IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Може ли Европа да вземе пример от Индия в борбата с мръсния въздух

В една от най-населените държави на света залагат на друг подход вместо на електрификация

Индия е една от най-населените страни в света, където замърсяването на въздуха е повече от реалност. И тя използва съвсем различен подход от този в Европа, за да се справи с проблема, като просто принуждава своите граждани да сменят автомобилите си, които са на повече от 15 години.


мръсен въздух


В Европа средната възраст на превозните средства е 12 години, но в много държави тя е по-висока. В България, например, средната възраст е над 20 години, а в страни като Италия и Испания тя е близо 15 години. И проблемът не е само финансов, тъй като много хора не искат да сменят колата си по други причини. Някои, например, смятат, че по-новите коли не са толкова надеждни, тъй като имат много електроника. Всички обаче са доволни, когато автомобилът им премине успешно технически преглед и започват да мислят за неговата смяна, едва когато ремонтите започнат да стават скъпи.

Това обаче е на път да се промени, като Европа вече търси начин постепенно да премахне автомобилите с вътрешно горене от пътищата, независимо дали са стари или нови, като оправданието е намаляване на замърсяването. В същото време Индия използва друг подход, като намали по-голямата част от автомобилния си парк, който допринася най-много за прекомерното замърсяване. То се усеща най-вече в столицата Делхи – огромен мегаполис с близо 30 млн жители, ако се включат и околни райони.

Страната прилага мерки против замърсяването от три десетилетия, като започна с преминаване на автобусния парк към CNG, което тази година ще бъде заменено с електрическо задвижване. В същото време стандартите за вредни емисии стават все по-жестоки и те вече са същите като в Европа. Въпреки това, до 2010 дизелите бяха мнозинството заради значителна помощ при покупка, която по-късно беше намалена. Те обаче все още са мнозинство.

Затова и властите в Индия предприемат нов поход - бензиновите автомобили, по-стари от 15 години, и дизеловите автомобили, по-стари от 10, бяха забранени за шофиране в най-големия град в Индия. Страната също така не подновява сертификатите за емисии след достигане на тези ограничения, принуждавайки шофьорите да сменят колата си. И в случая няма обезщетения или помощи при покупка на по-нов автомобил, а всичко става по принуда.

Мярката е доста тежка, но това не притеснява властите и те засилват натиска. Така от 1 март всички бензинови коли над 15 години и дизеловите автомобили над 10 вече няма да могат да зареждат на бензиностанции, както досега. И собственикът няма да има друг избор, освен да я спре от движението.

Агенцията по опазване на околната среда в Делхи вече потвърди, че на бензиностанциите ще бъдат монтирани камери, които да разчитат номерата на колите, които ще зареждат, и така ще налагат съответната глоба на собственика за нарушаване на правилата. Възможности за нелегално зареждане със сигурност има, но докъде собственикът е готов да стигне е друг въпрос. Със сигурност това е непопулярна марка, която вероятно ще достигне до други държави. Представяте ли си обаче какво ще стане, ако тя бъде приложена и в Европа?


0 от 500
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 1 месец )
    Мярката е за Делхи и район в радиус 25 км около града. Това означава всички стари коли да се изтеглят към други провинции.
  • #26
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 23. Имаш ли да кажеш нещо ПО ТЕМАТА? Троловете се познавате по това, че когато някой каже ИСТИНА, ФАКТ ИЛИ ПРАКТИЧЕСКИ ПРИМЕР, които не ви харесват, но не можете да отречете, отговаряте с коментар, който: 1. Започва с прякор. 2. Обида и заяждане. 3. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО лъжа или клевета по адрес на този, който е написал истината. 4. Някакво внушение което няма нищо общо с реалността. 5. Обяснение как мразите да ЧЕТЕТЕ. 6. НИКОГА не говорите и не отговаряте на въпроси ПО ТЕМАТА.
  • #25
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    А големите букви са защото мразите да четете. На практика четете само големите букви другото го прескачате.
  • #24
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Всяка лъжа може да бъде оборена с факти които показват истината. Троловете борете всяка истина с обиди към този който е казва. Щом лъжа е много лесно да посочите истината и да ме разоблечете като лъжец ,както правя аз, когато лъжете. Ето например РУК като излъга за максималната скорост на дроновете веднага му дадох източника на информация, за да види че са по-бързи от болидите и спорът приключи без да се налага да го псувам.
  • #23
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Митьо, като пишеш с ГОЛЕМИ БУКВИ не означава, че пишеш ФАКТИ. И затова всички те псуваме, а ти викаш, че си неразбран гений.
  • #22
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 21. Имаш ли да кажеш нещо ПО ТЕМАТА? Троловете се познавате по това, че когато някой каже ИСТИНА, ФАКТ ИЛИ ПРАКТИЧЕСКИ ПРИМЕР, които не ви харесват, но не можете да отречете, 1. отговаряте с коментар, който започва с прякор. 2. Следва обидна квалификация. 3. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО лъжа или клевета по адрес на този, който е написал истината. 4. Някакво внушение което няма нищо общо с реалността. 5. обяснение как мразите да ЧЕТЕТЕ. 6. НИКОГА не говорите и не отговаряте на въпроси ПО ТЕМАТА.
  • #21
    8 rate up comment 0 rate down comment
    МиткоРикшата ( преди 1 месец )
    Тротитроле, тебе бих те взел да ми дърпаш рикшата, а аз ще монтирам един панел на покривчето. Малка батерия и мобилен климатик. Слагам табелка - еко превоз, климатролик, хладилник. 70 рупии на километър. Всеки който те наеме ще може да си говори с теб за електромобилите, докато пътува. Така бизнес за рикшите винаги ще има.
  • #20
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Как пък след толкова години обяснения, НЕ ПРОЧЕТОХТЕ но най-вече НЕ РАЗБРАХТЕ разликата между ЗАМЪРСЯВАНЕ НА ВЪЗДУХА В ГРАДОВЕТЕ и въглеродни емисии, което са коренно различни неща и нямат нищо общо, освен че и двете са продукт практически на всяко горене. На теория само водорода не отделя въглеродни емисии, но на практика никой не гори водород, защото е по-евтино да гориш банкноти.
  • #19
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Повтарям към кого И ЗАЩО се обърнах . Към ВЯРВАЩИТЕ необразовани като вас "Очевидно зарязваме идеята, че за производството на всяка нова кола се отделя УЖАСНО МНОГО СО2, т.е. гледаме да ни е ЧИСТО ПОД НОСА, а на глобално ниво, каквото такова."
  • #18
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    "До 13 ( преди 47 минути )Мите, ти съвсем избуши... обора! Сега изведнъж СО2-то не било проблем?!"...Абе психопат, къде съм казал, че НЕ Е ПРОБЛЕМ? Ако си облечеш 50% по дебели дрехи в топъл ден, можеш ли да го определиш като ЗАМЪРСЯВАНЕ, защото ще ти стане горещо. А това, че ти е горещо ПРОБЛЕМ ли е? Човечеството само за 200 години е увеличило топлоизолационните качества на Един от основните топлоизолатори в атмосферата с 50%. Това замърсяване или проблем е?