Peugeot 508 не е кола, която създаде много проблеми след пускането си на пазара. Усетиха се повече при дизелите и само в някои страни имаше две изтегляни. Затова покупката трябва да бъде внимателна, за да е гарантирано успешна. Френския "лъв" се предлага като седан с пет врати, но фаворит на шофьорите определено е комбито. Като цяло - доказано надеждна кола.
Проблемите
Ако бензиновите PureTech не са причинили никакви проблеми с годините, същото не може да се каже за двигателя BlueHDi. Беше оправен проблема с прекомерна консумация на течност AdBlue, но двигателите имат други слаби места.
Повреда на водната помпа има при 2.0 BlueHDi със 163 или 177 к.с., докато при 1.5 BlueHDi със 131 к.с. може да улучите шумен ангренажен ремък (в този случай трябва да се смени). Не е наред и функцията Stop&Start. Съобщенията за повреди на климатика, някои скърцания вътре и проникване на вода във фаровете се цитират за всички варианти.
Ако колата е внос, проверете състоянието на задните спирачни маркучи в представителство (има риск от течове) и на фиксиращите винтове на задния мост (рискуват да се повредят). Двете извършени изтегляния са точно заради тези проблеми. Сигурен е вносът от италианския пазар, където не е имало подобни съобщения.
Историята
2018 - От втората половина на годината моделът се продава с четирицилиндров 1.6 турбо с директно впръскване на бензин от 181 или 224 к.с. Има и два четирицилиндрови дизелови двигателя. 1.5 BlueHDi идва със 131 к.с., шестстепенна ръчна скоростна кутия (автоматичният EAT8 е опция). 2.0 BlueHDi разполага със 163 или 177 коня.
Нивото на оборудване Active идва стандартно с предупреждение за напускане на лентата, 16-цолови алуминиеви джанти, двузонов автоматичен климатроник, фарове за мъгла, Bluetooth радио и сензори за дистанция отзад. Business добавя адаптивен круиз контрол, навигация, предни сензори за дистанция и 18-цолови джанти.
Allure разполага и с електронен ключ, автоматично регулиране на дългите светлини и камера за задно виждане със 180° обзор. GT Line също така включва изцяло LED фарове и 18-цолови джанти, GT електронно окачване и алкантара и кожена тапицерия.
2019 - Добавен е семейният автомобил (наречен SW). Подобно на седана, той се предлага в хибридна версия 1.6 Hybrid e-AT8. При нея турбобензиновият двигател 1.6 със 181 к.с. е комбиниран с електрически мотор със 109 к.с., разположен в автоматичната скоростна кутия. Получава се комбинирана мощност от 224 к.с.
2021 – Пристига трицилиндровият 1.2 турбо двигател с директно впръскване на бензин, който разполага със 131 к.с. Той се предлага изключително с осемстепенна автоматична трансмисия.
Двигателите
На 1.6 турбо бензиновия двигател не му липсват конски сили (224) спрямо работния обем. Той е пъргав, претендира за среден разход от малко над 5 литра на 100 километра. Тестове на автомобилни журналисти обаче показват по-скоро числото 7,75.
Дизеловият мотор със 131 к.с. той е сред най-мощните 1,5-литрови агрегати. Не е много шумен, според данни за одобрение изминава средно 3.9 литра на 100 км.
В комбинация с автоматичната скоростна кутия, 2.0 турбодизелът със 177 к.с. реагира плавно и брилянтно още от ниски обороти. Средният разход не е лош: реално към 6,5 литра на 100 километра, макар в книгите да е записан под 5.
Плюсове:
Помощни средства за шофиране - много от тях са стандартни, от адаптивен круиз контрол до автоматично спиране.
Купето е добре изолирано от шум и дупки. Седалките са удобни.
Въпреки големия си размер и големина, това е брилянтен автомобил, лесен за управление.
Минуси:
Сензорните бутони на централния екран не са лесни за използване.
Избирайки люк като опция, не е необходимо да има дръжки на тавана.
Воланът е малко нисък и ако се нагласи на най-високата позиция, може да попречи на видимостта към някои от инструментите.
Най-честите повреди
Неизправности в устройството Stop&Start и шум от ангренажния ремък (особено когато е горещ) при 1,5. При 2.0 има случаи на повреда на водната помпа. Това, което създава проблеми, са автомобилите, произведени от 2018 г. до първите месеци на 2019.
Климатикът създава известни грижи, особено при моделите, произведени до първата половина на 2019 година (независимо от двигателя). Вината е в компресора. Често е необходима подмяна.
Неточностите в сглобката на интериора причиняват шум, особено в областта на рамката на мултимедийната система и панелите на предните врати. Съобщава се за проникване на вода във фаровете.
Ако автомобилът е произведен от 2019 година до януари 2020-а, фиксиращите винтове на задния мост може да се повредят. При автомобили от 2018 и 2019-а има риск от спукване на задните спирачни маркучи.
Кой вариант е най-желан
Доста търсен семеен автомобил, макар и засенчен от успеха на кросоувърите. Най-желан е е спортният GT Line. Цените не са високи, а спадът на стойността е сходен при двата варианта на каросерията. Има малко и не особено желани коли с ръчна трансмисия.