Възходът на китайците от в автомобилната индустрия е безпрецедентен. Марката, която до преди 2 години свързвахме само с телефони, има само един модел в продажба, но какъв. За капак фабриката , в която се произвежда бестселъра Xiaomi SU7, се превърна в туристическа атракция на Китай до такава степен, че намирането на билет е истински късмет.
Много е трудно да се проследят всички китайски марки, които се появяват, а и чезнат. Xiaomi обаче произведе 100 000 броя от своята електрическа кола за малко повече от седем месеца. Главният изпълнителен директор дори се закани на Илон Мъск, че новата марка ще бутне Tesla от върха.
BYD е един от най-добрите примери за успеха, който една китайска марка може да постигне. Но вече има ново чудо. Въпреки че минаха само няколко месеца, откакто Xiaomi навлезе в автомобилната индустрия, нейният уникален модел се оказва истински хит, особено в Китай. Само SU7 Ultra получи поръчки за 7000 автомобила в рамките на 10 минути! Почти толкова Xiaomi искаше да продаде за една година.
Цифрите не лъжат. Xiaomi SU7 се продава като топъл хляб в Китай и дори се смята за по-баровски автомобил от Porsche Taycan. Но има още едно доказателство за успеха. И то е странно. Посещението на фабриката за автомобили на Xiaomi стана мода в Китай.
Тя е туристически феномен и задължителна дестинация, особено за младите хора. И почти е невъзможно да се намери билет за обиколка на съоръженията. Според CarNewsChina има вече процедура по кандидатстване, която може да се сравни с теглене на лотария. Търсенето на билети е толкова голямо, че неизбежното вече е факт - появата на черна борса. Цената на билет там е около 2000 юана или малко над 250 евро по текущия курс. За сравнение този за Дисниленд до Париж през пиковите периоди струва около 100 евро.
Обиколката на фабриката, разположена близо до Пекин, продължават 60 минути. Тя позволява да видите производствената линия, пълна с роботи (има повече от 700), които могат да бълват 20 000 коли на месец. Те са 24 часа контролирани от около 100 работници. Фабриката е разположена на повече от 700 000 m² и произвежда превозно средство на всеки 76 секунди!
Посещението включва също церемония по посрещане и кратък тест на Xiaomi SU7. Всяка група е ограничена от 20 души. Само за една от тях имаше 4600 заявки.