IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европа подготвя нов удар срещу милиони дизели

Колите с премахнат филтър за твърди частици може да се окажат незаконни

Властите в ЕС готвят нови ограничения за старите автомобили, които ще засегнат милиони шофьори. Последната директива от Брюксел е насочена към превозни средства на възраст над 10 години, като се счита именно тяхната възраст е причина за високия процент на произшествия на континента. Затова и във всички държави от ЕС ежегодният технически преглед става задължителен.


технически преглед


В страни като България ежегодният преглед и сега е задължителен, но в Германия, например, тестовете се извършват на всеки две години. Това накара медиите в Германия да обявят предложението за "непропорционално и обременително, особено за шофьорите със стари превозни средства, но в добро състояние". Експертите са категорични, че подобно решение показва безсилие от страна на Брюксел да намали броя на смъртните случаи и затова властите избират най-елементарното обяснение, че "по-старите превозни средства са по-податливи на повреди."

Властите обаче готвят една още по-драстична мярка, която е насочена към милиони дизелови автомобили на континента. Тя е фокусирана върху автомобили, които нямат филтър за твърди частици (DPF). Или по-скоро върху тези, които фабрично са оборудвани с такъв, но той е премахнат.

Модерните филтри за твърди частици се регенерират автоматично, докато колата се движи. При използване на автомобила в града обаче те излизат от строя на около 150 000 км пробег. Замяната им е доста скъпа, като в зависимост от модела цената може да достигне 3000 евро. И затова много шофьори предпочитат да ги премахнат, когато излязат от строя.

Така по пътищата на Европа се движат милиони дизелови автомобили без филтър за твърди частици, като техният точен брой няма как да бъде установен. При технически преглед не се измерват частиците в отработените газове, така че единственият начин да се установи дали една кола има такъв филтър, е цялата система да се разглоби, което на практика е невъзможно.

Така тези автомобили не могат да бъдат контролирани, а това е нещо, което властите в Брюксел искат да избегнат. И ако мярката бъде въведена, това означава, че собствениците на хиляди дизелови автомобили ще бъдат принудени да монтират филтър за твърди частици, който се премахнали по-рано. В противен случай колите им няма да могат да преминат технически преглед.

0 от 500
  • #53
    13 rate up comment 11 rate down comment
    Бай Ганьо ( преди 7 месеца )
    Истината е че качественият петрол от който се прави дизел намалява в световен мащаб но затова никой и никъде не се говори. Четете информирайте се и се подгответе след десетина години повечето от нас ще са с градския и междуградски транспорт.Дизела ще се ползва само за трактори комбайни и камиони
  • #52
    30 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Големи екоактивисти станахте. Да ама с електрическите тротинетки не можете да стигнете до гърция без да загубите ден за презареждане. Да не говорим че който няма гараж с контакт трябва да забрави. Тия с хибридите пък само се заблуждават че не замърсяват и че икономисват. Нито едното нито другото. В Европа тече пропаганда срещу дизела заради икономически интереси, но той си остава най доброто задвижване до момента. Опровергайте че не е така, чакам не бързам!4,1/100 340Nm 1200км 2 мин зареждане
  • #51
    31 rate up comment 16 rate down comment
    Трошача ( преди 7 месеца )
    ЕС единствено може да ме,, хване и разведе "... Въобще не ми пука за непрестанните ограничения на клоуните от Брюксел!И без това до 2030г ще се разпаднат тези извратеняци и алкохолици!
  • #50
    38 rate up comment 23 rate down comment
    Дедо ( преди 7 месеца )
    Те Европата умно нещо няма да направят, докараха имигранти, ЛГБТ, смяна на пола, убиват с ваксини, само за война се говори каквото се сетиш все е в ***. Имам чувството че вече нормално няма. Извратено до не май къде
  • #49
    25 rate up comment 16 rate down comment
    Щирлиц ( преди 7 месеца )
    Укронавлеците обгрижени и нахранени ли са?
  • #48
    18 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Веднага ще почне бизнеса дпф под наем. Монтират, минаваш преглед, демонтират още една корупционна схема. За да действа трябва да могат да проверяват колите и на пътя, представям си как те спира полицай с паяк, вдига ти колата и разглабя системата да види ДПФ-а
  • #47
    31 rate up comment 27 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Супер правилна мярка. Който твърди обратното - да постои няколко минути зад дизел с премахнат DPF, който се подгрява на място или e на празен ход, има ги по улиците мн... и после да каже как сe чувства..... Проблемите с катализаторите на бензиновите коли си беше хвърляне на прах в очите - ако тръгнат да следят дизелите, половината автопарк сигурно ще трябва да бъде спрян. Неслучайно в Америка няма чак толкова големи мизерии в градовете със замърсяване с фини прахови частици - просто няма дизели!
  • #46
    26 rate up comment 6 rate down comment
    КАЛДЪРМЪША ( преди 7 месеца )
    *** В МЪРШИТЕ НЕЩО ЗА САМОЛЕТИТЕ КРАЖБИТЕ ОТ НАРОДА И ПОСТОЯННИЯТ ТОРМОЗ НА НАРОДА СКАПАНИТЕ И МРЪСНИ ПЪТИЩА
  • #45
    32 rate up comment 3 rate down comment
    Рднв ( преди 7 месеца )
    Значи едните могат да карат големи мотори и то без катализатори и да си правят каквото искат, а другите трябва да живеят под похлупак....
  • #44
    32 rate up comment 16 rate down comment
    Тъп ( преди 7 месеца )
    Пешо (38) е кух. Мен друго ми е любопитно. Нали сме демокрация, свободни. А защо имаме толкова ограничения, задължения, забрани? И другото. Ще ми е любопитно да видя кораб на ток.