IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европа подготвя нов удар срещу милиони дизели

Колите с премахнат филтър за твърди частици може да се окажат незаконни

Властите в ЕС готвят нови ограничения за старите автомобили, които ще засегнат милиони шофьори. Последната директива от Брюксел е насочена към превозни средства на възраст над 10 години, като се счита именно тяхната възраст е причина за високия процент на произшествия на континента. Затова и във всички държави от ЕС ежегодният технически преглед става задължителен.


технически преглед


В страни като България ежегодният преглед и сега е задължителен, но в Германия, например, тестовете се извършват на всеки две години. Това накара медиите в Германия да обявят предложението за "непропорционално и обременително, особено за шофьорите със стари превозни средства, но в добро състояние". Експертите са категорични, че подобно решение показва безсилие от страна на Брюксел да намали броя на смъртните случаи и затова властите избират най-елементарното обяснение, че "по-старите превозни средства са по-податливи на повреди."

Властите обаче готвят една още по-драстична мярка, която е насочена към милиони дизелови автомобили на континента. Тя е фокусирана върху автомобили, които нямат филтър за твърди частици (DPF). Или по-скоро върху тези, които фабрично са оборудвани с такъв, но той е премахнат.

Модерните филтри за твърди частици се регенерират автоматично, докато колата се движи. При използване на автомобила в града обаче те излизат от строя на около 150 000 км пробег. Замяната им е доста скъпа, като в зависимост от модела цената може да достигне 3000 евро. И затова много шофьори предпочитат да ги премахнат, когато излязат от строя.

Така по пътищата на Европа се движат милиони дизелови автомобили без филтър за твърди частици, като техният точен брой няма как да бъде установен. При технически преглед не се измерват частиците в отработените газове, така че единственият начин да се установи дали една кола има такъв филтър, е цялата система да се разглоби, което на практика е невъзможно.

Така тези автомобили не могат да бъдат контролирани, а това е нещо, което властите в Брюксел искат да избегнат. И ако мярката бъде въведена, това означава, че собствениците на хиляди дизелови автомобили ще бъдат принудени да монтират филтър за твърди частици, който се премахнали по-рано. В противен случай колите им няма да могат да преминат технически преглед.

0 от 500
  • #43
    29 rate up comment 10 rate down comment
    Тончо ( преди 7 месеца )
    Пешо само че умрелия голф е доста по сигурен от твоя кибрит да не говорим за някое Ауди б4 чети малко тези коли са ги правили инженери, а кибрита го правят търговци от шишета от кока кола и Фанта срок на годност гаранцията
  • #42
    32 rate up comment 15 rate down comment
    Jujeto1 ( преди 7 месеца )
    Тия къде пишете с хибриди,електрички и микровълнови само да ви кажа за пример моя стар дизел Bmw 2010 дизел ще надживее всички тия коруби къде ги пишете.С всички екологий ауспуха е бял няма грам пушек.
  • #41
    9 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 38 миИ храната не е задължителна. Ако не можеш да си позволиш, няма да ядеш.
  • #40
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Ян Бибиян ( преди 7 месеца )
    До 3И храната не е задължителна. Ако не можеш да си я позволиш, няма да ядеш.
  • #39
    47 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Скоро ще забранят всичко старо, след като няма къде да си продават новите "хубави" и със страшно надути цени автомобили!!! Ще трябва някъде да ги пробутат и това е начина. Само на Макарон му е разрешено СТАРО!!!!!!!
  • #38
    10 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 38 требва да ти се направи одит на всичко квото имаш и да ти се конфискува всичко което не можеш да докажеш и затвор за теб
  • #37
    21 rate up comment 59 rate down comment
    Пешо ( преди 7 месеца )
    Карам 8 годишен хибрид и не ме бърка, а тези които защитават тези със старите таралясници, ще им кажа автомобила не е задължителен и след, като не можеш да си позволиш по-съвременен автомобил, тогава няма да имаш автомобил. И любимия ми лав е не всеки може да си позволи по-нов автомобил, еми не премиум марка може да се купи за 5-10хил, не са милиони, например Опел, Форд, Рено, Дачия и т.н.т. И ще са около 10 годишни. А не умрелия Голф на 25г. и да ми минавате с номера, че нямате пари за друго.
  • #36
    50 rate up comment 11 rate down comment
    Гого ( преди 7 месеца )
    Ти който пишеш, че хората карат таралясници , защо не им купиш по един нов автомобил . Изглежда ,си надвил на масрафа си . Сигурно си от тези , които без пот и труд , печелят . Как да си позволят хората , като им се подхвърлят трохите . Ти сигурно живееш в охолство ,затова сития , не вярва на гладния .
  • #35
    39 rate up comment 11 rate down comment
    РУК ( преди 7 месеца )
    Още по времето на байтошо в пунктовете на СБА имаше лозунга - "ДПФа причина номер едно за ПТПа в родината". Браво другари! С всичката си глупост вдигнахте цените на новите коли, изхарчихте млрд. евро за субсидии на скъпи електрички, вместо з пътна безопасност, накарахте хората в цяла Европа да карат колите си с 5 години повече от преди и сега ще се чудим как да шунтираме старите коли!Щото тези които ги карат имат стимул и пари да си купят нови, но просто се инатят заради Тръмп или Сорос или ....
  • #34
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    Аз съм тотален шизофреник и психопат, и копирам коментари, от вчера, отпреди дни и отпреди месеци на други хора, и ги поствам наново. Много ми е яко.