IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Заслужава ли си Peugeot 508 на старо?

Бензиновите модели не създават проблеми, внимавайте с произведените през 2018 година 

Peugeot 508 не е кола, която създаде много проблеми след пускането си на пазара. Усетиха се повече при дизелите и само в някои страни имаше две изтегляни. Затова покупката трябва да бъде внимателна, за да е гарантирано успешна. Френския "лъв" се предлага като седан с пет врати, но фаворит на шофьорите определено  е комбито. Като цяло - доказано надеждна кола.


Peugeot 508


Проблемите

Ако бензиновите PureTech не са причинили никакви проблеми с годините, същото не може да се каже за двигателя BlueHDi. Беше оправен проблема с прекомерна консумация на течност AdBlue, но двигателите имат други слаби места.

Повреда на водната помпа има при 2.0 BlueHDi със 163 или 177 к.с., докато при 1.5 BlueHDi със 131 к.с. може да улучите шумен ангренажен ремък (в този случай трябва да се смени). Не е наред и функцията Stop&Start. Съобщенията за повреди на климатика, някои скърцания вътре и проникване на вода във фаровете се цитират за всички варианти.

Ако колата е внос, проверете състоянието на задните спирачни маркучи в представителство (има риск от течове) и на фиксиращите винтове на задния мост (рискуват да се повредят). Двете извършени изтегляния са точно заради тези проблеми. Сигурен е вносът от италианския пазар, където  не е имало подобни съобщения.


Peugeot 508


Историята

2018 - От втората половина на годината моделът се продава с четирицилиндров 1.6 турбо с директно впръскване на бензин от 181 или 224 к.с. Има и два четирицилиндрови дизелови двигателя. 1.5 BlueHDi идва със 131 к.с., шестстепенна ръчна скоростна кутия (автоматичният EAT8 е опция). 2.0 BlueHDi разполага със 163 или 177 коня.

Нивото на оборудване Active идва стандартно с предупреждение за напускане на лентата, 16-цолови алуминиеви джанти, двузонов автоматичен климатроник, фарове за мъгла, Bluetooth радио и сензори за дистанция отзад. Business добавя адаптивен круиз контрол, навигация, предни сензори за дистанция и 18-цолови джанти. 

Allure разполага и с електронен ключ, автоматично регулиране на дългите светлини и камера за задно виждане със 180° обзор. GT Line също така включва изцяло LED фарове и 18-цолови джанти, GT електронно окачване и алкантара и кожена тапицерия.

2019  - Добавен е семейният автомобил (наречен SW). Подобно на седана, той се предлага в хибридна версия 1.6 Hybrid e-AT8. При нея турбобензиновият двигател 1.6 със 181 к.с. е комбиниран с електрически мотор със 109 к.с., разположен в автоматичната скоростна кутия. Получава се комбинирана мощност от 224 к.с.

2021  – Пристига трицилиндровият 1.2 турбо двигател с директно впръскване на бензин, който разполага със 131 к.с. Той се предлага изключително с осемстепенна автоматична трансмисия.

 
Peugeot 508

 

Двигателите

На 1.6 турбо бензиновия двигател  не му липсват конски сили (224) спрямо работния обем. Той е пъргав, претендира за среден разход от малко над 5 литра на 100 километра. Тестове на автомобилни журналисти обаче показват по-скоро числото 7,75.

Дизеловият мотор със 131 к.с. той е сред най-мощните 1,5-литрови  агрегати. Не е много шумен, според данни за одобрение изминава средно 3.9 литра на 100 км.

В комбинация с автоматичната скоростна кутия, 2.0 турбодизелът със 177 к.с. реагира плавно и брилянтно още от ниски обороти. Средният разход не е лош: реално към 6,5 литра на 100 километра, макар в книгите да е записан под 5.

 

Peugeot 508
 

Плюсове:

Помощни средства за шофиране - много от тях са стандартни, от адаптивен круиз контрол до автоматично спиране.

Купето е добре изолирано от шум и дупки. Седалките са удобни.

Въпреки големия си размер и големина, това е брилянтен автомобил, лесен за управление.

Минуси:

Сензорните бутони на централния екран не са лесни за използване.

Избирайки люк като опция, не е необходимо да има дръжки на тавана.

Воланът е малко нисък и ако се нагласи на най-високата позиция, може да попречи на видимостта към някои от инструментите.

Най-честите повреди

Неизправности в устройството Stop&Start и шум от ангренажния ремък (особено когато е горещ) при 1,5. При 2.0 има случаи на повреда на водната помпа. Това, което създава проблеми, са автомобилите, произведени от 2018 г. до първите месеци на 2019.

Климатикът създава известни грижи, особено при моделите, произведени до първата половина на 2019 година (независимо от двигателя). Вината е в компресора. Често е необходима подмяна. 

Неточностите в сглобката на интериора причиняват шум, особено в областта на рамката на мултимедийната система и панелите на предните врати. Съобщава се за проникване на вода във фаровете.

Ако автомобилът е произведен от 2019 година до януари 2020-а, фиксиращите винтове на задния мост може да се повредят. При автомобили от 2018 и 2019-а има риск от спукване на задните спирачни маркучи.
 


Peugeot 508


Кой вариант е най-желан

Доста търсен семеен автомобил, макар и засенчен от успеха на кросоувърите. Най-желан е е спортният GT Line.  Цените не са високи, а спадът на стойността е сходен при двата варианта на каросерията. Има малко и не особено желани коли с ръчна трансмисия. 
 

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    vwbeetle ( преди 1 ден )
    Пежо бензиново не,не,и не..1.8 с турбо гори над литър масло за 2000км.Стои само в сервиза.Дизел,да
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Anonimen ( преди 6 дни )
    Карал дъм 2.0 хди 180 коня автомат, върви си добре колата
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    5-ти имам. Този мотор не е за 508 или 308 свен като базов, особено за 508, която е 1700кг празна. Динамика.. еми единствено, колкото че е дизел, оттам нататък няма никой. Ще те вози, но не очквай чудеса. Разхода зависи от стила ти на каране и горивото, но 5/100 не е незъзможно, стига 130 ти е таван. Лично за мен старите дизели на Пежо са по-добри - като 2.2 е страхотен, а заменилия го и осакатен 2.0 е ГОЛЯМ компромис.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Външно е приятна,
  • #7
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Чичо ви ( преди 1 седмица )
    Да му беха сложили моторче от сенокосачка на Хонда нямаше да има проблеми, а мощността е сходна. Бе френска му работа...
  • #6
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    автомобил клас С и D двигател под 2.0 литра е вече подигравка с купувача както Е клас под 6 цилиндъра
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Защо 1.5 Hdi да е труп? Има го в новата Опел Астра. Дават разход 5 и половина. Обмислям го вместо СУВ. Впечатления от първа ръка имаш ли?
  • #4
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Малко размита статия. Закоя генрация на 508 става дума? Първата (до 2018) или втората? Защото първата е със доста здрави и прилични мотори, но втората е подигравка. 2.0 ХДИ моторите ги спряха там, оставивха само 1.5 с 130кс (труп). Бензиновите също ги орязаха и оставиха само 1.6 с различна мощност, като 220кс, беше много кратка серия (няма и година) и го спряха, оставиха само 180кс на хибрид.
  • #3
    19 rate up comment 3 rate down comment
    бачо Кольо ( преди 1 седмица )
    Пежо с който и да е дизел да вземеш все е правилно-почти безпроблемни са(20 години карах пежо и ситроен дизели)
  • #2
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Нищо не разбрах за двигателите - бива ли ги и кои повече, кои по-малко!?