IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо дизеловите двигатели харчат повече масло?

Измерването и допълването с масло е особено важно при тези автомобили

Защо дизеловите двигатели харчат повече масло?

Двигателите трябва да бъдат смазвани, за да работят правилно (или изобщо да работят). При дизелите това важи с още по-голяма сила. Затова и измерването на нивото на маслото и допълването трябва да бъде по-често. Но какво да правим, когато разходът изглежда по-висок?

Когато смазването в двигателя бъде нарушено, металните части започват да се трият една в друга. Това води до износване на буталните пръстени, които се движат по стените на цилиндрите. Ако масленият поток бъде прекъснат, двигателят блокира. Затова не пропускайте да измервате нивото на маслото и при нужда доливайте. В модерните автомобили на таблото излиза съобщение или поне светва лампичка, когато нивото на маслото приближава долната граница.

 

oil

Ако установите разход на масло, е препоръчително да допълните веднага, без да карате с ниско ниво.
Всички двигатели - и дизеловите, и бензиновите - имат известен разход на масло. Колкото по-стар е двигателят, толкова по-висок може да се окаже този разхо До половин литър на хиляда километра се смята за нещо нормално. Но при дизелите тази стойност може да се окаже по-висока.

Ако разходът се повиши над посоченото ниво, търсенето на причината става задължително. Производителят посочва сам колко висок може да бъде разходът на масло, за да остане нивото в норма. Ако при вас този показател е надвишен, трябва да се замислите.

Причините за повишения разход при дизелите могат да бъдат различни. Например: дефектна горивна помпа, увредени уплътнения или проблеми при изгарянето. Дефектно уплътнение на цилиндровата глава също може да е проблем.

В зависимост от причината ремонтът може да стане скъп. Ако двигателят е стар, може би трябва да се запитате и дали ремонтът има смисъл.
Тъй като увеличеният разход на гориво по правило се дължи на дефект, няма действия, които могат да бъдат предприети за избягването му. В повечето случаи виновна е възрастта на двигателя. Постоянното допълване на масло е решение, което може да бъде използвано до ремонта или покупката на нов автомобил.
 

Снимки: AutoScout24

0 от 500
  • #4
    17 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ох малей, за там не питай. Чисто нов 2.0TDI Голф 5-ца от магазина, 6 литра масло си ги знаеше за 10хил.км. Според Аутобилд теста на Голф 7 1.4tsi 122к.с за 287 000км. е изгорил 70л. масло, значи бензинката *** по литър на 4000км.
  • #3
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Проблем ( преди 1 година )
    A бензиновите TSI и TFSI ?
  • #2
    8 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ко? Имал съм два дизела: 2.0 HDi на PSA и 3.0BiTurbo на Audi. И двата изкарват между две смени (20 000 км) без каквото и да е досипване и индикаторът дори не доближава минимума.
  • #1
    18 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Къде е форумната *** да ви обясни, че такива работи няма и неговото ТеДеИ изобщо не го пипа маслото! Ама хич не го пипа, а само малко бута масло, но не повече от собственика зад волана...