IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BYD строи завод, по-голям от Сан Франциско

Фабриката до Джъндоу ще произвежда над 1 милион коли годишно

Впечатляващи кадри от дрон показват мащабите на най-голямата китайска фабрика за електрически превозни средства, която се изгражда в момента. Това е заводът на BYD в Джънджоу, провинция Хенан.


BYD фабрика


Въздушни кадри на фабриката и терените, върху които се разширява, показват масиви от елегантни производствени сгради, високи блокове, футболно игрище, тенис кортове, разделени от улици. Дронът също снима огромното пространство, където започва работата по изграждането на нови части от съоръжението. Както и селище, където очевидно живеят работници.

В задната част има още подготвени терени за строителни работи. Общата площ и сега надминава Gigafactory на Tesla в Невада, която обхваща 11,6 квадратни километра. Когато бъде завършена, китайската фабриката трябва да покрива 130 квадратни километра. За сравнение, това емалко над територията на град като Сан Франциско в Калифорния. В момента проектът е на фаза пета от общо осем.
 
 

BYD фабрика


Според доклади BYD има общо 900 000 служители и ще добави още над 200 000 през следващите три месеца. Към февруари специално в тази фабрика до Джънджоу имаше около 60 000 служителя. Хиляди от тях живеят и работят на място, като мега фабриката изглежда повече като град - особено със своите развлекателни съоръжения. Потребител в LinkedIn каза: "Азиатските фабрики са като малки европейски градове. Със собствени автобусни линии, общежития, места за отдих и други".

Всъщност, западняците  вероятно са впечатлени от подобна схема, но не и ние, израсналите в соцлагера. Хиляди градчета изникваха около построените предприятия, включително и у нас. За съжаление, повечето грозни панелки като тези в квартал Кремиковци на столицата още стърчат.


BYD


Други обаче коментират, че това е огромен риск. Всичко това ще стане призрачен град, ако един ден BYD не успее да продължи с тези темпове на продажби. Все пак, След като бъде завършена, фабриката ще произвежда над един милион единици годишно. Засега няма подобно опасност.

Разширяването е дълго чакано, тъй като председателят и президентът на BYD Уанг Чуанфу беше принуден многократно да се извинява на клиентите за липса на капацитет. И така две години. BYD отбеляза рекордни продажби през 2024 година с 4,25 милиона нови електрички. Компанията си беше поставила цел от 3,6 милиона. След отлично представяне - нормативът за настоящата година е вдигнат на 5,25 милиона автомобила.

 

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Ти под статия за автомобили постоянно говориш за мен. Какво измъкване. Това че пък статия за Берлин съм ти споменал около 50 пъти че ти говоря за Остин дал съм ти клипове на които още в заглавието пише както Остин така и Тексас. Ти коментираш тези клипове и след десетки твърдения от моя страна че не знаеш даже къде се намира фабриката, за която говориш твърдиш че клиповете са фалшиви, само защото предразсъдъците ти през цялото време те лъжат че това е Берлин. Гледаш но не виждаш!
  • #13
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 6 дни )
    Под статия за Гига Берлин,ти ми коментираш за Тексас.Това си е измъкване, Теслю митичен.
  • #12
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Не се притеснявай за мен. Току-що занесох лепенка на дъщерята, че паднала с колелото и ти пиша докато се връщам. Както виждаш докато бях една седмица на спа почти нямах време да пиша. Всъщност когато съм най- зает имам най-много времеви прозорци да чета и да пиша докато върша нещо друго. На Вас Ви личи от километри че никога нямате време да четете, защото всичкото си свободно време се заема със заяждания за отричане на реалността. Защо ти трябва да убиваш вестоносец който ти говори за реалностт
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Мда ( преди 6 дни )
    Тротитрола, топ бизнесмена на нацията, даже и събота и неделя комуникира с доставчици и партньори от цял свят, денонощно чрез имейли и през други комуникационни канали. И между другото мята по едно око тук да ни удостои с "мъдростта" си. Че работа нямаш, всички разбрахме, поне семейство нямаш ли да им обърнеш малко внимание? Майка, баща, жена, деца .... или вече са се отказали от теб в Държавен вестник! Няма такъв психопат, честно!
  • #10
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Обръщаш ли внимание, че няма емоции, няма марки, няма народности, няма и любимата ти сексуална ориентация и психотерапия, която търсиш тук, търсейки себеподобни със сходни като твоите проблеми. Говоря ти за техника чрез технически и икономически понятия. ако е възможно да се придържаме към тях, а другите проблеми си ги решавай другаде. Това е сайт за автомобилни новости, а не искрено и лично.
  • #9
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Така и за толкова години живот откакто си се родил, не се научи че успех има НАЙ-ДОБРАТА ЗА ВРЕМЕТО СИ технология. Ако е изостанала и вече има по-добра, няма да има успех. Ако е много добра, но е изпреварила времето си, пак може да няма успех ЗАСЕГА, но ще и дойде времето, ако дотогава не бъде измислена ПО-ДОБРА ТЕХНОЛОГИЯ.
  • #8
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Сега да се върнем на КОНТЕКСТА на ТВОЕТО мнение "Опорката на Теслю адреналинката електричка че производителите на ЕЛЕКТРОКАРИ ще ИЗЯДАТ от дела на големите ПРОИЗВОДИТЕЛИ НА ДВГ се оказа тотално грешна."Не случайно винаги те питам за практически пример. Какво общо има практическият пример "Говоря му за ръст на БИД и срив на Тесла и канибализацията между производителите на електрокари." Наистина ли затова говориш в предишното си мнение? Сериозно ли? Това ли си искал да кажеш? Е не си успял!
  • #7
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Именно де гостенино. В продължение на 24 часа ти дадох 10 клипа за Тексас, говорих ти за Тексас. Дадох ти линкове за Тексас, даже ти се подиграх и ти дадох и gps координати за Тексас и ти така и не разбрах че говоря за теб с и продължи да си говориш за каквото си беше решил - за Берлин. Ти винаги си говориш за учените фрази без да вникваш в контекста. И даже се гордееш че не четеш а само пишеш, защото чукча е писател, а не читател . Обикновено ти отнема около три години да ПРОЧЕТЕШ какво са ти
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 6 дни )
    Теслю адреналинката електричка пак не разбрал.Говоря му за ръст на БИД и срив на Тесла и канибализацията между производителите на електрокари.В миналото му говоря за Гига Берлин,ти ми отговаряш за Гига Тексас че и снимки ми слагаш.Стар похват за измъкване.
  • #5
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Аз не вярвам, аз знам на 100%, че гуруто Тойода, когото казваш да слушаме ГРЕШИ, че електромобилите НИКОГА няма да преминат 30% пазарен дял и бъдещето принадлежи на водорода и хибридите. Нова негово НИКОГА ще се случи съвсем скоро, а всъщност ЗНАМ , че НИКОГА се отнася за водорода, когато говорим за сухопътен транспорт.