IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Краш-тест показа силните и слаби страни на електрическата Toyota

bZ4X заслужи максимална оценка на изпитанията на ANCAP (ВИДЕО)

Безопасността на електрическия кросоувър на Toyota - bZ4X, беше проверена от австралийската организация ANCAP, която за разлика от европейската (EuroNCAP) при оценката си дава предимство на системите за активна безопасност за предотвратяване на инциденти.


Toyota bZ4X


bZ4X се справи перфектно с всички тестове, като спечели максималните пет звезди. Имаше обаче някои оплаквания - при определени удари водачът и пътниците рискуват да бъдат наранени. Експертите оцениха защитата на водача и пътниците на 88%, защитата на пешеходците на 79% и системите за подпомагане на 93%. ANCAP особено похвали системите за аварийно спиране и поддържане на лентата.

Резултатите от челен удар обаче показаха, че при такъв инцидент водачът рискува да получи нараняване на гърдите, а пътникът може да нарани краката си. За пешеходците пък основната опасност са предните колони на електрическата кола.



През 2022 г. електрическият SUV на Toyota премина и европейските краш-тестове, като получи 88% за защита на пътниците, 79% за предпазване на пешеходците и 91% за системи за подпомагане на водача.

Моделът bZ4X се продава от 2021 г. и почти веднага след пускането си на пазара се появи сериозен проблем - оказа се, че колелата могат да паднат при резки завои и спиране. Toyota трябваше да обяви кампания за изтегляне и дори трябваше да изкупува дефектни електрически превозни средства от недоволни клиенти.


0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ganya ( преди 1 месец )
    На многознайковците критици ще кажа - карах колицата две седмици.. Прекрасна е.
  • #11
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Ванко ( преди 1 месец )
    До #8 как реши, че се мачкат много повече и не са безопасни ? Като Ланд Крузер на тойота остава за един от най безопасните превозни средства за Европа щ, а по големия му брат Секвоя за световен мащаб. Та даже и Б.Б ползва точно така Секвоя. Имаш шаси, което е с носещи греди по дебели от трамвайна линия и купе отгоре. А да и близо 3тона тежест. При Лен Крузер е същото, но малко по къса и тегло от 2500-600кг.
  • #10
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    До 5: "Тези хора имат напълно грешна пазарна политика" Хех, Тесльофренски, при положение че финансовите резултати на Тойота са далеч по-добри и устойчиви от тези на ВАГ или на Тесла, кой точно е с грешната пазарна политика? ВАГ са на зор да продават електромобили, защото не могат да покрият изискванията за средни емисии, Тойота си имат хибриди за това. Електромобили още реално не са започнали да правят. BZ4X е някакво упражнение.
  • #9
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Най големите измамници са Тесла.
  • #8
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тойота е една от компаниите, за които се знае, че си правят колите така, че да минават само и единствено NCAP, защото тестовете са стандартни от години. В реални условия се мачкат МНОГО повече от една европейска кола, например, и жертвите и нараняванията са процентно доста повече. Преди година-две американската агенция промени покритието на челния тест и въведе нов страничен тест. След като претества съществуващи модели, много от тях се провалиха жестоко, при 5-звездно представяне преди.
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Опа, Skoda Enyaq не е по-бърза от Тойотата, по-бавничка е или сравнима като пъргавина, само RS версията на Enyaq е малко по-пъргава от bZ4X
  • #6
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А сега Шкода предлагат Eniaq базовия,който е по-слаб и с по-малък пробег от Тойотата с еко бонус и така излиза с близо 40 000 лв. по-евтин от тази Тойота!!! Това е пазарен провал за Тойота. За това основна роля има този,дето реди чашите на капака на Лексуса от съседна статия. Но както и да е, важното е ,че го изгониха. Опа,
  • #5
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Skoda Eniaq е с 20 000лв. по-евтина, също е красива, по-ефективна и по-бърза от Тойотата и за тези 20 000лв с малко добавка може да се купи една градска кола. Тоест за парите,които Тойота искат за неефективния си ел.SUV могат да се купят две коли или едно Ауди за по-малко пари от Тойотата. Тези хора имат напълно грешна пазарна политика, неуспешен модел като инженерен потенциал със сбъркано пазарно позициониране.
  • #4
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Според мен Тойота и Лексус правят най-добрите автомобили, но кой ще си купи този надценен и неефективен ***? Прекрасен дизайн, Тойота е, но са зверски изостанали от конглокенцията при ел.автомобилите,а им искат повече пари?! Много красива и здрава е, но е неефективна и надценена. При положение,че Audi Q4 e-tron е на същата цена, та дори по-евтино, красиво е също, по-мощно е, по-бързо е и по-ефективно, защо по дяволите да се купи тази Тойота? Skoda Eniaq е с 20 000лв. по-евтина!
  • #3
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 1 месец )
    До 1: Всичко е относително. Тойота направи отзоваване за потенциално падащи колела, въпреки че не знам да има реални случаи това да се е случило. За сравнение, има десетки случи на Тесла с падащи колела заради скъсано окачване, за което Тесла обвиняваше клиентите си, докато в Kитай не ги заставиха да си отзоват колите. Кой кого и как лъже е повече от очевидно.