IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Хиляди чисто нови VW и Audi са оставени да ръждясват

Електрическите коли са престояли огромен паркинг повече от 6 месеца

Водещите германски производители продължават да имат сериозни проблеми с реализирането на пазара на нови електрически превозни средства. Доказателство за това е огромен паркинг в град Есен, където са оставени да ръждясват повече от 6000 нови автомобила, съобщава Bild.


изоставени коли


Изданието отбелязва, че сред изоставените автомобили има предимно модели от германските автомобилни марки Volkswagen и Audi. Според служители на обекта колите са престояли на това място повече от шест месеца.

„Никога досега не съм срещал подобно нещо, въпреки че работя тук повече от 10 години. Колите се доставят дотук, но почти никой не тръгва с тях. Хората не са готови да платят толкова пари за електрическа кола, а развитието на зарядните станции и ограниченият обхват на пътуване определено плашат купувачите“, коментира един от служителите.

Почти всички места на огромния паркинг са заети. Няма места дори на площадката за паркиране на автовозите, които докарват електромобилите и ги разтоварват на мястото. Това означава, че при средна цена от 30 000 евро или повече за нов EV, огромен актив изгнива. Общата стойност на изоставените коли се изчислява на около 300 млн евро.


0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Най-добре ( преди 9 минути )
    е да се закрие цялата група VW, с изключение на Porsche.
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 29 минути )
    Такава е съдбата на нежеланите неща. Насила хубост не става. Разиграваха ни с дизела, сега с електродвигатели, не се знае какво още ще им хрумне на тия алчни тарикати. Стига да има кой да се вързва, ама парен каша духа. Народа си е масово глуповат и наивен, ама като го излъжеш един два пъти и почва изобщо да не бръсне повече. Ел колите са по лесни за производство и затова всички се хвърлиха да ги правят. Стартъпи и всякакви организации без познания и опит видяха бързи печалби. Е няма да стане!
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 46 минути )
    Опа, изпреварили са ме, но да, като решиш да смениш батерията какво ще правиш? А ток само на обяд или ще ползваме АЕЦ и въглища?! Поне като пишеш, опитай се да помислиш.
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 47 минути )
    Проблемът е в цените и остарелите концепции. Много са високи тези цени и колите ги правят по грешна концепция. Правят като коли с ДВГ. Трябва да сменят мисленето! Електрическите коли са лесни за производство. Трябва да измислят начини да ги произвеждат по бързо и по евтино. Електрически коли за 15 000 Евро ще се продават без проблем. Може да се направи. Има технологии. Но фирмите не искат да работят дори и за 10% марж което ще им носи само по 1500 евро печалба на кола.
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 59 минути )
    До 5: А ти фабрика за батерии и солари имаш ли? Петрол продават много държави, но евтини батерии и солари - само Китай. Да заменим диверсификацията с монопол ли ти се иска?
  • #5
    2 rate up comment 5 rate down comment
    СМОГ ( преди 1 час )
    Мрън-мрън. Кладенец имаш ли? Имам, ама е за вода. Рафинерия имаш ли? Немам. Тогава караш на БГ ток и без тънга-мънга. Който люби черната мaзгa, отива в резерват: диша сажди, яде пластмаса, пие мазут, бачка събиране на нефтени разливи с лопата и колко изкара.
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 час )
    Китай инвестира само в ток, и то поради глупостта на другите. В момента, в който навсякъде пак си има ДВГ, и Китай ще трябва да започни да си сътрудничи с другите. Но на политиците ум им къс, а егото голямо...
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 час )
    Не, трябва да премахнат глупавата и самоубийствена за икономиката идея за живот без ДВГ, нефт и пластмаса. Вместо с директиви (преди 10 ноемви им викали май партийни заръчения), нека да рекламират живота, към който се стремят. Нека да помогнат със средства или законови улеснения бизнес в този сегмент. Хората, въпреки природната си глупост, мислят за децата си и света около себе си. Не си личи по политиците, защото там участват много пари за реклама, но извън това не би трябвало да е проблем.
  • #2
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Дали ще стоят в двора на някой дилър или на този паркинг няма голяма разлика...
  • #1
    4 rate up comment 3 rate down comment
    цена ( преди 2 часа )
    Тесла и Китайците си продават добре. За тези 6000 коли все ще се намери купувач, но, както е написано в статията, цените им са много много над конглокенцията. Европа трябва да субсидира европейските производители, както Китай го прави за Китайските.Ако Китайците можеха да правят ДВГ-та (не могат, че е доста по-сложна технология от батерия и електромотор), и с другите коли щеше да е подобна ситуацията.