Веднага трябва да отбележим, че този Citroën C3 не е същата кола, която се продава в Европа. Той е изграден на различна платформа и е проектиран предимно за пазари като Южна Америка и Индия. Европейският вариант, който се произвежда в Словакия, още през 2017 г. получи 4 звезди на краш-теста на EuroNCAP, но бразилският вариант се оказва пълно разочарование.
Хечбекът си тръгна с оценка „нула“ на изпитанията за безопасност, проведени от Latin NCAP и се присъедини към Hyundai Tucson, Fiat Argo/Cronos, Suzuki Baleno и Kia Picanto, които записаха същия резултат. При Citroën C3 (с кодово име CC21), експертите от Latin NCAP посочват, че малката кола е показала „нестабилна структура, слаба защита при челен удар, липса на странична защита на главата и липса на напомняне за непоставени колани.”
Предлаган стандартно само с две въздушни възглавници (през 2023 г.!), Citroën C3 отбеляза само 30,52% в категориите за защита на възрастни пътници и 12,10% на деца. С49,74% е оценена защитата на пешеходци, а с 34,88% - асистентите за безопасност. Latin NCAP не извърши теста за удар в стълб, тъй като колата няма стандартна система за странична защита на главата. Всъщност това дори не е опция. В допълнение, въздушната възглавница за предната пътническа седалка не може да бъде изключена.
Автообилът няма функция за напомняния за колан за нито един от пътниците, а този за шофьора не отговаря на изискванията на Latin NCAP. Зоната на краката се характеризира като „нестабилна“, докато защитата от камшичен удар на врата на възрастен е „лоша”.
„Срамно е, че Stellantis, който знае как да разработва по-безопасни коли на достъпни цени, е проектирал кола с толкова ниска безопасност като Citroën C3. Този автомобил представлява оскърбление за здравето и почтеността на латиноамериканците, които са еднакво уязвими при ситуации на катастрофа или прегазване, както и жителите на тези страни, където Stellantis никога не би се осмелил да продаде кола с толкова ниска безопасност", коментира президентът на Latin NCAP – Стефан Бродзияк.