IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Започна се: Volkswagen продаде завод в Китай

Следващата стъпка за намаляване на разходите е затваряне на поне една фабрика в Германия

Германската компания Volkswagen е принуден да взима някои трудни решения, докато се опитва да пренастрои своите бизнес операции. Автомобилният производител е изправен пред силни финансови затруднения и се стреми да намали разходите, което може да включва затваряне на фабрики в Германия за първи път. „Икономическите причини“ вече засягат заводите извън родината на VW, като компания обяви, че ще продаде едно производствено съоръжение, както и две тестови писти, в Китай.


Volkswagen


VW продава фабриката, която управлява като съвместно предприятие със SAIC в китайския регион Синдзян. Въпреки това германският производител също обяви, че разширява партньорството си с китайската компания, като обеща да представи 18 нови модела до 2030 и да удължи споразумението си до 2040. Първите два нови автомобила - и двата електрически, пристигат още през 2026 г.

Продажбата на завода в района на Синцзян идва след години на външен натиск за напускане на района, където правозащитните организации разкриха злоупотреби срещу местното уйгурско население, за които се твърди, че включват принудителен труд, според Nikkei Asia. Както властите в Пекин, така и представители на VW отрекоха тези обвинения.

По-рано тази седмица изпълнителният директор на марката VW - Томас Шафер, разкри, че не вижда как компанията може да постигне целите си без поне една фабрика да бъде затворена в Германия. Вероятно ще има съкращения, въпреки че работническият съвет на компанията смята, че автомобилният производител може да избегне това чрез намаляване на заплатите.

Така или иначе Volkswagen е изправен пред сериозни трудности, докато се справя с нарастващите разходи, увеличаващата се конкуренция и намаляващите продажби на някои основни пазари. Това може да се поправи, ако се предприемат правилните стъпки, които вероятно ще включват затваряне на допълнителни заводи в бъдеще.

0 от 500
  • #2
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    На мен лично винаги ми е била неестествена експанзията на ФВ последните 20ина години. Напъните да се купуват марки и напъните да продадат повече бройки от Тойота ми изглеждаха комични на моменти. Дизелгейт окончателно ме убеди, че са *** и обясни защо 2ката дизел на ФВ "мноу върви, бате". Няма да е първият или последният колос на глинени крака.
  • #1
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    ФВ явно пръв настъпи мотиката. Доста звучен шамар, който дано да послужи за отрезвяване на Германия и ЕС. Ако ли не и с двете е свршено. За едните нов план Маршал няма да има, а за другите...еми чудесна идея на Шуман, но кофти актьори последните 5-10г