Китайският технологичен гигант Xiaomi, известен предимно с производството на смартфони и потребителска електроника, представи прототип на електрически скутер. Той може да направи истинска революция в областта на градската мобилност.
Прототипът е създаден от дъщерното дружество Ninebot, което разработва основно скутери и се отличава със своята иновативна система за автономно шофиране, която има капацитет за самобалансиране. На практика скутерът може да се движи напълно автономно - със или без шофьор на борда. Винаги поддържа перфектен баланс, забележете, дори когато е неподвижен.
Усъвършенстваната система за автономно шофиране на този много интересен прототип, все още без име, му позволява куп неща. Избягва препятствия, спира, ускорява и дори паркира сам. За да го прави, използва серия от сензори и камери, управлявани от изкуствен интелект. Всичко това картографира околната среда в реално време, разпознавайки други участници в движението, пътни знаци и класически променливи, свързани с трафика.
Входящите данни от тези сензори се обработват от алгоритмите на системата за планиране на безопасни и ефективни траектории чрез управление на ускорението, спирането и управлението без необходимост от човешка намеса. Очевидно устройството за самобалансиране на скутера играе основна роля за всичко.
За да поддържа постоянен баланс, прототипът Xiaomi/Ninebot използва жироскопични сензори, които постоянно следят наклона и ориентацията. Когато бъде открито отклонение, незабавно се задействат задвижващи механизми, които управляват система от вътрешни хидравлични тежести и противотежести. По този начин незабавно се коригира позицията. И това се случва както при движение, дори на заден ход, така и при покой. При това с изненадваща ефективност.
Първите видеоклипове на модела в действие показват скутер, който е напълно способен да се движи сам, дори когато превозва напълно пасивен пътник. Способен е да се измъква от препятствия и остава неподвижен при многократни опити да бъде накаран да падне. Ползите от тази система по отношение на безопасността са очевидни и потенциалът на тази технология предстои да бъде проучен.
Естетически, прототипът има доста обикновен вид, почти идентичен с доста скутери от серията Segway -Ninebot E. Повечето от функциите му се задават през приложение за смартфон, което приема гласови команди. Можете да му наредите да намери място за паркиране и след това да дойде да ви вземе. Тъй като все още е модел в процес на разработка, някои от техническите му характеристики не са разкрити. Но от първите слухове, съдържащи се в гореспоменатото видео, говорим за около 200 км автономност с 30 минути зареждане.
Проектът за самобалансиращ, самоуправляващ се скутер със сигурност не е първият пробив на Xiaomi в света на автомобилите. По-скоро това е част от по-широка стратегия на китайския гигант да изнесе своята иновативност в мобилността, където вече остави своя отпечатък с шеметния успех на електрическия седан SU7. Той вече се предлага във версиите Ultra sports и Max SUV.
В момента Ninebot провежда финални тестове, за да гарантира безопасността и надеждността на прототипа. По тази причина не са обявени крайни срокове за производствена версия. Вероятно чудото първо ще е налично само на родния му китайски пазар.