IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Имате дизел от 2011 до 2015? Европа се готви да го изпрати на сметището

По-старите бензинови автомобили все още не са застрашени, но и те няма да бъдат пощадени

Европа определено не иска дизелови автомобили и в Брюксел вече подготвят мерки, с които да се справят с превозните средства с такова гориво, които са премахнали филтъра за твърди частици (DPF). Под предлог за намаляване на произшествията по европейските пътища властите в ЕС подготвят сериозна чистка на дизелови коли, като това ще доведе до бракуване на няколко милиона.


вредни емисии, проверка


Ясно е, че мерките няма как да засегнат най-модерните превозни средства, защото те отговаря на всички стандарти са емисии. По-старите - тези, които са одобрени според протоколите Евро 4 и Евро 5 (регистрирани между 2011 и 2015 година), обаче са застрашени, но преди това трябва да бъде променена наредбата. За целта при технически преглед на автомобила няма да се проверява само дали той има DPF, а и дали самото устройство работи ефективно.

При автомобилите с Евро 4 забраната може да бъде въведено по-лесно, но при тези с Евро 5, за които наличието на филтър е задължително, положението е по-различно. Тяхната проверка ще се извършва със специален тест с брояч на частици. Колата ще работи на празен ход 30 секунди, като се измерват частиците (PM), съдържащи се в отработените газове на кубичен сантиметър.

Този тест ще покаже дали филтърът за твърди частици е инсталиран и дали работи правилно. Ако собственикът на автомобила е решил да го деинсталира, запуши или изгори, техническият преглед се счита за неуспешен. И колата се спира от движение. В Нидерландия, Белгия, Швейцария и Германия това вече се прави, като първите резултатите са готови.


дизел, mercedes


Те показват, че само в Германия около половин милион дизели за спрени от движение заради повреда в DPF филтъра. И тъй като тестовете за емисии на прахови частици са задължителни в страните от ЕС, това рано или късно ще започне да се случва и в други държави. Преди това, разбира се, ще трябва да бъдат уточнени показателите, защото сега те са различни в зависимост от страната.

По-старите бензинови превозни средства засега са в безопасност, но и те се застрашени. В Нидерландия, например, вече се провеждат тестове за разширяване на метода за измерване на вредните частици, отделяни от бензинови двигатели с директно впръскване на горивото. За тях подобни санкции като при дизелите все още не се предвиждат, но с течение на времето вероятно и това ще стане.


0 от 500
  • #20
    14 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако смяната на ДПФ струваше, колкото премахването му хардуерно и софтуерно, такъв проблем нямаше да съществува. Ама като всичко се прави от алчност ще има противодействия, то е ясно. И на тия "мерки" ще се намери цака. Споко!
  • #19
    11 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Новата московска опорка - луксозен концентрационен лагер. Тунтури, и преди съм ти казвал: като искаш нелуксозен концентрационен лагер - беж в московия при твоите хора бллааттниците.
  • #18
    11 rate up comment 11 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Като не искаш да дишаш отрови,купи си противогаз!Тъкмо ще изглеждаш по красив и интелигентен.
  • #17
    7 rate up comment 10 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Тротинетка,като ти спрат дизела на ГТП,какво ще караш? Може би тротинетка като Емили?
  • #16
    13 rate up comment 5 rate down comment
    q ( преди 1 месец )
    Заглавието трябва да е - нова порция ДВГ пърдаци ще намерят своите ценители в по-бедната част от Европа. На преференциални цени - защото в богатата част тези коли не се считат за изправни.
  • #15
    11 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Проблем с махането на филтрите има в по източните частина Европа. Централна и западна не - защото колата няма да мине прегледа и съответно не може да се кара (легално). Но е фрапиращо, как разни бюрократи се чудят каква глупост да измислят. Когато никоий не им купува "модерните" возила, как се стимулира пазара - ми да, дай да забраним старите. Не че са по мръсни (не са!), но как да накраме стадото иначе да купува.. В Гемания този филм го гледаха преди 10-ина години.
  • #14
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Замърсяването в градовете е само през зимата и е от битовото отопление.
  • #13
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Защо пушещия по две кутии цигари Теслю адреналинката електричка трябва да ми дава наклон в живота каква кола да карам? Който иска чист въздух да заминава на село.
  • #12
    15 rate up comment 13 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    8ми, малко по-сложно е от черно и бяло - правилно и грешно! Винаги има сив нюанс. Има икономически критерии, които никога не се вписват в "Приказката", с която се филмирате! Ако не Ви харесва "да ви тровят дизели" - напуснете големия град, заживейте на село, дишайте чист въздух. Избора е Ваш! Но вие искате някой да се съобрази с вас, без вие да го правите! А за София многократно е доказвано, че не дизелите са проблема и не те замърсяват.
  • #11
    19 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Колеги въпросът не е толкова едностранен, колкото про и анти го представяте. Липсата на по-лесни и икономически съобразни решения кара хората да си пестят парите като имат възможност и да си правят сметката. Още повече, че новите автомобили стават все по-скъпи, за сметка на това, все по-грозни, все по-некачествени и и нерентабилни икономически във всяко отношение!