IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen започва да произвежда коли на китайска платформа

Концернът заменя собствената MEB с CEA, разработена съвместно с XPeng

Volkswagen ще се откаже от собствената си платформа MEB за автомобилите, произвеждани в Китай. Предприятието Volkswagen Anhui, три четвърти от което е собственост на германския концерн, ще започне да произвежда електрически автомобили на базата на архитектурата CEA (China Electrical Architecture), разработена съвместно с китайската XPeng.


VW ID. Unix


Според информациите причината за преминаването към различна архитектура са слабите продажби на кросоувъра ID. Unix, базиран на модулната MEB. Първият Volkswagen, изграден на CEA, ще бъде качен на поточната линия през 2025 г. и ще излезе на пазара през 2026 г.

Volkswagen планираше да пусне няколко модела на платформата MEB след ID.Unix. Сега тези планове очевидно са преразгледани и пускането на следващия модел на европейската архитектура, който вече беше в процес на разработка, е отложен. Неговото място ще бъде заето от нов продукт на китайската платформа. До 2026 г. Volkswagen Anhui трябва да пусне четири нови продукта.

Продажбите на ID. Unix стартираха през юли и оттогава са продадени само няколкостотин бройки от модела, което е много слаб резултат за огромния китайски автомобилен пазар. Началната цена на модела е 209 900 юана (27 400 евро), като Volkswagen се опитва да стимулира търсенето с промоции, включително отстъпка от 40 000 юана (5200 евро) при покупка преди края на годината.

Очаква се преходът към китайската платформа да позволи на Volkswagen значително да намали цените, което ще привлече купувачи. Прогнозираната начална цена на автомобила на CEA е 160 000 юана (20 800 евро).


0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 11 ( преди 17 часа )
    По-скоро ти не си гледал. Не видях нито един модел, който да предлага по-различно съотношение цена-оборудване. Ното технологично блестяха. Плъгин хибрид само с предно не е новина. Като цяло, имаха много подобни ограничения на европейските. Тесла си остава шампион по цена-качество/оборудване. Където блестяха с нещо (да кажем интериор), им куцаше я задвижването, я цената.
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 17 часа )
    Иначе съм съгласен, че откъм дизайн (макар и крещящ Китай в повечето случаи) и оборудване са доста прилични.
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    4 до 11 ( преди 17 часа )
    Всичките бяха с адски евтини пластмаси вътре. Повечето до колкото видях нямаха дупка на задната седалка за ски нито пък тя се делеше - все неща смъкващи цената. Отделно за Донг Фенг мога да ти кажа че е с адски тънки и ръждясващи ламарини. Отделно до колкото чета шумоизолацията не е на особено високо ниво. А за S7 електричката нямам думи - 80к лв 56кВч батерия бруто (вероятно около 52 нето) зареждане 30-80% 30мин. Почти всички конглокенти правят 10-80 за около 30мин. Отличниците слизат и под 25
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 19 часа )
    До 4,ни тъ знам кво си гледал,ама явно нищо и не си видял. Китаците бяха хем високо оборудване хем на разумни ценив сравнение с европейския загиващ автопром,които правят каруци в сравнение с китайските на безбожно високи цени и с бедно оборудване. не напразно след две ново закупени европейски коли се отказах въобще да ги гледам,та гледах само китайския автопром.
  • #10
    11 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 21 часа )
    Това че немците са назад от поне 10г. го повтарям постоянно! Те не произвеждат чипове, дисплеи, памети, батерии! Те са аналогови производители в дигитален свят! Да кривят ламарина и платмаси, слагат изолация и кожи, но за съжаление в днешно време това не е достатъчно...
  • #9
    8 rate up comment 1 rate down comment
    до 8 ( преди 21 часа )
    Не мисля че толкова ги изгониха, колкото китайците им предложиха условия на които да не могат да откажат. Преди години същото се опитаха да го направят и с футбола. На играчи от големите европейски отбори, които не излизат от шампионската лига им предложиха двойни и тройни пари и реално по-лека работа - едно е да излезеш срещу Меси друго е срещи Ким Гон Джин от китайската Крива паланка.
  • #8
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 21 часа )
    Така се получава, когато икономистите и банкерите изхвърлиха европейските инженери от автомоилните копаниии и те отидоха да работят в Китай. Сега ще плащат на китайците за платформи и дизайн проектирани от отхвърлените европейски инженери. Европейските коли са проектирани от икономисти, които за да увеличат производството, свалиха качеството и надеждността. Тяхна е отговорността за срива на автоиндустрията в Европа, а не на руската газ и китайската експанзия
  • #7
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 22 часа )
    6-ти нищо чудно няма. Въпрос на здрав разум и трезво мислне, а не на арахаизми - Китайското е евтино. Има и евтино китайско (което залива всички пазари), но има и качествено китайско, което вече по нищо не отстъпва, включително и като цена. Но е и факт, че докато Европа се прави на еко, кактко се казва, китаците мятат още въглища в машината.
  • #6
    11 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 23 часа )
    Мда, някак си, когато се наложи китайците да отговарят на изискванията за Европа и цената става доста "не китайска". Същото е, и когато се случи да "произвеждат" в Европа. Някак мистериозно ако не могат да изнасилват работниците и природата нещо не се получава да са по-евтини. Чудна работа!
  • #5
    21 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 23 часа )
    Няма да има евтини китайки коли! След като фалират европейските фирми китайците ще ги изкупят както направиха с Волво и ще продължат да си правят скъпи и луксозни коли по същите европейски марки но вече с нови собственици.