Електрическите превозни средства се превърнаха в истински проблем за автомобилните производители и инженерите. Данните показват, че продажбите са значително под очакванията. Компаниите започнаха с производството на големи и скъпи модели с малка автономност, които не привлякоха толкова голям интерес, колкото се очакваше.
Именно малките EV трябва да играят основна роля на пазара. Големият проблем в случая обаче е рентабилността, като това важи особено за Volkswagen. Базираната във Волфсбург компания изживява един от най-трудните си периоди през последните години. Въпреки че продажбите вървят като цяло, нетният дохоз е много нисък. Volkswagen получава само 5,6% печалба от всяка продадена кола, а очакванията бяха, че резултатът ще е двуцифрен. Производството на електрически превозни средства обаче струва твърде много на компанията.
Volkswagen планира да пусне моделите ID.2 и ID.1, които могат да променят сегашното състояние на пазара. Началните цени на тези автомобили ще бъдат съответно около 25 000 и 20 000 евро. ID.1 обещава да бъде най-достъпната електрическа кола на компанията, въпреки че все още не е ясно дали това име ще бъде запазено.
За да постигне целите си, Volkswagen обмисля възможността да изостави екраните в най-евтините версии на бъдещите модели. Вместо това, на водачите ще бъде предложена опцията да използват телефона си като мултимедийно устройство. Това е изненадващо на фона на факта, че конкурентите при ентините електромобили Dacia и Citroën предлагат екрани в моделите си. В същото време обаче подобен подход ще позволи намаляване на цената на моделите от по-нисък клас.