IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Имате дизел от 2011 до 2015? Европа се готви да го изпрати на сметището

По-старите бензинови автомобили все още не са застрашени, но и те няма да бъдат пощадени

Европа определено не иска дизелови автомобили и в Брюксел вече подготвят мерки, с които да се справят с превозните средства с такова гориво, които са премахнали филтъра за твърди частици (DPF). Под предлог за намаляване на произшествията по европейските пътища властите в ЕС подготвят сериозна чистка на дизелови коли, като това ще доведе до бракуване на няколко милиона.


вредни емисии, проверка


Ясно е, че мерките няма как да засегнат най-модерните превозни средства, защото те отговаря на всички стандарти са емисии. По-старите - тези, които са одобрени според протоколите Евро 4 и Евро 5 (регистрирани между 2011 и 2015 година), обаче са застрашени, но преди това трябва да бъде променена наредбата. За целта при технически преглед на автомобила няма да се проверява само дали той има DPF, а и дали самото устройство работи ефективно.

При автомобилите с Евро 4 забраната може да бъде въведено по-лесно, но при тези с Евро 5, за които наличието на филтър е задължително, положението е по-различно. Тяхната проверка ще се извършва със специален тест с брояч на частици. Колата ще работи на празен ход 30 секунди, като се измерват частиците (PM), съдържащи се в отработените газове на кубичен сантиметър.

Този тест ще покаже дали филтърът за твърди частици е инсталиран и дали работи правилно. Ако собственикът на автомобила е решил да го деинсталира, запуши или изгори, техническият преглед се счита за неуспешен. И колата се спира от движение. В Нидерландия, Белгия, Швейцария и Германия това вече се прави, като първите резултатите са готови.


дизел, mercedes


Те показват, че само в Германия около половин милион дизели за спрени от движение заради повреда в DPF филтъра. И тъй като тестовете за емисии на прахови частици са задължителни в страните от ЕС, това рано или късно ще започне да се случва и в други държави. Преди това, разбира се, ще трябва да бъдат уточнени показателите, защото сега те са различни в зависимост от страната.

По-старите бензинови превозни средства засега са в безопасност, но и те се застрашени. В Нидерландия, например, вече се провеждат тестове за разширяване на метода за измерване на вредните частици, отделяни от бензинови двигатели с директно впръскване на горивото. За тях подобни санкции като при дизелите все още не се предвиждат, но с течение на времето вероятно и това ще стане.


0 от 500
  • #10
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не се карайте- сметището сме ние , ще има за всеки "нов внос", даже ще у спестят премахването на филтъра:))
  • #9
    20 rate up comment 16 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    И отново! ЕВРОПА ДНЕС Е ЕДИН ЛУКСОЗЕН КОНЦЕНТРАЦИОНЕН ЛАГЕР!! Тровел ви бил дизела... а че над 1/3 от батериите на ел - хиляди тонове токсичен *** "липсват" от отчетите за рециклиране - че стоят и гният и замърсяват почви и води и тежки метали влизат в телата на същите тия деца дето сте зажалили?! Ограничени мисловно електротерористи!
  • #8
    14 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако някой не може да различи правилно от грешно и добро от лошо, когато става въпрос за отравяне на човешки същества и иска да го освободят да прави каквото си пожелае, как ли се справя с доста по-размити въпроси като суверенитет например?
  • #7
    17 rate up comment 14 rate down comment
    до 2 ( преди 1 месец )
    Докога ще търпим самозабраеилите се москофили, които разпростеаняват московски лъжи без да осъзнават какви щети нанасят на собствената си държава и лично на себе си?
  • #6
    13 rate up comment 13 rate down comment
    до 4 ( преди 1 месец )
    Москофили се наричат.
  • #5
    23 rate up comment 17 rate down comment
    До 2 ( преди 1 месец )
    В никакъв случай недей да ги търпиш, ти си свободен човек и никой няма право да ти забранява да си караш пушещия дрънгел! Пали и газ към Москва, там такива глупави правила няма.
  • #4
    26 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Как да наречем хора, на които не им пука, че тровят децата си, но ще се борят със зъби и нокти, ако ги накарат да си върнат филтрите?
  • #3
    36 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Колега и аз това питам:"До кога ще търпим собствениците на автомобили с премахнат или шунтиран филтър?" да са си купили бензинов с газ като не искат филтър
  • #2
    20 rate up comment 22 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Докога щв ги търпим тези самозабравили се в белгийската столица?
  • #1
    19 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    На снимката - последно поколение дизел който има по малко вредни емисии от подобна кубатура бензинов двг и замърсява природата в пъти по малко от електрическа кола впредвид производството на батерията и.