IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen ще направи евтина кола на ток, но без мултимедия

Германците премахват екрана при началните версии, за за да намалят цената

Електрическите превозни средства се превърнаха в истински проблем за автомобилните производители и инженерите. Данните показват, че продажбите са значително под очакванията. Компаниите започнаха с производството на големи и скъпи модели с малка автономност, които не привлякоха толкова голям интерес, колкото се очакваше.


Volkswagen


Именно малките EV трябва да играят основна роля на пазара. Големият проблем в случая обаче е рентабилността, като това важи особено за Volkswagen. Базираната във Волфсбург компания изживява един от най-трудните си периоди през последните години. Въпреки че продажбите вървят като цяло, нетният дохоз е много нисък. Volkswagen получава само 5,6% печалба от всяка продадена кола, а очакванията бяха, че резултатът ще е двуцифрен. Производството на електрически превозни средства обаче струва твърде много на компанията.

Volkswagen планира да пусне моделите ID.2 и ID.1, които могат да променят сегашното състояние на пазара. Началните цени на тези автомобили ще бъдат съответно около 25 000 и 20 000 евро. ID.1 обещава да бъде най-достъпната електрическа кола на компанията, въпреки че все още не е ясно дали това име ще бъде запазено.

За да постигне целите си, Volkswagen обмисля възможността да изостави екраните в най-евтините версии на бъдещите модели. Вместо това, на водачите ще бъде предложена опцията да използват телефона си като мултимедийно устройство. Това е изненадващо на фона на факта, че конкурентите при ентините електромобили Dacia и Citroën предлагат екрани в моделите си. В същото време обаче подобен подход ще позволи намаляване на цената на моделите от по-нисък клас.


0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Сашо ( преди 2 седмици )
    Щастлив съм като чета коментарите тук - какви експерти си имаме в България!!! Немците трябва да пасат!!!
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Принципно има логика. Няма да спестят нищо от махане на екрана, но пък никой няма и да купува тая версия, защото няма екран. Така ще продават една малко по-джиджава с екран, ама и с още нещо друго, също толкова безсмислено за 5 к евра отгоре. И след 6 месеца ще махнат версията без екран. Същото е с Дачиите в Западна Европа. Никой не купува базови, а ги бухат с *** екстри като по-голям екран, лети джанти и реално продават Сандеро от 20 евра нагоре.
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Хахохи ( преди 1 месец )
    Проблемите на фв продължават, ще са като дачия без дисплей, а през телефона. Само, че тази версия не я купува никой. Последните 3г. даже я премахнаха от ценовата листа и започваха направо от 2 ниво. Иначе таблета или дисплея е евтин, но софтуера и интеграцията към колата е трудно за 100г. народна марка.
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Смешна работа, биха спестили повече ако всички модели в базовия вариант имат един и същ екран, отколкото да го премахнат. Да не говорим че правят сметките върху ЕВЕНТУАЛНИ продажби, които няма как да се постигнат и съответно ЕВЕНТУАЛНАТА икономия ще остане само на хартия
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Реално ( преди 1 месец )
    Не могат да свалят производствената цена и съответно да печелят, защото зависят от доставчици за батерии и на софтуер (там са много, поради многото модули в колата, за разлика от 1 MCU при Тесла), а вероятно и на мотори и други компоненти. Ако Дийс някога им е казвал: слушайте дайте да правим наши заводи за батерии, щото един ден ще го забелим, изглежда са го отрязали, понеже струва доста. Но не и колкото един фалит..
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Нека да не се мъчат, това би трябвало да е едно от най-евтините неща в една кола.
  • #10
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Когато мултимедията на кола от 2024-та ти е зор, как да не я окелпиш. БМВ имаха по-добра мулитмедия в автомобилите си от 2004-та.
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    7, или имаш нужда от очен, или не си виждал нито ФВ Ъп и Спринг, за да твърдиш подобни неща.
  • #8
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Доста *** идея. За да я постигнат, ще трябва да си преработят доста софтуера и да сложат някои хардуерни копчета, което обезсмисля спестеното. Може да се опитат да разработят и мобилно приложение, което също струва пари и трябва да се поддържа.
  • #7
    2 rate up comment 11 rate down comment
    до 5 ( преди 1 месец )
    Лъжеш. Up е по-голям (и най-вече, по-широк) от Спринг и е чувствително по-добре изработен. Ако представят нещо като Up, но на по-добра цена, ще се купува доста.