване на разходите със затваряне на заводи и съкращения. Екстремна ситуация, в която висшите ешелони обаче са по-важен фактор от служителите, пише в свой анализ Motor.


Volkswagen


Проблемите във Volkswagen се задълбочават

Германският производител приключи щателна проверка преди дни, за да установи защо една от най-стабилните финансово компании (поне доскоро) се озова в толкова тежко положение. А нейният главен изпълнителен директор Оливер Блуме трябваше да съобщи лошите новини на акционерите и на другите представители на борда на директорите.

Основната причина, според шефа на компанията, са „структурни проблеми, които са натрупани от десетилетия и постепенно подкопават основите". Истината обаче е, че предизвикателството на електрическите автомобили, с което се захвана предишният изпълнителен директор - Херберт Дийс, се оказа непосилно. То включва и създаването на софтуерното подразделение CARIAD, което не изпълни целите си и донесе сериозни финансови загуби.

Висшите служители на Volkswagen не дават пример

Сега решението, предложено от най-високо ниво включва затварянето на три големи фабрики и уволнението на няколко хиляди служители, в допълнение към неограничено намаление на заплатите до 10%. Работническите съвети обаче не желаят да приемат първите две точки, принуждавайки Volkswagen да се съобрази с подписания преди няколко години документ, в който се ангажира да не уволнява никого поне до 2026 г.

Ситуацията става все по-тежка, но същият този работнически съвет посочи, че затварянето на съоръженията и съкращенията представляват само 17% от всички разходи на групата. Синдикатите напомниха на висшето ръководство, че трябва да вземат предвид всички фактори, които влияят на увеличението прекомерни разходи в Германия, за които се позова Блуме.

В същото време нито Блуме, нито Томас Шефер (главен изпълнителен директор на марката VW), нито останалите в Борда на директорите не затягат коланите. Големият шеф на VW Group, който преди това беше начело на Porsche, печели 8 млн. евро, като това е информация за 2022 г. Останалите в борда взимат между 2 и 3 млн. евро на година.

Мартин Винтеркорн - бивш шеф на Audi, който е осъден за скандала с емисиите, получава пенсия от 3100 евро на ден! В същото време един работник на поточната линия в заводите на VW взима около 55 000 евро годишно, а един инженер - близо 70 000 евро.

Според Кристиане Бенер, представител на работниците, „Оливър Блуме е най-добре платеният мениджър в индустрията". Тя е категорична, че „това, което липсва, са предложения от ръководството, които да показват, че ако бордът иска да приложи съкращения на заплатите, тогава може да даде добър пример“. Според нея, дори служителите да получават 10% по-малко заплащане, това няма да е достатъчно, за да покрие загубите, причинени от лоши управленски решения в миналото.


0 от 500
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Някога назад ( преди 1 месец )
    ...днес колите им са кекави, а цените безумни. Всичко е от разни менъджери продажби, тарикатски сметки на шефченца на отдели и директорчета разбира се, в стремежа им към безумни милионни лични бонуси и бонусченца с по шест нули отзад, във време на едно финансово умопобъркано "управление" на огромен корпоративен гигант. Хванаха я тая мантра за сваляне разходите, но с високи крайни цени за макс печалба. Доходоносно за кратко, но след това батак и крах. Както всичко в EU вече.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Някога назад ( преди 1 месец )
    Там някога назад във времето VW правеха технически страхотно надеждни автомобили. На абсолютно достъпни цени. Нещо което Fiat прави в Италия, но срещу което среща пропаганден отпор из пазарите, да няма подрив въс фалшивото вече схващане, че "немското, немското и пак немското" е най-добро. Но пак тогава, назад във времето, Passat от 1992г, ранните Polo и добре известния от 90те Golf 4 са реалната техника с която натрупаха имидж в EU пазара. Днес...
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Мръсни ( преди 1 месец )
    Нали се сещате, че парите за Винтеркорн са откуп да си мълчи и да поеме вината, че уж сам е наредил и изпълнил измамата с емисиите, с една шепа подчинени. Това е официалната история. Щото ако излезне истинската истина, фв ще загубят стойността си за една нощ. Неслучайно Фердинанд Пиех (един от многото с това име в кръвосмесения им род, но де факто визионера на създаването на групата със споделяне на части и компоненти) се изнизва от поста си буквално седмици преди скандала като пр*дня из ***.
  • #11
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Pizza & Panini ( преди 1 месец )
    Шефчетата с милиони от бонуси отделно заплатите им и те милиони, а на бедните работници готвят съкращения."Алчност без граници" е модерната история на VW Group. На всички немски брандове всъщност. Ясно са го казали служителите, 17% ще са икономиите само от тия съкращения, и няма да спасят положението.Шефчетата протакат време за смучене още милиони. После рев, и аверите им костюмари от германското правителство ще ги спасят с финас.пакет. от бюджета т.е.обществени пари от дънакоплатците.
  • #10
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Факт ( преди 1 месец )
    Селската фирмичка е пътник. А в момента в който се срине ще влезнем и избием всички пернишки гмна
  • #9
    9 rate up comment 0 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 1 месец )
    Пенсия от 1,1 милион ЕВР0 на година /!/ - туй и при щатските милиардери нема подобен драстичен и очевадещ и съответно извън всякаква обществена и социална нормалност ФАКть! И после защо ноицата на Джини била толкоз силно разтворена - видно от подобна ШОКираща несправедливост не само в Джърмани, но и у нас. Ако наистина заслугите му бяха реални и истински прогресивни и маХ. подходящи за бъдещото развитие на концерна, то защо го изритаха след Дизел-гейта као мръсно коте от ФАУ-Ветата...
  • #8
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Виц преди 10.11.1989г . В чистотата раздават премии на събрание на персонала, За Асан 10 лева и гумени гало.***, за Драган 12 лева и гумени гало.***, за директора на Чистота 1000 лева и няма гало.***. Всички работници в един глас за директора -Нека ходи бос, щом е толкоз прос(т). Та така и с германиците. Не знам какво обидно има в гало.*** това са обувки за селскостопанска работа, та ме цензурират и затова ги пиша с точка
  • #7
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И при банките е така, всички шефове дето фалираха банките през 2010/та си отидоха с милиони в сметките
  • #6
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Виц преди 10.11.1989г . В чистотата раздават премии на събрание на персонала, За Асан 10 лева и гумени ***, за Драган 12 лева и гумени ***, за директора на Чистота 1000 лева и няма ***. Всички работници в един глас за директора -Нека ходи бос, щом е толкоз прос(т). Та така и с германиците
  • #5
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Факт ( преди 1 месец )
    Дизеля умря а с него и всичко Немско