IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Peugeot отписва градските автомобили и премиум моделите

Французите също така отказват да заложат всичко на електромобилите

Peugeot няма да се завърне в сегмента на малките градски автомобили с достъпна цена. Френският производител също така няма амбиции да бъде премиум марка, разкрива главният изпълнителен директор на компания Ален Фави в интервю за германското издание Еcomento.


Peugeot


Французите напуснаха  А-сегмента през 2022, когато, без да вдигат много шум, спряха производството на Peugeot 108. Това означаваше и сбогуване с конкурентния пазар на евтини автомобили, като ролята на базов модел беше заета от Peugeot 208, което обаче е от по-висок клас.

Моделът 108 (на долната снимка), известен преди това като Peugeot 107, е автомобил, получен в резултат на сътрудничеството на бившата PSA (сега Stellantis) с Toyota. Японците го предлагаха като Augo, което се трансформила по-късно в в SUV под името Aygo X Cross. Имаше и още една алтернатива - Citroën C1, която също вече не се продава.


Peugeot 108


След края на 108 на няколко пъти се появиха спекулации, че Peugeot може да се завърне в сегмента на градските автомобили със собствено предложение, като самата марка така и не даваше категоричен отговор. Сега обаче всички съмнения относно подобна възможност бяха разсеяни от шефа на марката.

Ален Фави е категоричен, че Peugeot няма да се върне в А-сегмента, което означава, че наследник на 108 няма да има. В същото време топ-мениджърът разкри и още нещо много интересно: „Не искаме да бъдем първокласна марка. Peugeot е и ще продължи да бъде масова марка, но няма да се позиционираме в нискотарафния сегмент“.


Peugeot 208


Французите също така са отхвърлили напълно възможността да заложат всичко на електрически автомобили. В компанията не отричат значението на електрическата мобилност, но главният изпълнителен директор дава да се разбере, че това няма да е единствената технология за задвижване, на която ще се залага.

„Електрическата мобилност е от основно значение за марката Peugeot. Но това няма да е единствената ни технология за задвижване. Нашата сила се крие в нашите многоенергийни платформи. Те оставят избора на тип задвижване на клиента", обяснява Фави.


Peugeot 3008


Шефът на Peugeot допълни, че в компанията се вслушват в негативните коментари, които някои от модели на марката получиха през последните години. И се работи усилено, за да се разреши всеки един от посочените проблеми.

„През последните години се дистанцирахме малко от нашите клиенти, а също и от нашите партньори. Сега искаме отново да се доближим до тях. Имахме определени проблеми с качеството. Но това е проблем, само ако не се обърне внимание на тях. Сега даваме ясно да се разбере, че приемаме тези въпроси много сериозно", казва Фави.

0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    2.0 МОТОРИ НЕ ТРЯБВАТ ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ Е 1.2 ВАДИ ПОВЕЧЕ КОНЕ И Е ПО-ПЪРГАВ
  • #12
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Не виждам да са вслушали да върнат читави 2.0 мотори, да вкарат някой 6к, само кафемелачки и косачки, които на всичкото отгоре са дефектно по рождение
  • #11
    3 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Пежо винаги е било и е премиум бранд наравно със премиум Ситроен. Това са двете френски премиум марки. Рено е масовка,въпреки че правят по-добри коли от Пежо,а Дачия им е достъпния премиум. DS е луксозен премиум конглокент на Ягуар.
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    те маркетолозите и дизайнрите си знаят работата инженерите също са специалисти как да измъкнат парите на клиентите от следпродажбено обслужване проблема е в задкормилното устройство което не знае къде се налива течността за чистачки и после виси по сервизи и се чуди ама той производителя каза масло се сменя на 30 000 км. и що така стана двигателя се повредил явно проблема е мен момчета радвайте се на живота докато не сте си купили волво джереми кларксон
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Еми то лакво ом остана?
  • #8
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Имат отличен дизайн и екстериор, интересно разчупен интериор. Ако заложат на хибридна система, подобна на тази в Рено/Дачия, ще се стабилизират. Аз съм оптимист за Пежо, Ситроен и Опел.
  • #7
    22 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Те нямат голям избор, защото 1,2 моторите и 1,5 BlueHDI се оказаха (особено първия) проблемни, скъпи и несигурни даже в гаранция. ПюрТека е вече нарицателно за пълен ***. Ако продължават така просто ще си отидат. Или ще се слеят с Рено или някой друг и ще им е края това. И без това се върви към окрупняване на пазара, де факто са останали няколко производителя, които произвеждат едно и също в своите портфолиа, за кумова срама с различни емблеми.
  • #6
    14 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Пежо имат потенциала да продават по-скъпи автомобили, само че всеки път се опитват да ги правят с части от масовката и резултатът е плачевен. Реално само си навреждаха с тези опити. Като ще правиш нещо, прави го добре. DS е същата работа. Слаби двигатели, евтинка СК от Айсин, евтина кожа и бавен софтуер.
  • #5
    7 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    французи сър казало кучето и си облизало топките
  • #4
    24 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 5 месеца )
    От електричките никой не е спечелил, даже и китайците!