IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Фабриката на Xiaomi се превърна в туристическа атракция

Билетите за посещение в завода се продават на черно за над 200 евро

Възходът на китайците от  в автомобилната индустрия е безпрецедентен. Марката, която до преди 2 години свързвахме само с телефони, има само един модел в продажба, но какъв. За капак  фабриката , в която се произвежда бестселъра Xiaomi SU7, се превърна в туристическа атракция на Китай до такава степен, че намирането на билет е истински късмет.


Xiaomi SU7


Много е трудно да се проследят всички китайски марки, които се появяват, а и чезнат. Xiaomi обаче  произведе 100 000 броя от своята електрическа кола за малко повече от седем месеца. Главният изпълнителен директор дори се закани на Илон Мъск, че новата марка ще бутне Tesla от върха.

BYD е един от най-добрите примери за успеха, който една китайска марка може да постигне. Но вече има ново чудо. Въпреки че минаха само няколко месеца, откакто Xiaomi навлезе в автомобилната индустрия, нейният уникален модел се оказва истински хит, особено в Китай. Само SU7 Ultra получи поръчки за 7000 автомобила в рамките на 10 минути! Почти толкова Xiaomi искаше да продаде за една година.

Цифрите не лъжат. Xiaomi SU7 се продава като топъл хляб в Китай и дори се смята за по-баровски автомобил от Porsche Taycan. Но има още едно доказателство за успеха. И то е странно. Посещението на фабриката за автомобили на Xiaomi стана мода в Китай.
 

Xiaomi  SU7 Ultra


Тя е туристически феномен и задължителна дестинация, особено за младите хора. И почти е невъзможно да се намери билет за обиколка на съоръженията. Според CarNewsChina има вече процедура по кандидатстване, която може да се сравни с теглене на лотария. Търсенето на билети е толкова голямо, че неизбежното вече е факт - появата на черна борса. Цената на билет там е около 2000 юана или малко над 250 евро по текущия курс. За сравнение този за Дисниленд  до Париж през пиковите периоди струва около 100 евро.

Обиколката на фабриката, разположена близо до Пекин, продължават 60 минути. Тя позволява да видите производствената линия, пълна с роботи (има повече от 700), които могат да бълват 20 000 коли на месец. Те са 24 часа контролирани от около 100 работници. Фабриката е разположена на повече от 700 000 m² и произвежда превозно средство на всеки 76 секунди!

Посещението включва също церемония по посрещане и кратък тест на Xiaomi SU7. Всяка група е ограничена от 20 души. Само за една от тях имаше 4600 заявки.
 


 

0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Пропов ( преди 3 дни )
    Както Тесла вече почна да го доказва, добра кола не се прави току така. В смисъл, че дизайна, таблетите и техн. данни продават, но времето отсява по други критерии. Качеството на материалите и конструкцията, инженерните решения и компромиси, те си проличават след няколко години. Вижте цените на няколко годишните Тесли и ги сравнете с подобни модели, ама от изпитаните марки. Xiaomi и те нямат нито опита, нито базата знания за истински добра кола. Времето ще го покаже това, сигурен съм.
  • #12
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 дни )
    Вероятно си пропуснал ФАКТА, че xiaomi ще продава хибриди, които по никакъв начин не са проблем за Тесла и volkswagen. Въобще няма да се учудя ако направят по-добър хибрид от Toyota. Дори да е така никой Toyota джия няма да го признае, докато аз не се притеснявам да кажа че xiaomi прави по-добри автомобили от Тесла. Правиш ли разликата между моите мнения и вашите? За тебе съществуват два вида автомобили - Toyota и всички останали. Аз повече вярвам на правилото, че бързата риба изяжда бавната
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 3 дни )
    Антитрoл, много са ти ирационални внушенията по отношение на Тойота. Те продават хибриди, с огромен ресурс, по цял свят, с основен пазар Северна Америка. А Шаоми продават електромобили със съмнителен ресурс в Китай, също както Тесла или Фолксваген, което ги прави много по-голям проблем за тях именно. Проумейте вече, че никой не може да детронира Тойота, просто защото никой не може да играе тяхната игра.
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 дни )
    6. Чети, не боли! Не е нормално да четете само заглавията и първото изречение от статиите и да започвате със анализите на коментиращите, без да знаете какво пише В статията, камо ли да сте прояви ли критично мислене, за да прецените дали информацията В статията е достоверна. 7. Спрете да пишете по теми по които нямате лично мнение, изразявайки личното си отношение само към коментиращите.
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 дни )
    А като ми отговаряш с лъжи и внушения, не се ли усещаш че от отбора на троловете преминаваш към отбора на психопатите? Първо, цитата в първото ми мнение от статията ли е или да? Второ. Лъжеш ли вече В статията се говори само за билети или да? Трето. Във второто мнение начертал ли съм сценария на пиеската която ще играете или да? Четвърто, сравнителния анализ с най-голямата автомобилна фирма в света, свързан ли е с фактите от статията или да? 5, нали щеше да отговориш за да не си от троловете
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    А не добавя стойност към сайта? Глей, що народ се надпреварва "да го храни". Конспирация, конспирация, ама като нищоще се окаже, че всъщност е "алтер его" на някой от списвачите на сайта, за да генерира трафик насам.
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    #3 към #6 ( преди 3 дни )
    Отговарям ти само, защото не желая да се причислявам към т.нар.-те ***, пък ти да се пишеш като геройски "Антитрол": 1) Статията е за билетите за посещение на завода на марка А, а ти говориш за техниката на марка Б. 2) Продължаваш да изпълваш тази и други статии с мисли и чувства за себе си вместо да се съсредоточиш в/у конкретиката. Оттук следва не, че вярвам, а че е видно, че имаш спешна нужда от значителна психологическа помощ. Човек, не създаваш никаква добавена стойност към сайта.
  • #6
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 дни )
    Пpoстичък тест. Какво мислиш за ФАКТИТЕ които изброих до тук? Излъгал ли съм нещо? Поправи ме, ако греша? И не се мисли за центъра на света! Питам те за фактите свързани със статията и сравнителния анализ, който направих? Ако не си от троловете от тролфермата ще отговориш по темата на статията. Да видим дали можеш да преминеш теста Или ще кажеш, че не ти е забавно да говорим за статиите а си тук да се забавляваш със заяждания към коментиращите?
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 дни )
    Говориш че хората около мен живеят в АД, защото защитавам истината, а всички ваши познати и роднини живеят в рая защото най-много обичат да ги лъжат, обиждат и да се заяждат с тях за забавления? На вас може и да ви е забавно да ви лъжат и да се обръщат с прякори, но защо ВЯРВАТЕ, че за всички е така? Защо ВЯРВАТЕ, че най-смисленият разговор е да не отговаряш на въпросите на събеседника, а да си изрецитираш лъжите и да не му дадеш думата, както правят троловете от тролфермата тук?
  • #4
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 дни )
    Напротив. Вземам превантивни мерки за да се отървем от троловете от trol-фермата, които признават че пишат тук единствено и само за да се заяждат с всеки който каже някакъв факт или истина и го замерват с обидни квалификации, лъжи по негов адрес за дискредитация както и лъжливи и измислени факти, за да затрупат всякаква полезна информация в коментарите. Както виждаш аз не плюя с прилагателни, а правя сравнения между компаниите с факти и цифри и реални събития, което ти приемаш за НЕГАТИВНО?