IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Още един модел записа „нула“ на краш-тестове

Citroën C3 се провали на изпитанията за безопасност в Латинска Америка

Веднага трябва да отбележим, че този Citroën C3 не е същата кола, която се продава в Европа. Той е изграден на различна платформа и е проектиран предимно за  пазари като Южна Америка и Индия. Европейският вариант, който се произвежда в Словакия, още през 2017 г. получи 4 звезди на краш-теста на EuroNCAP, но бразилският вариант се оказва пълно разочарование.


Citroen C3 краш-тест


Хечбекът си тръгна с оценка „нула“ на изпитанията за безопасност, проведени от Latin NCAP и се присъедини към  Hyundai Tucson, Fiat Argo/Cronos, Suzuki Baleno и Kia Picanto, които записаха същия резултат. При Citroën C3 (с кодово име CC21), експертите от  Latin NCAP посочват, че малката кола е показала „нестабилна структура, слаба защита при челен удар, липса на странична защита на главата и липса на напомняне за непоставени колани.”

Предлаган стандартно само с две въздушни възглавници (през 2023 г.!), Citroën C3 отбеляза само 30,52% в категориите за защита на възрастни пътници и 12,10% на деца. С49,74% е оценена защитата на пешеходци, а с 34,88% - асистентите за безопасност. Latin NCAP не извърши теста за удар в стълб, тъй като колата няма стандартна система за странична защита на главата. Всъщност това дори не е опция. В допълнение, въздушната възглавница за предната пътническа седалка не може да бъде изключена.



Автообилът няма функция за напомняния за колан за нито един от пътниците, а този за шофьора не отговаря на изискванията на Latin NCAP. Зоната на краката се характеризира като „нестабилна“, докато защитата от камшичен удар на врата на възрастен е „лоша”.

 „Срамно е, че Stellantis, който знае как да разработва по-безопасни коли на достъпни цени, е проектирал кола с толкова ниска безопасност като Citroën C3. Този автомобил представлява оскърбление за здравето и почтеността на латиноамериканците, които са еднакво уязвими при ситуации на катастрофа или прегазване, както и жителите на тези страни, където Stellantis никога не би се осмелил да продаде кола с толкова ниска безопасност", коментира президентът на Latin NCAP – Стефан Бродзияк.


0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако могат да спечелят 10 от един автомобил, защо да се задоволяват с 5, както е казал поета "Какво тук значи някаква си личност"
  • #4
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Нео ( преди 1 година )
    Рено Пежо Цитроен = ***
  • #3
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Това доказва , че Европа е най-богата и в ЕС се живее най-добре ! А латинска Америка , сибирската смрад , и други изостанали не вАжат
  • #2
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това доказва, че европейците имат всички други освен тях за хора втора ръка. По-малко от пет държави се имат за вездесъщи и тровят останалия свят.
  • #1
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Добре е . А колоната изглежда без големи деформации. Трябва да се види дали вратите се отварят след ударът. Все пак това е базовият модел а един от най-разпространените на континентът е фолксваген битъл 1 . Интересно колко точки има автомобил на 70 години?