Много шофьори продължават да твърдят, че колите от миналото са били едва ли не по-добри от сегашните. Краш-тест, организиран от германската организация за проверка на безопасността Dekra, обаче показва как развитието на автомобилните технологии, значително е подобрило сигурността - както на превозните средства, така и на хората в тях.

За целта германските експерти сравниха VW Golf II (построен през 1989) и настоящия VW Golf VIII (2024). В краш-теста по-старият Golf беше тестван по методиката на Euro NCAP, която беше валидна до 2020. Така хечбекът се блъсна с 64 км/ч при 40% припокриване в бариера, оборудвана с деформационен елемент.
Този сценарий съответства на сблъсък на две подобни превозни средства с около 50 до 55 км/ч. Резултатът показва драстични разлики, като според оценката на Decra никой в колата не би оцелял при подобен удар. В случая частите проникват дълбоко в салона, който буквално се смачква и последствията са животозастрашаващи за возещите се в колата.

При VW Golf VIII, от друга страна, отделението за пътници остава стабилно, като въздушните възглавници и системите за задържане защитават пътниците, така че те би трябвало да получат само леки наранявания.
Налице е и ясен напредък при поведението на пътя. Спираният път при по-новия Golf е с 30% по-малък от този на стария при различни условия на пътя и различни скорости. Тестът за смята на лентата също илюстрира разликите в стабилността на завиването. Докато Golf II остава стабилен при максимална скорост 65 км/ч, Golf VIII се справя с теста до 75 км/ч, без да губи контакт с пътя. Системите за подпомагане, като стандартната ESP, допринасят значително за безопасността на шофирането.

Осветлението също се е развило значително. Халогенните фарове на Golf II са подобрение през 80-те години, но не постигат качеството на днешната LED технология. Golf VIII предлага по-ярко и по-равномерно осветление със стандартните си LED фарове. Това прави пешеходците и велосипедистите много по-лесни за разпознаване. Освен това съвременните задни светлини и вече предписаната трета спирачна светлина увеличават видимостта в пътното движение.


0