IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Peugeot 208 GTi се завърна като електромобил с 280 к.с.

Хечбекът с един двигател и предно предаване беше представена на „Льо Ман“

Френският производител Peugeot спази обещанието си и представи новото 208 GTi като част от уикенда на „24 часа на Льо Ман“. Така легендарното обозначение се връща в модел на марката, след като изчезна през 2021 със спирането на 308. Времената обаче се променят и в крак с модата хот-хечът вече е електрически.


Peugeot 208 GTi


Това не е изненада, тъй като преди това същото се случи с Abarth 600e, Alfa Romeo Junior Veloce и Lancia Ypsilon HF, които нямат ДВГ под капака. Гледайки спецификацията обаче, няма как човек да не остане впечатлен. Новото Peugeot 208 GTi е оборудвано с предно разположен електромотор с 280 к.с. - никога досега GTi от френския производител не е стигал толкова далеч.

Ако тази цифра не ви се струва нова за Stellantis, не грешите - същата мощност имат другите малки спортни автомобили на концерна, които споделят оригиналната платформа PSA CMP с 208. Съответно и техническите спецификации на различните модели са идентични.


Peugeot 208 GTi


За да ускори от 0 до 100 км/ч, новото Peugeot 208 GTi се нуждае от 5,7 секунди, а максималната скорост е 200 км/ч. Хот-хечът разполага със самоблокиращ се диференциал, батерия с 54 kWh със специална охладителна система, по-широки следи - +56 мм отпред и +27 мм отзад, снижено с 30 мм шаси, специфични пружини и амортисьори.

Има още ESP със спортен режим, който позволява деактивиране (вероятно не напълно) на системите за подпомагане на водача. Пакетът се допълва от увеличена спирачна система с 335 мм предни дискове с 4-бутални фиксирани спирачни апарати и прекалибрирано кормилно управление.


Peugeot 208 GTi


Декларираният пробег това Peugeot е 350 км - естествено, колкото по-силно дава газ шофьорът, толкова по-малко километри ще измине. Мощността на зареждане с променлив ток е 7,4 kWh, а при прав ток (DC) е 100 kW.

Външният вид също има значение и така Peugeot 208 GTi променя естетиката си, както отвън, така и отвътре. На първо място, разширените арки на колелата с тънка червена линия препращат към 205 GTi. Има и нов преден спойлер, заден дифузьор, 18-цолови алуминиеви джанти и новият червен цвят за каросерията. За момента цените на новия Peugeot 208 GTi все още не са разкрити.


Още снимки на новия хот-хеч - вижте в галерията:


Peugeot 208 GTi


В салона са поставени спортни предни седалки, модифицирана инструментална графика с нов червен цвят и нови специални екрани, червено амбиентно осветление и изкуствен звук, излъчван от високоговорителите, за да придаде на звука усещане за ускорение. 

Стандартно малкият френски спортен автомобил предлага свързан сателитен навигатор с карти TomTom, гласов асистент, Apple CarPlay и Android Auto дори безжично, различни системи за подпомагане на водача и цифрови инструменти. За момента цените на новия Peugeot 208 GTi все още не са разкрити.


Още снимки на хот-хеча - вижте в галерията:

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 3 седмици )
    Всички критики са напълно основателни. Аз ще добавя и още. С тоя теоретичен пробег 300км, ако го караш като истинско GTI няма да минеш и 200 км. Та тая кола ква свобода ти дава всъщност?! Да мръднеш в околията и не по далеч от 100км. Само за работа и за пазаруване, за уйкенда трябва да инвестираш в още една нормална кола. Е не всички сме милионери за съжаление.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Писах и при Голф...да напомпиш мотор в наши дни е лесно. Да спечелиш сърцето и душара на шофьора да дадедш душа на колата .. ето това е трудно. Е-колите нямат душа.. Легендите 106 и 205 са под 1т, един 2.0 150-160кс ръчка, е достатъчен за забавление.
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Хм... ( преди 3 седмици )
    А сега да си представим същото Пежо, но с бензинов двигател, 280 к.с. и вероятно по е 200 кг по-ниско тегло? Ускорението до 100 пада под 5 сек, а като бонус получаваш и хубав звук от ауспуха. Дали не е това, което очаква един купувач на GTI? Обожавам да карам електрически коли, но в някои случаи, за определен тип автомобил съм старомоден.
  • #3
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 3 седмици )
    ЕЛ никога не може да бъде истински хот-хеч! Глупав начин да гепят повече кинти от балъчетата
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    като ти обявят цената по добре да зимам на Пешо Калибрата Ама той ми обяви *** цифрата
  • #1
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Пореднуте, които искат да опорочат модели създали история...**ахти модерните времена. То нищо истинско не остана..ни коли, ни мотори, ни шофьори...по лошото е, че май и хора