Идеята за голям SUV, който се удря в сравнително малка кола, звучи абсолютно ужасяващо. Колкото и страшно да изглежда това, във Volvo са уверени, че все още можете да излезете живи и здрави след страничен удар. В своя център за безопасност в Торсланда (Швеция) марката, собственост на Geely, организира краш-тест с модели, разположени в противоположните краища на гамата.
С дължина само 4234 см, EX30 е най-малкият модел, който Volvo продава. Той тежи 1830 кг базовия си вариант, преди да започнете да добавяте оборудване. EX90 е електрически гигант, който се простира на 5036 см и тежи 2690 кг в най-лекия си вариант.
Според Лота Якобсон, старши технически специалист във Volvo, конструкцията на EX90 намалява риска от причиняване на наранявания на хората в EX30. Долната час на по-големия SUV взаимодейства със страничната конструкция на по-малкото превозно средство, за да поеме по-добре силите от катастрофата.
Тъй като и двата модела са чисто нови, те все още не са тествани от Euro NCAP или NHTSA. Почти сигурно и двата SUV-а получат максимални оценки. Мисията на Volvo е не само да направи колите си по-безопасни в случай на катастрофа, но и да премахне вероятността от произшествие. А проведени тест е част от визията за безопасност на Volvo Group за това как произшествията могат да бъдат предотвратени.