Френският производител Peugeot спази обещанието си и представи новото 208 GTi като част от уикенда на „24 часа на Льо Ман“. Така легендарното обозначение се връща в модел на марката, след като изчезна през 2021 със спирането на 308. Времената обаче се променят и в крак с модата хот-хечът вече е електрически.
Това не е изненада, тъй като преди това същото се случи с Abarth 600e, Alfa Romeo Junior Veloce и Lancia Ypsilon HF, които нямат ДВГ под капака. Гледайки спецификацията обаче, няма как човек да не остане впечатлен. Новото Peugeot 208 GTi е оборудвано с предно разположен електромотор с 280 к.с. - никога досега GTi от френския производител не е стигал толкова далеч.
Ако тази цифра не ви се струва нова за Stellantis, не грешите - същата мощност имат другите малки спортни автомобили на концерна, които споделят оригиналната платформа PSA CMP с 208. Съответно и техническите спецификации на различните модели са идентични.
За да ускори от 0 до 100 км/ч, новото Peugeot 208 GTi се нуждае от 5,7 секунди, а максималната скорост е 200 км/ч. Хот-хечът разполага със самоблокиращ се диференциал, батерия с 54 kWh със специална охладителна система, по-широки следи - +56 мм отпред и +27 мм отзад, снижено с 30 мм шаси, специфични пружини и амортисьори.
Има още ESP със спортен режим, който позволява деактивиране (вероятно не напълно) на системите за подпомагане на водача. Пакетът се допълва от увеличена спирачна система с 335 мм предни дискове с 4-бутални фиксирани спирачни апарати и прекалибрирано кормилно управление.
Декларираният пробег това Peugeot е 350 км - естествено, колкото по-силно дава газ шофьорът, толкова по-малко километри ще измине. Мощността на зареждане с променлив ток е 7,4 kWh, а при прав ток (DC) е 100 kW.
Външният вид също има значение и така Peugeot 208 GTi променя естетиката си, както отвън, така и отвътре. На първо място, разширените арки на колелата с тънка червена линия препращат към 205 GTi. Има и нов преден спойлер, заден дифузьор, 18-цолови алуминиеви джанти и новият червен цвят за каросерията. За момента цените на новия Peugeot 208 GTi все още не са разкрити.
Още снимки на новия хот-хеч - вижте в галерията:
В салона са поставени спортни предни седалки, модифицирана инструментална графика с нов червен цвят и нови специални екрани, червено амбиентно осветление и изкуствен звук, излъчван от високоговорителите, за да придаде на звука усещане за ускорение.
Стандартно малкият френски спортен автомобил предлага свързан сателитен навигатор с карти TomTom, гласов асистент, Apple CarPlay и Android Auto дори безжично, различни системи за подпомагане на водача и цифрови инструменти. За момента цените на новия Peugeot 208 GTi все още не са разкрити.
Още снимки на хот-хеча - вижте в галерията: