IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кризата във VW зачеркна два основни модела

Бъдещите електрически Golf и T-Roc най-вероятно изобщо няма да се появят

Volkswagen пуска само нови модели и обявява бъдещата поява на друго, но германският производител се сблъсква със сериозен проблем. И той засяга два от най-очакваните модела на марката - електрическите Golf и T-Roc, чиято разработка е спряна.


Volkswagen


Германската компания е в криза през последните години, като приближава моментът, в който няма да разполага с нужните средства за разработка на нови модели, най-вече електрически, съобщава вестник Handesblatt. В момента основният приоритет през Volkswagen е разработката на ново поколение на Golf, което ще получи много интересна задвижваща система – самозареждащ се хибрид (HEV). Тя ще дебютира до няколко месеца при новия T-Roc.

Volkswagen продава повече коли, но и губи повече пари

Освен нов Golf, компанията разработва и фейслифт на ID.3, който също трябва да се появи през следващите месеци. Планирани са обновявания и на още няколко модела – както с ДВГ, така и електрически. И разходите по всичко това са огромни, което предизвиква тревоги в ръководството на производителя.

Според Handesblatt германската компания не разполага със средства за разработката на два електрически модела, които са одобрени преди време, и които играят основна роля в плановете на Volkswagen. Бъдещият ID. Golf, както ще се нарича заместникът на ID.3, както и новият ID. Roc, са спрени заради липсата на пари. А причината за това, колкото и изненадващо да звучи, е увеличението на общите продажби на марката.

Volkswagen се стреми към по-ниски маржове, но в момента около 20% от продажбите на марката са на електрически коли. Разходите за тях са огромни и така увеличението на общите продажби с около 2% води на намаляване на чистите приходите с 40%.


Volkswagen


Европа дава на VW уникална възможност с електрическите автомобили

В момента Volkswagen предлага 5 електрически модела, като скоро те ще се увеличат. От гамата ще отпадне ID.5, но излизат ID. Polo и ID. Cross, като в компанията очакват именно двете нови попълнения да обърнат ситуацията. Ситуацията обаче е тежка, защото дори общите продажби на всички електромобили не могат да настигнат резултатите на най-успешните модели с ДВГ.

Така марката се озовава в ситуация, при която трябва да избира между обеми на продажби и печалби. А времената, в които обемите нарастваха със същата скорост като приходите и печалбите, отдавна отминаха. И желанието да се продава на всяка цена води до проблем, тъй като продажбите на електромобили с нисък марж носят загуби.

Това и накара мениджър в компанията, цитиран от германското издание, да заяви, че „ID. Golf и ID. T-Roc няма да пристигнат до 2030‘’, добавяйки нещо още притеснително – „ако изобщо бъдат произведени някога’’. А реалностите са такива, че вероятността тези два електромобила да не стигнат до конвейера е огромна. В момента Европа е на път да преразгледа бъдещето на автомобилите с ДВГ и да отмени тяхната забрана през 2035, което ще накара не само Volkswagen, но много други производители, да променят плановете си. Ако вече не са го и направили.

0 от 500
  • #31
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Хейтър ( преди 2 седмици )
    Сравненията със саламите не намирам за удачни но все пак сме балканци. И аз навремето си харесвах Уиндоусфона но уви а сега квадратче триъгълник и кръгче. А за айфона, теслата, найковете и радио Веселина не ми се говори.
  • #30
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Реалист ( преди 2 седмици )
    Никъде не оспорвам, че Корола е най-продавания автомобил. Те и салам Камчия продават повече от филе Елена, ама количеството не значи качество! Корола не е лош автомобил, напротив - дуракоустойчива кола, направена с евтини материали и без претенции за комфорт и удоволствие от шофиране. Масов автомобил, това е. Хубаво и евтино няма никъде, но от VW поне предлагат прилична динамика, за разлика от мудните и бавни Тойоти, които ускоряват като Дачия, а като звукоизолиране са дори по-зле и от тях!
  • #29
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Какво общо има продажбите на автомобили с пазарната капитализация? Според тебе преди покупка на автомобил повечето клиенти търсят пазарната капитализация на марката и си купуват автомобил от марката която има най-висока пазарна капитализация? Вече ставате смешни с "ЛОГИКАТА" си. Тесла успява да продава толкова много бройки точно по същата причина като Toyota - предлага модел който има много добро СЪОТНОШЕНИЕ между ЦЕНА характеристики и КАЧЕСТВО. Това НЕ ЗНАЧИ ЧЕ СА КАЧЕСТВЕНИ.
  • #28
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До 16,тази бройка е заедно с вурстовете които правят по 18 000 000 на година и са им основното перо от което получават печалба.
  • #27
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    То направо целият немски автопром сбирщайн ще бъде закрит.
  • #26
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 2 седмици )
    Тесла е борсова пирамида, не ги сравнявайте с компаниите издържащи се от автомобилостроене. А пък "великият" предприемач Елън Мъск е най-големия лапач на държавни субсидии в историята.
  • #25
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    В Испания една Октавия са 30 хил, а тесла М3 - 36хил, като си сметнеш някоя субсидия и/или 15-те процента намаление в декларацията и около 800юро от сертификат за енергиина ефективност почти се изравняват. Защо да не си купи човек.
  • #24
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Ами ( преди 2 седмици )
    тойотките са евтина ширпотреба за чeрните американци или за бедняците от третия свят.
  • #23
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    То и кренвиршите са по продавани от луканката и Тесла модел Y е по-продавана от corolla, но това не прави model Y качествен автомобил, нали.
  • #22
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Хейтър ( преди 2 седмици )
    До реалиста Забравяш че Тойота и точно Корола са най продаваните марка и модел в света. Европа е капка в морето. Няма как да си световен лидер с продажби само в Европа. А и не си прав за друго по безличен и бездушен Фолксваген Пасат не се сещам