IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW ще прави коли в Китай, за да намали разходите

Германският производител иска да си върне пазарния дял на най-големия пазар в света

Volkswagen заяви, че може да произвежда електромобили, изцяло произведени в Китай, на половината от цената, на която би струвало да ги произвежда другаде. Германският автомобилен производител се бори да си върне пазарния дял на най-големия пазар в света.

 
VW ID Aura era evo  


Най-големият автомобилен производител в Европа заяви във вторник, че след поредица от инвестиции в страната, за първи път може да разработва нови автомобили извън Германия, включително тестване и внедряване на нови технологии, като например асистирано шофиране.

VW се готви да пусне около 30 модела електромобили в Китай през следващите пет години, залагайки на локализирана научноизследователска и развойна дейност. Автомобилният производител заяви, че в сравнение с производствените разходи за електромобили в Германия през 2023, разходите за някои модели в Китай са били намалени с до 50 % благодарение на ефективността на веригата за доставки, включително доставката на батерии, по-кратките периоди на разработка и по-ниските разходи за труд.

Групата е инвестирала милиарди в своя иновационен център в Хефей, Източен Китай. Той разполага с повече от 100 модерни лаборатории за тестване на софтуер и хардуер, както и на батерии и задвижващи системи за електромобили.

Томас Улбрих, главен технологичен директор на Volkswagen в Китай, заяви, че новата научноизследователска и развойна база предоставя на инженерните екипи „изцяло ново ниво на интеграция“.

Той добави: „Сега можем да изпълняваме паралелно процеси по валидиране на софтуер, хардуер и цели превозни средства, да съкратим циклите на вземане на решения и да доведем иновациите до зрялост много по-бързо.“

 
VW Хефей  


VW заяви, че цикълът на разработка на новите си електромобили за Китай е съкратен с 30% в сравнение с традиционния процес, който отнема около 50 месеца. Той първоначално описа стратегията си като „в Китай, за Китай“. Въпреки това, според изпълнителните директори, групата води преговори за увеличаване на износа на автомобили, произведени в Китай, както и за прилагане на китайските иновации в цялата си глобална дейност.

VW е сред групата европейски автомобилни производители, които се опитват да повторят скоростта на развитие при автомобилната индустрия в Китай, като наемат местни инженери, сътрудничат си с партньори там и разглобяват автомобили, произведени от BYD и други по-нови конкуренти.

Renault си е поставил амбициозни цели да пусне на пазара десетки модели, които ще бъдат разработени за по-малко от две години, като се използват по-малко компоненти и технологии като изкуствен интелект. Миниавтомобилът на Dacia, който ще бъде пуснат на пазара следващата година и ще се произвежда в завода на компанията в Словения, обещава скорост на разработка от 16 месеца, което е рекорд за западните марки.

VW беше в продължение на много години най-големият производител на автомобили в Китай, но загуби пазарен дял, след като вълна от иновативни китайски конкуренти в сектора на електромобилите спечели потребителите.

Въпреки че германският концерн все още има около 20 % пазарен дял при автомобилите с двигатели с вътрешно горене, той не се нарежда сред първите 10 производители на автомобили с чисто електрически и хибридни задвижвания в Китай. Компанията се отличава от другите западни автомобилни производители със сериозните си усилия да оцелее в Китай, където пазарният дял на чуждестранните автомобилни производители се срива. От края на 2022 VW е инвестирала почти 4 млрд. евро в Китай, за да остане конкурентоспособна по време на бързия преход към електрическите автомобили в страната.

Инвестициите включваха изграждането на иновационния център в Хефей, инвестиране на средства в Horizon Robotics, група със седалище в Пекин, специализирана в проектирането на чипове и софтуер за усъвършенствани системи за подпомагане на водачите, както и сключване на партньорство с местния производител на електромобили Xpeng. През този месец компанията обяви, че разработва AI чип с Horizon за автономно шофиране в Китай.

Инвестициите на VW в Китай контрастират с мащабното съкращаване на работни места в германските му заводи, където производствените разходи са по-високи. Съгласно споразумение, сключено с профсъюзите миналата година, автомобилният производител планира да намали броя на служителите в местните си заводи с 35 000 до 2030 г. в резултат на слабото търсене на автомобили в Европа.

  

0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    На баба ви дедовеца ( преди 2 седмици )
    Супер въпрос за един лев - И къде ще ги продава после? - пак в Европа...
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    То големите разходи масово търкат поколенията по 10 години и видиш ли не смогват на тея разходи. Ама иде нова година и трябва да изкарат пари за любовници и дрога
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    В превод - ще вземем 30 китайски модела и ще сложим емблемата. От ауди поне ги хвана срам и смениха емблемата
  • #2
    2 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    До 1 - мениджмънта в VW до толкова се е омешал с политиците,че вече говорят и действат като политици!"Ще правим това което от десетилетия правим,но вие трябва да го приемата,че ще правим нещо ново,неправено до сега" - за успокоение на кредитори и акционери и за стабилизиране на акциите на борсата.Иначе съдят дилъри в Германия ако внесат модели произведени в Китай и за Китай,но сега ще почнем да произвеждаме в Китай,за Китай.Алабализми за ***.Чакаме тукашния такъв да се включи насъскан на макс
  • #1
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Че до сега моделите специално за Китай в Германия ли се разработваха? Странно защото мислех, че вече се разработват в Китай