IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BYD строи завод, по-голям от Сан Франциско

Фабриката до Джъндоу ще произвежда над 1 милион коли годишно

Впечатляващи кадри от дрон показват мащабите на най-голямата китайска фабрика за електрически превозни средства, която се изгражда в момента. Това е заводът на BYD в Джънджоу, провинция Хенан.


BYD фабрика


Въздушни кадри на фабриката и терените, върху които се разширява, показват масиви от елегантни производствени сгради, високи блокове, футболно игрище, тенис кортове, разделени от улици. Дронът също снима огромното пространство, където започва работата по изграждането на нови части от съоръжението. Както и селище, където очевидно живеят работници.

В задната част има още подготвени терени за строителни работи. Общата площ и сега надминава Gigafactory на Tesla в Невада, която обхваща 11,6 квадратни километра. Когато бъде завършена, китайската фабриката трябва да покрива 130 квадратни километра. За сравнение, това емалко над територията на град като Сан Франциско в Калифорния. В момента проектът е на фаза пета от общо осем.
 
 

BYD фабрика


Според доклади BYD има общо 900 000 служители и ще добави още над 200 000 през следващите три месеца. Към февруари специално в тази фабрика до Джънджоу имаше около 60 000 служителя. Хиляди от тях живеят и работят на място, като мега фабриката изглежда повече като град - особено със своите развлекателни съоръжения. Потребител в LinkedIn каза: "Азиатските фабрики са като малки европейски градове. Със собствени автобусни линии, общежития, места за отдих и други".

Всъщност, западняците  вероятно са впечатлени от подобна схема, но не и ние, израсналите в соцлагера. Хиляди градчета изникваха около построените предприятия, включително и у нас. За съжаление, повечето грозни панелки като тези в квартал Кремиковци на столицата още стърчат.


BYD


Други обаче коментират, че това е огромен риск. Всичко това ще стане призрачен град, ако един ден BYD не успее да продължи с тези темпове на продажби. Все пак, След като бъде завършена, фабриката ще произвежда над един милион единици годишно. Засега няма подобно опасност.

Разширяването е дълго чакано, тъй като председателят и президентът на BYD Уанг Чуанфу беше принуден многократно да се извинява на клиентите за липса на капацитет. И така две години. BYD отбеляза рекордни продажби през 2024 година с 4,25 милиона нови електрички. Компанията си беше поставила цел от 3,6 милиона. След отлично представяне - нормативът за настоящата година е вдигнат на 5,25 милиона автомобила.

 

0 от 500
  • #24
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Парите и тук ги има, правителствата получават десетки пъти повече данъци от ДДС и каквото се сетите, но вместо да се инвестират в нещо те се крадат, чрез кухи фирми, раздават се на НПО-та и корпорацийки, сега се чудете какво се случва.
  • #23
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Досега не сме открили нищо верно, тротитротка.Цитираш мнения на ютубъри,възхваляващи електричките и си приписваш техните грешни твърдения.
  • #22
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Хрумна ми още един интересен въпрос за размисъл. След като BYD според антиелектриците изяде пазарен дял от Тесла, която до миналата година беше най-големият производител на електромобили в света, ще изяде ли и от пазарния дял на Toyota, която пък е най-големия производител на хибриди в света? Все пак BYD освен електромобили, произвеждат и хибриди?
  • #21
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    До 24. Благодаря за доказателствата, че съм прав за троловете! А някакви технически аргументи по темата на статията имаш ли? Риторичен въпрос разбира се.
  • #20
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Хайде да си говорим за технически въпроси искате ли? Няма желаещи. Тук обикновено пишат троловете които идват да си избиват комплексите и да се заяждат. Но най-вече да споделят емоциите си след прочитане на подобни новини. Идват на психиатър така да се каже. Много държат да споделят как се чувстват И какво мислят за личности, вместо да се придържат към предметите които са предмет на статията.
  • #19
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    При цена от 37 000 долара, наистина ли продължавате да ВЯРВАТЕ, че 1000 волтовата архитектура с 1000 ампера зареждане и 1000 киловата мощност, нямат бъдеще, защото тази технология е скъпа и неприложима в реалността?
  • #18
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    И да се върнем по темата на статията, имат ли бъдеще автомобилите на тази китайска фирма, която зае мястото на Тесла и съответно годишният и ръст? При положение че отпадна основното притеснение на Гост и автомобилите на тази фирма всъщност зареждат пет пъти по-бързо от неговата Toyota corolla, имат ли бъдеще електромобилите?
  • #17
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    До троловете от тролфермата. Досега да сте открили някаква техническа грешка в моите аргументи? Не е като да не сте опитвали и там където намерите грешка да се окаже че всъщност вие сте сгрешили или нарочно сте излъгали. И да грешите и да лъжете да ви доказвам грешката и започвате с обидите защото само това ви остава. Ето например как гост се опитва да излъже, като за доказателство че електромобилите не изяждат делът на ДВГ даде сравнение между две фирми за електромобили, НО ГО ХВАНАХ.
  • #16
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Точно както в момента ме цитираш правилно, че електромобилите изяждат пазарния дял на ДВГ, а след това ми даваш практически пример за това което си си наумил като доказателство, че не съм прав. Точно както за доказателства колко добър инженер си, изтъкна височината и гръдната обиколка на жена си. Може и да не си ме излъгал за височината на жена си и че ти е обясняла довечера да правите секс, нито дали наистина сте пили чай, но всъщност това не е аргумент по техническите спорове, които водим!
  • #15
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    ГЛЕДАШ НО НЕ ВИЖДАШ. Дори да е толкова очевАдно че да ти извади очите. Казват ти го в прав текст и ти обясняват къде да гледаш какво да гледаш защо да гледаш и ти пък не виждаш през следващите 3 години,, А като разбереш какво са ти говорили предишните три години ежедневно, обясняваш че някой те подвежда.