IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Руснаците масово връщат китайски коли на дилърите

При някои марки гаранционните претенции надхвърлят 50 процента

Все повече дефектни китайски автомобили се озовават обратно при дилърите в Русия, като при някои от марките гаранционните претенции надхвърлят 50%, съобщават медиите в страната, като се позовават на търговски представителства.


дилъри, продажби


Големият проблем в случая е, че китайските производители не компенсират дилърите с разходите за ремонт. Това носи сериозни загуби на търговските представителства, чиято репутация също страда в тези случаи. В същото време жалбите на потребителите не винаги са справедливи, като търговците често се оплакват от "тероризъм от страна на клиентите".

Най-често случаите на връщане на автомобил с дефект на търговеца се решават извънсъдебно. Но често клиентите подават неоснователни искания, търсейки пари за сметка на продавача, обясняват дилърите, като посочват, че масово наемат юристи, за да могат да се справят с претенциите за връщане на автомобили.

Според Закона за защита правата на потребителите купувачът може да върне нов автомобил на търговеца, ако забележи дефект в него в рамките на 15 дни. За да направи това, той трябва незабавно да подаде писмена рекламация. Връщане е възможно и ако автомобилът е в гаранционен ремонт повече от 45 дни или не може да се използва общо 30 дни в годината.

В същото време вносът на китайски автомобили в Русия бързо намалява. За първи път от две години страната престана да бъде основният потребител на китайската автомобилна индустрия, падайки директно на трето място. Мексико вече води, следван от ОАЕ. Основните причини за спада е пренасищането на пазара, както и непрекъснатото увеличение на цените на китайските коли.

0 от 500
  • #65
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 месеца )
    Какво ако? 7000 мегавата заявки вече са одобрени и ще бъдат изградени през следващите една-две години. Ти колко водородни завода имаш, за да ВЯРВАШ че водородът да е бъдещето аз да не мога да ЗНАМ че батериите са настоящето, защото вече са изградени стотици мегавати и хиляди са в процес на изграждане?
  • #64
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Митична врачка ( преди 3 месеца )
    Сметката ми за електроенергия не надхвърля 1000 лева годишно,значи ще ми трябват 50 години да си изплатя батериите.Дали ще издържат 50 години батериите или ще се скапят още първите 3 или 4 години, тротинетка.Само държавен чиновник може да измисли подобно нещо.Съветът ми е не се захващай никога с бизнес,ще фалираш още на втория месец.
  • #63
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Митична врачка ( преди 3 месеца )
    Какво да смятам тротинетка.Съхранение в батерии,които нямаш.Цена на електроенергия по 2ст,отпадане на нощната тарифа.Толкова много ако,ако,ако,че чак се размириса на селския ти външен нужник.
  • #62
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Митична врачка ( преди 3 месеца )
    Дааа ясно,само си лаееш.Това за евтините батерии го слушаме от години и под 100 долара за киловатчас не са падали.Сега като им сложиш и над 100% мито за внос от Китай,ще поевтинеят кога ти цъфнат налъмите с които ходиш в селската баня в неделя.
  • #61
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 месеца )
    Но нека да си говорим с цифри. Колко излиза съхранението за първите 10 години до 6000 цикъла което настъпи първо, докато батерията е в гаранция? Дори ако смятаме щадящо зареждане до 80% и само един цикъл на ден? Има ли антиматематик който няма да се затрудни с тази задача за трети клас? 50 000 лв батерия, 3650 цикъла по 160кWh на цикъл? Колко струва съхранението на един киловатчас и колко ще оскъпи тока? Напомням, че в момента цената на тока е 2 стотинки крайна цена, а довечера ще е 42 ст.
  • #60
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 месеца )
    До 61. Разбира се че не съм си направил. В момента батериите са евтини, но при 15 стотинки нощна тарифа, е по-евтино да си ползваш нощната тарифа. А тренда е батериите да стават по-евтини и минало годишните 3600 да станат около 3000 тази година. 600 лв които не мога да спестя за една година. ВСЯКО НЕЩО С ВРЕМЕТО СИ. Като дойде ВРЕМЕ да махнат нощната тарифа, ще е дошло времето за батерии. А съхранението в батерия за 50 000 лв (не знам откъде видя 100 000) е по-евтино от батерия за 3600
  • #59
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 месеца )
    До 62. Разбира се че може да се съхрани във вид на водород, а след това от него да се произведе електроенергия. Но няма как да свърже водород с евтино.
  • #58
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Методът за съхранение на електрическа енергия се нарича водород. В Испания строят заводи за производство на водород чрез електролиза с капацитет по-голям от АЕЦ Козлодуй. В процеса се губи енергия, но това не е важно, защото се ползва електричество от ВИЕ в моменти в които се произвежда повече ток от потреблението и голямото предимство на водорода е, че може да се транспортира по тръбопроводи на големи разстояния и много инсталации работещи на пр. газ могат да работят на смес от водород и газ.
  • #57
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Митична врачка ( преди 3 месеца )
    Как свързваш думите евтино съхранение и 100 000 лева в едно изречение? Ти направи ли си подобно съхранение на електроенергия или само лаеш.
  • #56
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 месеца )
    С нетърпение чакам да сметнеш Колко струва съхранението и дали е скъпо? Да се чуди човек защо има заявки за изграждане на батерии за съхранение с мощност 7 000 мегавата само в България само ДНЕС. Проекти които ще бъдат изградени през следващите една-две години. Сигурно са пропуснали да прочетат неаргументираните МНЕНИЯ на троловете от тази тролоферма.