IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кризата във VW зачеркна два основни модела

Бъдещите електрически Golf и T-Roc най-вероятно изобщо няма да се появят

Volkswagen пуска само нови модели и обявява бъдещата поява на друго, но германският производител се сблъсква със сериозен проблем. И той засяга два от най-очакваните модела на марката - електрическите Golf и T-Roc, чиято разработка е спряна.


Volkswagen


Германската компания е в криза през последните години, като приближава моментът, в който няма да разполага с нужните средства за разработка на нови модели, най-вече електрически, съобщава вестник Handesblatt. В момента основният приоритет през Volkswagen е разработката на ново поколение на Golf, което ще получи много интересна задвижваща система – самозареждащ се хибрид (HEV). Тя ще дебютира до няколко месеца при новия T-Roc.

Volkswagen продава повече коли, но и губи повече пари

Освен нов Golf, компанията разработва и фейслифт на ID.3, който също трябва да се появи през следващите месеци. Планирани са обновявания и на още няколко модела – както с ДВГ, така и електрически. И разходите по всичко това са огромни, което предизвиква тревоги в ръководството на производителя.

Според Handesblatt германската компания не разполага със средства за разработката на два електрически модела, които са одобрени преди време, и които играят основна роля в плановете на Volkswagen. Бъдещият ID. Golf, както ще се нарича заместникът на ID.3, както и новият ID. Roc, са спрени заради липсата на пари. А причината за това, колкото и изненадващо да звучи, е увеличението на общите продажби на марката.

Volkswagen се стреми към по-ниски маржове, но в момента около 20% от продажбите на марката са на електрически коли. Разходите за тях са огромни и така увеличението на общите продажби с около 2% води на намаляване на чистите приходите с 40%.


Volkswagen


Европа дава на VW уникална възможност с електрическите автомобили

В момента Volkswagen предлага 5 електрически модела, като скоро те ще се увеличат. От гамата ще отпадне ID.5, но излизат ID. Polo и ID. Cross, като в компанията очакват именно двете нови попълнения да обърнат ситуацията. Ситуацията обаче е тежка, защото дори общите продажби на всички електромобили не могат да настигнат резултатите на най-успешните модели с ДВГ.

Така марката се озовава в ситуация, при която трябва да избира между обеми на продажби и печалби. А времената, в които обемите нарастваха със същата скорост като приходите и печалбите, отдавна отминаха. И желанието да се продава на всяка цена води до проблем, тъй като продажбите на електромобили с нисък марж носят загуби.

Това и накара мениджър в компанията, цитиран от германското издание, да заяви, че „ID. Golf и ID. T-Roc няма да пристигнат до 2030‘’, добавяйки нещо още притеснително – „ако изобщо бъдат произведени някога’’. А реалностите са такива, че вероятността тези два електромобила да не стигнат до конвейера е огромна. В момента Европа е на път да преразгледа бъдещето на автомобилите с ДВГ и да отмени тяхната забрана през 2035, което ще накара не само Volkswagen, но много други производители, да променят плановете си. Ако вече не са го и направили.

0 от 500
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 58 минути )
    Сетили се че от електричките се трупат загуби и тръгнали да правят хибриди. Да ама 30 години след Тойота. Стратегия "муха без глава". Бас държа че ще е успешна, ха-ха! А просто трябваше да слушат Акио Тойода по-внимателно. Когато си технологично импотентен, учи се от по-добрите.
  • #17
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Китайците зачеркнаха германците на собственият си пазар, и следващата крачка е да ги погребат в Европа. Германските коли нямат бъдеще. Скъпи чупливи коли, пълни с китайски части. Както и китайците, скоро и европейците ще осъзнаят че няма смисъл да плащат за китайски коли с германски емблеми. И няма шанс да се върнат 30 г. назад, когато правеха здрави коли, щото и тогава не бяха евтини.
  • #16
    3 rate up comment 3 rate down comment
    БАЙ Х@Й ( преди 2 часа )
    Не иновативната фирма Фолксваген продава по 10 милиона автомобила.Тесла се мъчи да надхвърли 2 милиона,при обещани 20 милиона от Тесльо ревльото.
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    БАЙ Х@Й ( преди 2 часа )
    Ни риви Тесльо!Тесла отново няма да изпълни заявката ти в Екселските таблици.Колко се предвиждаше да произведат тази година,4 или 5 милиона.
  • #14
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 2 часа )
    Фолксваген никога не е била иновативна фирма. И като цяло, разчита на традиционно консервативна клиентела. И на държавна подкрепа, разбира се. Нищо чудно, ако изпаднат в много дълбока криза.
  • #13
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Не просто ще избухнат продажбитем, ами направо ще се разцепят като китайска електричка...от 15 години чакаме това да се случи...
  • #12
    4 rate up comment 9 rate down comment
    До Хаха ( преди 2 часа )
    Това в момента е просто затишие пред буря. Продажбите на електрички ще избухват изведнъж до няколко години. Не мога да кажа точно кога, не съм пророк, но все повече хора разбират и са наясно с предимствата на електрическата технология, а те са много повече от недостатъците. Хората просто изчакват подходящия момент и веднага ще преминат на електрички.
  • #11
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Дали ще има или няма забрана на двг няма голямо значение. До 2035 съм двг колите ще отпаднат от пазара, просто технологията за производството им е трудоемка, а поддръжката им е скъпа. Няма как са се конглокират с електромобилите просто, особенно при сегашните строги изисквания за безопасност и екологичност.
  • #10
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 2 часа )
    Тази мантра за изравняване на цените я слушаме от десет години.Екселските таблици с продажбите на Тесла също.
  • #9
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 часа )
    Дали когато цените на електромобилите се изравнят с цените на автомобилите с ДВГ, а зареждането на 200-300 км отнема 5-10 минути , ще има някакво значение дали има забрана за ДВГ през 2035 или няма да има? И 100 Ника да напишат, че продажбите на електромобили падат и 300 плюса да си сложат на мненията, ТОВА НЯМА ДА СТАНЕ ИСТИНА. Продажбите на електромобили растат дори при настоящите високи цени. Дори при бавното зареждане. Дори при липсата на зарядна инфраструктура. РАСТАТ!