IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Краш-тест на VW Golf II доказва, че не всичко в миналото е било по-добро

Преди 35 години шофьорът и пътниците не биха оцелели при подобен сблъсък

Много шофьори продължават да твърдят, че колите от миналото са били едва ли не по-добри от сегашните. Краш-тест, организиран от германската организация за проверка на безопасността Dekra, обаче показва как развитието на автомобилните технологии, значително е подобрило сигурността - както на превозните средства, така и на хората в тях.


Dekra


За целта германските експерти сравниха VW Golf II (построен през 1989) и настоящия VW Golf VIII (2024). В краш-теста по-старият Golf беше тестван по методиката на Euro NCAP, която беше валидна до 2020. Така хечбекът се блъсна с 64 км/ч при 40% припокриване в бариера, оборудвана с деформационен елемент.

Този сценарий съответства на сблъсък на две подобни превозни средства с около 50 до 55 км/ч. Резултатът показва драстични разлики, като според оценката на Decra никой в колата не би оцелял при подобен удар. В случая частите проникват дълбоко в салона, който буквално се смачква и последствията са животозастрашаващи за возещите се в колата.


Dekra


При VW Golf VIII, от друга страна, отделението за пътници остава стабилно, като въздушните възглавници и системите за задържане защитават пътниците, така че те би трябвало да получат само леки наранявания.

Налице е и ясен напредък при поведението на пътя. Спираният път при по-новия Golf е с 30% по-малък от този на стария при различни условия на пътя и различни скорости. Тестът за смята на лентата също илюстрира разликите в стабилността на завиването. Докато Golf II остава стабилен при максимална скорост 65 км/ч, Golf VIII се справя с теста до 75 км/ч, без да губи контакт с пътя. Системите за подпомагане, като стандартната ESP, допринасят значително за безопасността на шофирането.


Dekra


Осветлението също се е развило значително. Халогенните фарове на Golf II са подобрение през 80-те години, но не постигат качеството на днешната LED технология. Golf VIII предлага по-ярко и по-равномерно осветление със стандартните си LED фарове. Това прави пешеходците и велосипедистите много по-лесни за разпознаване. Освен това съвременните задни светлини и вече предписаната трета спирачна светлина увеличават видимостта в пътното движение.

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Qqqqq ( преди 3 месеца )
    Дай да видим 6,как е
  • #9
    11 rate up comment 0 rate down comment
    ТНТ ( преди 3 месеца )
    Добре. Оправете здравината на купето, но не разваляйте здравите бензинови двигатели с разни TSI,FSI и т.н.***.
  • #8
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Танко ( преди 3 месеца )
    До#3.Системата се казва прокон тен.От коланите и кормилната колона, тръгват въжета към надлъжно разположения двигател и през ролки се връщат назад. Работи само при челен удар.Тогава воланът отива напред и се опъват коланите.Не става за напречен двигател, просто няма място за ролките и за това АУДИ се отказаха от това преди 30 години. Няма връзка със здравината на купето, която е темата на статията.
  • #7
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Goshko s golemia ( преди 3 месеца )
    Пиене и яко газ!
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Таратаика ( преди 3 месеца )
    Тази година от Бургас до София 450км.две леки катастрофи и четири аварирали автомобила по магистралата
  • #5
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    И какво - всички които са ги карали загинали ли са ?!? А ако знаете Форд Модел Т колко е зле при краш тест...
  • #4
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Възрастта на колите не е от значение. Най-вайното са го казали 1 и 2 - задкормилното устройстово, което няма нищо между ушите. Липсата на първите 7 години е ключова и е сособенно видна на пътя.
  • #3
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Бори ( преди 3 месеца )
    Я ударете една б4 челно със каквото поискате,живота ми спаси смачква се до предния прозорец вътре купето непокътнато казва се про контен
  • #2
    21 rate up comment 0 rate down comment
    raiders ( преди 3 месеца )
    Новите коли са доста по-добре защитени и абсорбират/деформират кинетичната енергия и запазват пътниците в колата. Това е целта, старите са били.на друг принцип и скоростите са били други, броя мпс. В България нямаш елементарно възпитание, въобще не става дума.за колегиалнст при шофиране. Пълна анархия, ако си с връзки и пари нямаш никакъв проблем. Примерите са всяка седмици и направете справка на смъртните случай на бр. Мпс/ жители.
  • #1
    22 rate up comment 12 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 3 месеца )
    Като имате предвид, че средната възраст на българския автопарк е 23 години - става ли ви ясно защо по българските пътища има висока смъртност?!!! Защо в Германия има почти 2 пъти повече катастрофи на 1 млн жители, а в България има почти 3 пъти повече жертви?!!! И че промяната не става като кибичиш с камера в храсталака, за 100 кинта! Хиляди пъти съм го казал: Не скоростта - глупостта убива! Политическа, ченгесарска И ВАШАТА ЛИЧНА!