Все повече дефектни китайски автомобили се озовават обратно при дилърите в Русия, като при някои от марките гаранционните претенции надхвърлят 50%, съобщават медиите в страната, като се позовават на търговски представителства.
Големият проблем в случая е, че китайските производители не компенсират дилърите с разходите за ремонт. Това носи сериозни загуби на търговските представителства, чиято репутация също страда в тези случаи. В същото време жалбите на потребителите не винаги са справедливи, като търговците често се оплакват от "тероризъм от страна на клиентите".
Най-често случаите на връщане на автомобил с дефект на търговеца се решават извънсъдебно. Но често клиентите подават неоснователни искания, търсейки пари за сметка на продавача, обясняват дилърите, като посочват, че масово наемат юристи, за да могат да се справят с претенциите за връщане на автомобили.
Според Закона за защита правата на потребителите купувачът може да върне нов автомобил на търговеца, ако забележи дефект в него в рамките на 15 дни. За да направи това, той трябва незабавно да подаде писмена рекламация. Връщане е възможно и ако автомобилът е в гаранционен ремонт повече от 45 дни или не може да се използва общо 30 дни в годината.
В същото време вносът на китайски автомобили в Русия бързо намалява. За първи път от две години страната престана да бъде основният потребител на китайската автомобилна индустрия, падайки директно на трето място. Мексико вече води, следван от ОАЕ. Основните причини за спада е пренасищането на пазара, както и непрекъснатото увеличение на цените на китайските коли.