IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо дизеловите двигатели харчат повече масло?

Измерването и допълването с масло е особено важно при тези автомобили

Защо дизеловите двигатели харчат повече масло?

Двигателите трябва да бъдат смазвани, за да работят правилно (или изобщо да работят). При дизелите това важи с още по-голяма сила. Затова и измерването на нивото на маслото и допълването трябва да бъде по-често. Но какво да правим, когато разходът изглежда по-висок?

Когато смазването в двигателя бъде нарушено, металните части започват да се трият една в друга. Това води до износване на буталните пръстени, които се движат по стените на цилиндрите. Ако масленият поток бъде прекъснат, двигателят блокира. Затова не пропускайте да измервате нивото на маслото и при нужда доливайте. В модерните автомобили на таблото излиза съобщение или поне светва лампичка, когато нивото на маслото приближава долната граница.

 

oil

Ако установите разход на масло, е препоръчително да допълните веднага, без да карате с ниско ниво.
Всички двигатели - и дизеловите, и бензиновите - имат известен разход на масло. Колкото по-стар е двигателят, толкова по-висок може да се окаже този разхо До половин литър на хиляда километра се смята за нещо нормално. Но при дизелите тази стойност може да се окаже по-висока.

Ако разходът се повиши над посоченото ниво, търсенето на причината става задължително. Производителят посочва сам колко висок може да бъде разходът на масло, за да остане нивото в норма. Ако при вас този показател е надвишен, трябва да се замислите.

Причините за повишения разход при дизелите могат да бъдат различни. Например: дефектна горивна помпа, увредени уплътнения или проблеми при изгарянето. Дефектно уплътнение на цилиндровата глава също може да е проблем.

В зависимост от причината ремонтът може да стане скъп. Ако двигателят е стар, може би трябва да се запитате и дали ремонтът има смисъл.
Тъй като увеличеният разход на гориво по правило се дължи на дефект, няма действия, които могат да бъдат предприети за избягването му. В повечето случаи виновна е възрастта на двигателя. Постоянното допълване на масло е решение, което може да бъде използвано до ремонта или покупката на нов автомобил.
 

Снимки: AutoScout24

0 от 500
  • #12
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    ...са зле от към горене на масло. Пт към емисии и двата са зле. Няма такъв миш-маш просто. Там няма какво да си вземеш и да не е зле. Само влизаш в немски форум на марката и се хващаш за главата. Немците поне си ги казват нещата. Българите ги хвалят и величаят. Ей това ми е много чудно. Даже АБ от време на време открехва истината, но в БГ не та не ВАг са най-добрите...... обаче в лъжите.........
  • #11
    12 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ами те на теста на АБ не са карали само със 160-180 да ти кажа и си го гореше маслото, като за световно. Ти обаче си форумната *** и вски ВАГонетки, които уж си имал не горят масло, а само с японките си имал проблеми. Това го знаем. Дай някаква друга лъжа, че тая ни омръзна! Даже, ако не вярваш на придворната медия АБ се допитай до форумите. Ако искаш немските, за да азбереш как са нещата. Хората са пропищели от ВАГенските мотори. Интересното е обаче, че не дизелите,а бензиновите им са зле
  • #10
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Дидо ( преди 4 години )
    Половин литър на 1000км.!!!???.Кое му е нормалното???
  • #9
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Мой ( преди 4 години )
    Комедиантите са се изгубили в превода пак бензиновите мотори харчат масло а не дизелите и то на всички нови коли.
  • #8
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    за 1000 км у немско със 160-180 може да изгори и 1л масло, по принцип за 15к гори около 300-400 гр при нормално шофиране. Не се доливаГоворя за 2 чисто нови ТДИ-та, карани от мен, другото са тъпни
  • #7
    24 rate up comment 6 rate down comment
    Jojo ( преди 4 години )
    TSI си е горд наследник на Трабант - по книжка 0.5л на 1000км.Мерси за иновацията...
  • #6
    16 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Какво значение има колко е картера, казвам ти колко доливаш ? Типичния селски бек, не може 2 и 2 да събере.
  • #5
    18 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Нищо му нямаше на турбото, казвам ти нов от магазина, купен 2006-та . Отивам да се оплаквам на тия в дилърството, ония викат ами нормално е.
  • #4
    2 rate up comment 15 rate down comment
    BB ( преди 4 години )
    Ти байко от фората ли идваш... като си го карал с разпинтено турбо ще го гори.. та то картера е 4.7 малоу.нико Интересно аз що не сипвам от смяна до смяна на съшщия мотор :) ,.. колко си диииииввв...лелей..уплах.
  • #3
    17 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ох малей, за там не питай. Чисто нов 2.0TDI Голф 5-ца от магазина, 6 литра масло си ги знаеше за 10хил.км. Според Аутобилд теста на Голф 7 1.4tsi 122к.с за 287 000км. е изгорил 70л. масло, значи бензинката *** по литър на 4000км.