IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BYD строи завод, по-голям от Сан Франциско

Фабриката до Джъндоу ще произвежда над 1 милион коли годишно

Впечатляващи кадри от дрон показват мащабите на най-голямата китайска фабрика за електрически превозни средства, която се изгражда в момента. Това е заводът на BYD в Джънджоу, провинция Хенан.


BYD фабрика


Въздушни кадри на фабриката и терените, върху които се разширява, показват масиви от елегантни производствени сгради, високи блокове, футболно игрище, тенис кортове, разделени от улици. Дронът също снима огромното пространство, където започва работата по изграждането на нови части от съоръжението. Както и селище, където очевидно живеят работници.

В задната част има още подготвени терени за строителни работи. Общата площ и сега надминава Gigafactory на Tesla в Невада, която обхваща 11,6 квадратни километра. Когато бъде завършена, китайската фабриката трябва да покрива 130 квадратни километра. За сравнение, това емалко над територията на град като Сан Франциско в Калифорния. В момента проектът е на фаза пета от общо осем.
 
 

BYD фабрика


Според доклади BYD има общо 900 000 служители и ще добави още над 200 000 през следващите три месеца. Към февруари специално в тази фабрика до Джънджоу имаше около 60 000 служителя. Хиляди от тях живеят и работят на място, като мега фабриката изглежда повече като град - особено със своите развлекателни съоръжения. Потребител в LinkedIn каза: "Азиатските фабрики са като малки европейски градове. Със собствени автобусни линии, общежития, места за отдих и други".

Всъщност, западняците  вероятно са впечатлени от подобна схема, но не и ние, израсналите в соцлагера. Хиляди градчета изникваха около построените предприятия, включително и у нас. За съжаление, повечето грозни панелки като тези в квартал Кремиковци на столицата още стърчат.


BYD


Други обаче коментират, че това е огромен риск. Всичко това ще стане призрачен град, ако един ден BYD не успее да продължи с тези темпове на продажби. Все пак, След като бъде завършена, фабриката ще произвежда над един милион единици годишно. Засега няма подобно опасност.

Разширяването е дълго чакано, тъй като председателят и президентът на BYD Уанг Чуанфу беше принуден многократно да се извинява на клиентите за липса на капацитет. И така две години. BYD отбеляза рекордни продажби през 2024 година с 4,25 милиона нови електрички. Компанията си беше поставила цел от 3,6 милиона. След отлично представяне - нормативът за настоящата година е вдигнат на 5,25 милиона автомобила.

 

0 от 500
  • #34
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Слънцето залезе, електрическата латерна продължава да вие на батерии с 1 милион цикъла живот.
  • #33
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Хехе ( преди 6 дни )
    Госта не го кефи електромобила, тротинетвойводо.Толкова ли е трудно да се досетиш.А да,ти си от бавно стоплящите реотани.
  • #32
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Хехе ( преди 6 дни )
    Друго ни доказваше с таблиците в Ексел,с целта на Тесла 20 милиона електромобила през 2030 година.Сега нещо врътна дупето.
  • #31
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    До 33. Бледнееш трудно
  • #30
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    А разходът обикновено го смятам в минути, както обикновено го смятате анти електриците. Ако си спомняш това китайче зарежда седмичния пробег на гост само за една минута, докато той сипва гориво за 5 минути. Нали най-големият му е проблем беше бавното зареждане. А се оказва че този автомобил зарежда пет пъти по-бързо от него. Но ако го питаш и да му го подаряват няма да го вземе. Само не го питай защо защото няма да ти отговори.
  • #29
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Но какво ли да очакваме в троловете в тролофермата. Нямат никакви аргументи по темата на статията И единственото за което се сещат за да им обърне някой внимание е да го напсуват, да кажат че са спали с 30-те му сестри, да пишат потвърждение от 25 от сестрите че е вярно, да излъжат нещо по адрес на този който им казва истината в очите и други подобни удари под кръста. Троловете са си *** и трябва да бъдат осветявани. Нищо смислено не може да излезе от устата на троловете.
  • #28
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Вярно сме го играли, но в момента нямате опцията да пишете с Ник антитрол, така че номера няма да мине
  • #27
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Албанецът задава въпроси,тротитрола отговаря,този мач сме го играли вече.Раздвоението на личността е тежък психически проблем.
  • #26
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Както виждаш, за разлика от троловете, които се нуждаят от дни ровене в Уикипедия, аз ги контрирам за секунди кои физични закони са нарушили този път или къде са пресолили манджата. Разчитам на собствени знания и критично мислене, като си правя собствени сметки и проучвания, ЗА ДА ОТГОВОРЯ НА ВЪПРОСИТЕ ИМ. Пак си гледал в огледалото. Смяташ че всички преписваме като тебе чужди мисли които не можем да обясним и да отговорим на елементарни въпроси как сме стигнали до тези изводи и защо.
  • #25
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Потребител9871 ( преди 6 дни )
    Да разкажа от първо лице опита ми с BYD. На 26.10.2024 купих чисто нова градска кола BYD Seagull за жена ми от Албания. Модела го няма в EU още. Излезе ми всичко 11800. 40кВч батерия LFP, 75 к.с. Реален пробег градско 370 км извън града ~ 320 км. Среден разход 2 лв/100км. Колата си идва в комплект с домашна станция на 7кВч. 4 часа зареждане в домашни условия и 45 мин на бърза станция 10-100%. Нямам данък и нямам сини зони. Гаранция 6 години и 800000 км на батерията. Правете си заключения.