IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европа подготвя нов удар срещу милиони дизели

Колите с премахнат филтър за твърди частици може да се окажат незаконни

Властите в ЕС готвят нови ограничения за старите автомобили, които ще засегнат милиони шофьори. Последната директива от Брюксел е насочена към превозни средства на възраст над 10 години, като се счита именно тяхната възраст е причина за високия процент на произшествия на континента. Затова и във всички държави от ЕС ежегодният технически преглед става задължителен.


технически преглед


В страни като България ежегодният преглед и сега е задължителен, но в Германия, например, тестовете се извършват на всеки две години. Това накара медиите в Германия да обявят предложението за "непропорционално и обременително, особено за шофьорите със стари превозни средства, но в добро състояние". Експертите са категорични, че подобно решение показва безсилие от страна на Брюксел да намали броя на смъртните случаи и затова властите избират най-елементарното обяснение, че "по-старите превозни средства са по-податливи на повреди."

Властите обаче готвят една още по-драстична мярка, която е насочена към милиони дизелови автомобили на континента. Тя е фокусирана върху автомобили, които нямат филтър за твърди частици (DPF). Или по-скоро върху тези, които фабрично са оборудвани с такъв, но той е премахнат.

Модерните филтри за твърди частици се регенерират автоматично, докато колата се движи. При използване на автомобила в града обаче те излизат от строя на около 150 000 км пробег. Замяната им е доста скъпа, като в зависимост от модела цената може да достигне 3000 евро. И затова много шофьори предпочитат да ги премахнат, когато излязат от строя.

Така по пътищата на Европа се движат милиони дизелови автомобили без филтър за твърди частици, като техният точен брой няма как да бъде установен. При технически преглед не се измерват частиците в отработените газове, така че единственият начин да се установи дали една кола има такъв филтър, е цялата система да се разглоби, което на практика е невъзможно.

Така тези автомобили не могат да бъдат контролирани, а това е нещо, което властите в Брюксел искат да избегнат. И ако мярката бъде въведена, това означава, че собствениците на хиляди дизелови автомобили ще бъдат принудени да монтират филтър за твърди частици, който се премахнали по-рано. В противен случай колите им няма да могат да преминат технически преглед.

0 от 500
  • #23
    72 rate up comment 10 rate down comment
    Хосни Мубарак ( преди 7 месеца )
    А на излитащите самолети дали им мерят твърдите частици? През 5 Мин излита самолет над София, всеки разходва над града по два тина керосин открито горене, това как резонира из *** *** на екоталибаните? Та седнали стария голф на бай Гошо да спират от движение? По селата са отанали по един дядяка с кола в движение с тия безъмни изисквания, няма кой да отиде до града за лекарства , спират го по пътя еничарите за преглед винетка екокатегория пожарогасител и жълта жилетка
  • #22
    47 rate up comment 19 rate down comment
    ЗаИЗЛИЗАНЕ ОТ ЕВРОЛА ( преди 7 месеца )
    ДОКАТО Е ВРЕМЕ!
  • #21
    63 rate up comment 7 rate down comment
    Киро ( преди 7 месеца )
    Водата е отровена. Храната е отровена. Цигарите и те са с химикали. Кафето също. Земеделските площи се пръскат с отрови. Няма нещо което да не е с отрови. Колите замърсяват въздуха. Добре. След като няма алтернативи колите да спрат ли? Всичко е някакъв мръсен бизнес от край до край.
  • #20
    27 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Значи ти си по-умен от всички инженери и контролни организации! не се ли замисляш малко като пишеш? Мислиш ли,че всички авто компании ще си оскъпяват колите без да има смисъл и всички контролни организации ще си измислят, като ще бъдат хванати в измама на втория час от втория независим от тях инженер. Това,което се изхвърля не са сажди и твърди частици, иначе филтърът ще е безсмислен. Той ги изгаря при много високи температури и се добавя катализатор карбамид.
  • #19
    55 rate up comment 21 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 7 месеца )
    17ти - айде първо да погледнеш колко Е-та имаш в храната, която консумираш, преди да обвиняваш автомобилите за здравето си! А и като не ти изнася големия град - селата са празни и чист въздух бол! Сами правите изборите си но искате някой друг да ви е виновен!
  • #18
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ma
  • #17
    15 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    А като причиняват рак на другите тея без dpf, не е концлагер? *** държавата е виновна...
  • #16
    63 rate up comment 17 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 7 месеца )
    До 14: Мнозинството купува дизел, защото е най-доброто задвижване за минаващи много километри! "Изтърбушването" е следствие на ниските доходи - западняка не се занимава да маха, защото почнат ли проблемите с DPF просто сменя колата нова! Няма кой знае каква икономическа логика в трошенето на хиляди за стара кола. Истината е, че ние просто оцеляваме 80% от работещите работят от заплата до заплата без никакви спестявания - промени това и ще промениш всичко! Това не става с глоби и европростотия!
  • #15
    41 rate up comment 18 rate down comment
    Иван Иванов ( преди 7 месеца )
    При регенерация на DPF атмосферата се замърсява много повече, отколкото ако автомобилът няма DPF! Нима не сте виждали огромните облаци дим при регенерация? Имам чувството, че е станал пожар!
  • #14
    29 rate up comment 37 rate down comment
    Pipe ( преди 7 месеца )
    Шукер! Стига са дерибействали разни тарикати, които си купуват дизел, че много върви и горивото по-евтино, а когато дойде време да сменят скъпия консуматив не го правят и тровят всички останали. Тези частици са канцерогенни. После се чудим защо се увеличава главоломно рака на белия дроб...