IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BYD строи завод, по-голям от Сан Франциско

Фабриката до Джъндоу ще произвежда над 1 милион коли годишно

Впечатляващи кадри от дрон показват мащабите на най-голямата китайска фабрика за електрически превозни средства, която се изгражда в момента. Това е заводът на BYD в Джънджоу, провинция Хенан.


BYD фабрика


Въздушни кадри на фабриката и терените, върху които се разширява, показват масиви от елегантни производствени сгради, високи блокове, футболно игрище, тенис кортове, разделени от улици. Дронът също снима огромното пространство, където започва работата по изграждането на нови части от съоръжението. Както и селище, където очевидно живеят работници.

В задната част има още подготвени терени за строителни работи. Общата площ и сега надминава Gigafactory на Tesla в Невада, която обхваща 11,6 квадратни километра. Когато бъде завършена, китайската фабриката трябва да покрива 130 квадратни километра. За сравнение, това емалко над територията на град като Сан Франциско в Калифорния. В момента проектът е на фаза пета от общо осем.
 
 

BYD фабрика


Според доклади BYD има общо 900 000 служители и ще добави още над 200 000 през следващите три месеца. Към февруари специално в тази фабрика до Джънджоу имаше около 60 000 служителя. Хиляди от тях живеят и работят на място, като мега фабриката изглежда повече като град - особено със своите развлекателни съоръжения. Потребител в LinkedIn каза: "Азиатските фабрики са като малки европейски градове. Със собствени автобусни линии, общежития, места за отдих и други".

Всъщност, западняците  вероятно са впечатлени от подобна схема, но не и ние, израсналите в соцлагера. Хиляди градчета изникваха около построените предприятия, включително и у нас. За съжаление, повечето грозни панелки като тези в квартал Кремиковци на столицата още стърчат.


BYD


Други обаче коментират, че това е огромен риск. Всичко това ще стане призрачен град, ако един ден BYD не успее да продължи с тези темпове на продажби. Все пак, След като бъде завършена, фабриката ще произвежда над един милион единици годишно. Засега няма подобно опасност.

Разширяването е дълго чакано, тъй като председателят и президентът на BYD Уанг Чуанфу беше принуден многократно да се извинява на клиентите за липса на капацитет. И така две години. BYD отбеляза рекордни продажби през 2024 година с 4,25 милиона нови електрички. Компанията си беше поставила цел от 3,6 милиона. След отлично представяне - нормативът за настоящата година е вдигнат на 5,25 милиона автомобила.

 

0 от 500
  • #4
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Гостенино, като гледам ВЯРВАШ безрезервно, че на 100% вероятност от тук нататък пазарния дял на електромобилите само ще пада докато стигне нулата като им мине модата. Как пък веднъж не си промени мнението за последните 10 години и продължаваш да си твърдиш едно и също каквото и да показват фактите. Тази година с колко ще паднат продажбите на електромобили? 50% по-малко от миналата година?
  • #3
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 6 дни )
    До 1.Опорката на Теслю адреналинката електричка че производителите на електрокари ще изядат от дела на големите производители на ДВГ се оказа тотално грешна.БИД са с ръст,Тесла са със срив втора година.
  • #2
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Е те китайците си построиха цял град за милиони, който стои празен като призрак. Що да не си построят фабрика само за 200 000 души и да я изоставят, важно е петилетката за три години да се изпълни.
  • #1
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Тесла умре.Канибализацията между производителите на електрички се ожесточава.