IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Руснаците масово връщат китайски коли на дилърите

При някои марки гаранционните претенции надхвърлят 50 процента

Все повече дефектни китайски автомобили се озовават обратно при дилърите в Русия, като при някои от марките гаранционните претенции надхвърлят 50%, съобщават медиите в страната, като се позовават на търговски представителства.


дилъри, продажби


Големият проблем в случая е, че китайските производители не компенсират дилърите с разходите за ремонт. Това носи сериозни загуби на търговските представителства, чиято репутация също страда в тези случаи. В същото време жалбите на потребителите не винаги са справедливи, като търговците често се оплакват от "тероризъм от страна на клиентите".

Най-често случаите на връщане на автомобил с дефект на търговеца се решават извънсъдебно. Но често клиентите подават неоснователни искания, търсейки пари за сметка на продавача, обясняват дилърите, като посочват, че масово наемат юристи, за да могат да се справят с претенциите за връщане на автомобили.

Според Закона за защита правата на потребителите купувачът може да върне нов автомобил на търговеца, ако забележи дефект в него в рамките на 15 дни. За да направи това, той трябва незабавно да подаде писмена рекламация. Връщане е възможно и ако автомобилът е в гаранционен ремонт повече от 45 дни или не може да се използва общо 30 дни в годината.

В същото време вносът на китайски автомобили в Русия бързо намалява. За първи път от две години страната престана да бъде основният потребител на китайската автомобилна индустрия, падайки директно на трето място. Мексико вече води, следван от ОАЕ. Основните причини за спада е пренасищането на пазара, както и непрекъснатото увеличение на цените на китайските коли.

0 от 500
  • #5
    28 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Освен проблеми, лесно ли се плаща лизинг при 25-28% лихва? Нормално да ги връщат. Отделно, за да пълнят хазната, вдигнаха таксите за рециклиране на дилърите. За първото тримесечие продажбите са 25% надолу.
  • #4
    11 rate up comment 31 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 месеца )
    Запомни си думите, да няма после ама това откъде ми дойде. Тогава ще се чудиш какви причини да измислиш защо се фалирали европейските производители и защото китайците са ги купили
  • #3
    32 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Като знаем пазарите на Мексико и ОАЕ колко са големи, сметай за какъв "колосален" китайски износ става дума. Пфф, и тия щели да превземат Европа и света, и щели да фалират старите производители? Всичката им пара е в свирката, обаче това явно има ефект при умствено ограничените индивиди, съдейки по драсканиците на местния електрически шyт.
  • #2
    38 rate up comment 27 rate down comment
    Мемфис ( преди 3 месеца )
    Много предирчиви станали ушанките? Те не могат да направят количка за кереч - а намират костур на китайците! Нали скапаните ви жигулита са изцяло събрани с китайски части!
  • #1
    14 rate up comment 37 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Кой ги съчинява тези глупости?