IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen ще направи евтина кола на ток, но без мултимедия

Германците премахват екрана при началните версии, за за да намалят цената

Електрическите превозни средства се превърнаха в истински проблем за автомобилните производители и инженерите. Данните показват, че продажбите са значително под очакванията. Компаниите започнаха с производството на големи и скъпи модели с малка автономност, които не привлякоха толкова голям интерес, колкото се очакваше.


Volkswagen


Именно малките EV трябва да играят основна роля на пазара. Големият проблем в случая обаче е рентабилността, като това важи особено за Volkswagen. Базираната във Волфсбург компания изживява един от най-трудните си периоди през последните години. Въпреки че продажбите вървят като цяло, нетният дохоз е много нисък. Volkswagen получава само 5,6% печалба от всяка продадена кола, а очакванията бяха, че резултатът ще е двуцифрен. Производството на електрически превозни средства обаче струва твърде много на компанията.

Volkswagen планира да пусне моделите ID.2 и ID.1, които могат да променят сегашното състояние на пазара. Началните цени на тези автомобили ще бъдат съответно около 25 000 и 20 000 евро. ID.1 обещава да бъде най-достъпната електрическа кола на компанията, въпреки че все още не е ясно дали това име ще бъде запазено.

За да постигне целите си, Volkswagen обмисля възможността да изостави екраните в най-евтините версии на бъдещите модели. Вместо това, на водачите ще бъде предложена опцията да използват телефона си като мултимедийно устройство. Това е изненадващо на фона на факта, че конкурентите при ентините електромобили Dacia и Citroën предлагат екрани в моделите си. В същото време обаче подобен подход ще позволи намаляване на цената на моделите от по-нисък клас.


0 от 500
  • #5
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Надали екрана и ММС е най-скъпото нещо в колата и това, което ще ги извади от кризата. Цените, незнам защо си мисля, че 20к е евтино, за лаерна количка (ИД1 ще е нещо като Ъп, т.е по малко и от Дачия Спринг) и хората е се втурант да ги купуват. Проблемите им са другаде, както са казали мъдрите хора - рибата се вмирисва откъм главата.
  • #4
    22 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Цялото забавяне и вероятно предстоящият фалит на volkswagen е заради проблеми със софтуера. Очевидно са взели решение по сталински. Няма софтуер, няма проблем. Слагаме един реостат между батериите и двигателите, като на допотопените електрокари от миналия век и решаваме проблема. Те балъците ще купуват заради табелката. Могат да сложа ти едно TDI на капака, което ще вдигне продажбите поне с 20%
  • #3
    18 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Това е най-голямата глупост която бях чувал някога. Докато всички останали слагат екрани за да песят, тези щели да спестят екрана за да печелят повече? В днешно време, автомобилите стават буквално компютри на колела. Ако махнеш в компютъра се очаква, че клиента ще купува само колела? Цялото поведение на автомобила зависи от компютъра.
  • #2
    11 rate up comment 2 rate down comment
    volksmensch ( преди 4 седмици )
    И какво, ще спестят по едни 50-100 евро на кола, качвайки маржа с 0,5% но за сметка на това ще намалят потенциала за продажба с 30-40%?Успех!
  • #1
    19 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Че то в днешно време махането на екрана и заместването му с добрите стари копчета и врътки е по-скъпо и съответно вече направо си се брои за платена екстра.