IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BYD строи завод, по-голям от Сан Франциско

Фабриката до Джъндоу ще произвежда над 1 милион коли годишно

Впечатляващи кадри от дрон показват мащабите на най-голямата китайска фабрика за електрически превозни средства, която се изгражда в момента. Това е заводът на BYD в Джънджоу, провинция Хенан.


BYD фабрика


Въздушни кадри на фабриката и терените, върху които се разширява, показват масиви от елегантни производствени сгради, високи блокове, футболно игрище, тенис кортове, разделени от улици. Дронът също снима огромното пространство, където започва работата по изграждането на нови части от съоръжението. Както и селище, където очевидно живеят работници.

В задната част има още подготвени терени за строителни работи. Общата площ и сега надминава Gigafactory на Tesla в Невада, която обхваща 11,6 квадратни километра. Когато бъде завършена, китайската фабриката трябва да покрива 130 квадратни километра. За сравнение, това емалко над територията на град като Сан Франциско в Калифорния. В момента проектът е на фаза пета от общо осем.
 
 

BYD фабрика


Според доклади BYD има общо 900 000 служители и ще добави още над 200 000 през следващите три месеца. Към февруари специално в тази фабрика до Джънджоу имаше около 60 000 служителя. Хиляди от тях живеят и работят на място, като мега фабриката изглежда повече като град - особено със своите развлекателни съоръжения. Потребител в LinkedIn каза: "Азиатските фабрики са като малки европейски градове. Със собствени автобусни линии, общежития, места за отдих и други".

Всъщност, западняците  вероятно са впечатлени от подобна схема, но не и ние, израсналите в соцлагера. Хиляди градчета изникваха около построените предприятия, включително и у нас. За съжаление, повечето грозни панелки като тези в квартал Кремиковци на столицата още стърчат.


BYD


Други обаче коментират, че това е огромен риск. Всичко това ще стане призрачен град, ако един ден BYD не успее да продължи с тези темпове на продажби. Все пак, След като бъде завършена, фабриката ще произвежда над един милион единици годишно. Засега няма подобно опасност.

Разширяването е дълго чакано, тъй като председателят и президентът на BYD Уанг Чуанфу беше принуден многократно да се извинява на клиентите за липса на капацитет. И така две години. BYD отбеляза рекордни продажби през 2024 година с 4,25 милиона нови електрички. Компанията си беше поставила цел от 3,6 милиона. След отлично представяне - нормативът за настоящата година е вдигнат на 5,25 милиона автомобила.

 

0 от 500
  • #43
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 ден )
    А критериите заради които смятах, че Тесла ще настигне и вероятно задмине volkswagen и Toyota бяха 1. Огромни инвестиции в разработка на нови технологии. 2. Реинвестиране на печалбите в нови производствени мощности. 3. Последно, но първо по важност - ВЕРТИКАЛНА ИНТЕГРАЦИЯ. Като се започне от веригата за доставки още на суровините, приеми не се през обработката им и производство на детайли и се стигне до предаване на крайния продукт директно на крайния клиент за да не губят от посредници.
  • #42
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 ден )
    Коя партия ги бута? Тази на Уорън Бъфет? BYD е една от малкото компании както в Китай така и в световен мащаб, която печели от продажбата на електромобили. BYD ще стане световен лидер в автомобилостроенето по същите критерии, които изброявах за Тесла. Както виждаш критериите са същите и нямат нищо общо с партии, екология, политика, субсидии или каквото и да е. Изброените могат само да забавят или да забързат процеса, но не могат да го спрат.
  • #41
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    BYD е частна компания ама само на хартия. Повече от 10 години партията ги бута яко, иначе сега или нямаше да ги има или щяха са треторазрядна китайска копанийка кретаща едва едва.
  • #40
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 ден )
    Ето защо не трябва да се доверяваме сляпо на информацията, а трябва да я проверяваме. За улеснение и за да я разберат антиелектриците, преведох автоматично статията в Уикипедия и я постнах без да я проверя, както обикновено се пишат статии тук. Аз поне ще се поправя. Складовете за насипни материали, всъщност са мрежови батерии за съхранение на енергия."...произвежда акумулаторни батерии ( батерии за телефони , батерии за електрически превозни средства и СКЛАДОВЕ ЗА НАСИПНИ ТОВАРИ )"
  • #39
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 ден )
    Компанията също така произвежда акумулаторни батерии ( батерии за телефони , батерии за електрически превозни средства и складове за насипни товари ), мотокари , слънчеви панели , полупроводници и железопътна транзитна мрежа. BYD беше вторият по големина производител на батерии за електрически превозни средства в световен мащаб през 2024 г. след CATL , като произвеждаше 17,2% от световното производство.
  • #38
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 ден )
    BYD е основана от Wang Chuanfu през февруари 1995 г. като компания за производство на батерии .От 2009 г. автомобилният бизнес на BYD допринася с над 50% от приходите. До 2023 г. той допринася за над 80% от общите приходи на компанията.
  • #37
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 ден )
    А сега нека да разлаем троловете, като заговорим за малко факти, за да ме питат аз колко фабрики за батерии , колко марки за производство на електромобили, фотоволтаици и мотокари съм имал за да си позволявам да говоря за тях. Понеже те имат изключително много повече опит в тези направления и знаят, че тези факти няма как да са истина защото ТЕ НЕ ВЯРВАТ.
  • #36
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 ден )
    До 44. Не е толкова трудно да отвориш една Уикипедия : BYD е ЧАСТНАТА компания с най-голямата работна сила в Китай от 2022 г. насам, като се нарежда само под няколко държавни компании . Към септември 2024 г. в BYD работят 900 608 души, от които 104 003 са служители в областта на научноизследователската и развойната дейност (R&D). Води и по заявления за патенти, като подава над 13 000 патента между 2003 г. и 2023 г.
  • #35
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Какво чакаш още електрическа латерно, купувай си китайска електричка и мирясвай. Имаш си и безплатна енергия от фотоволтаичните панели на покрива..А дано,ама надали.
  • #34
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Слънцето залезе, електрическата латерна продължава да вие на батерии с 1 милион цикъла живот.