IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо дизеловите двигатели харчат повече масло?

Измерването и допълването с масло е важно, особено при дизелите

Защо дизеловите двигатели харчат повече масло?

Двигателите трябва да бъдат смазвани, за да работят правилно или – изобщо да работят. При дизелите това важи с още по-голяма сила. Затова и измерването на нивото на маслото и допълването трябва да бъде по-често. Но какво да правим, когато разходът изглежда по-висок?

Когато смазването в двигателя бъде нарушено, металните части започват да се трият една в друга. Това води до износване на буталните пръстени, които се движат по стените на цилиндрите. Ако масленият поток бъде прекъснат, двигателят блокира. Затова не пропускайте да измервате нивото на маслото и при нужда доливайте. В модерните автомобили на таблото излиза съобщение, когато нивото на маслото приближава долната граница.

oil

Ако установите разход на масло е препоръчително да допълните веднага, без да карате с ниско ниво.

Дизеловите и бензиновите двигатели имат известен разход на масло. Колкото по-стар е двигателят, толкова по-висок може да се окаже разходът на масло. Разход от до половин литър на хиляда километра се счита за нещо нормално. При дизелите тази стойност може да се окаже по-висока.

Ако разходът се повиши над посоченото ниво, търсенето на причината става задължително. Производителят посочва сам колко висок може да бъде разходът на масло, за да остане нивото в норма. Едва когато разходът излезе от нормата, трябва да се замислите.

Причините за повишения разход при дизелите могат да бъдат различни. Например: дефектна горивна помпа, увредени уплътнения или проблеми при изгарянето. Дефектно уплътнение на цилиндровата глава също може да е проблем.

Ако установите увеличен разход на масло, потърсете сервиз. Причината може да бъде открита и от вас ако сте специалисти в областта или притежавате подробни познания по двигателна техника.

В зависимост от причината ремонтът може да стане скъп. Ако двигателят е стар може би трябва да се запитате и дали ремонтът има смисъл.
Тъй като увеличеният разход на гориво по правило се дължи на дефект, няма действия, които могат да бъдат предприети за избягването му. В повечето случаи виновна е възрастта на двигателя. Постоянното допълване на масло е решение, което може да бъде използвано до ремонта или покупката на нов автомобил.

Снимки: AutoScout24

0 от 500
  • #6
    17 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Нищо му нямаше на турбото, казвам ти нов от магазина, купен 2006-та . Отивам да се оплаквам на тия в дилърството, ония викат ами нормално е.
  • #5
    2 rate up comment 13 rate down comment
    BB ( преди 1 месец )
    Ти байко от фората ли идваш... като си го карал с разпинтено турбо ще го гори.. та то картера е 4.7 малоу.нико Интересно аз що не сипвам от смяна до смяна на съшщия мотор :) ,.. колко си диииииввв...лелей..уплах.
  • #4
    16 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ох малей, за там не питай. Чисто нов 2.0TDI Голф 5-ца от магазина, 6 литра масло си ги знаеше за 10хил.км. Според Аутобилд теста на Голф 7 1.4tsi 122к.с за 287 000км. е изгорил 70л. масло, значи бензинката *** по литър на 4000км.
  • #3
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Проблем ( преди 1 месец )
    A бензиновите TSI и TFSI ?
  • #2
    7 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ко? Имал съм два дизела: 2.0 HDi на PSA и 3.0BiTurbo на Audi. И двата изкарват между две смени (20 000 км) без каквото и да е досипване и индикаторът дори не доближава минимума.
  • #1
    17 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Къде е форумната ВАГонетка да ви обясни, че такива работи няма и неговото ТеДеИ изобщо не го пипа маслото! Ама хич не го пипа, а само малко бута масло, но не повече от собственика зад волана...