Volkswagen ще се откаже от собствената си платформа MEB за автомобилите, произвеждани в Китай. Предприятието Volkswagen Anhui, три четвърти от което е собственост на германския концерн, ще започне да произвежда електрически автомобили на базата на архитектурата CEA (China Electrical Architecture), разработена съвместно с китайската XPeng.
Според информациите причината за преминаването към различна архитектура са слабите продажби на кросоувъра ID. Unix, базиран на модулната MEB. Първият Volkswagen, изграден на CEA, ще бъде качен на поточната линия през 2025 г. и ще излезе на пазара през 2026 г.
Volkswagen планираше да пусне няколко модела на платформата MEB след ID.Unix. Сега тези планове очевидно са преразгледани и пускането на следващия модел на европейската архитектура, който вече беше в процес на разработка, е отложен. Неговото място ще бъде заето от нов продукт на китайската платформа. До 2026 г. Volkswagen Anhui трябва да пусне четири нови продукта.
Продажбите на ID. Unix стартираха през юли и оттогава са продадени само няколкостотин бройки от модела, което е много слаб резултат за огромния китайски автомобилен пазар. Началната цена на модела е 209 900 юана (27 400 евро), като Volkswagen се опитва да стимулира търсенето с промоции, включително отстъпка от 40 000 юана (5200 евро) при покупка преди края на годината.
Очаква се преходът към китайската платформа да позволи на Volkswagen значително да намали цените, което ще привлече купувачи. Прогнозираната начална цена на автомобила на CEA е 160 000 юана (20 800 евро).