IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Паркирането на SUV в Париж поскъпва тройно

Референдум трябва да гласува предложението на властите

Паркирането на тежки превозни средства в Париж скоро може да се превърне в много скъпо удоволствие, ако на референдум в неделя (4 февруари) жителите на френската столица подкрепят тройното таксуване на SUV, съобщава AP.


SUV


Предложението на кмета на Ан Идалго предизвика недоволство от страна на част от шофьорите. Градоначалникът се аргументира с по-високото замърсяване, причинено от високите и тежки автомобили, както с повишената заплаха за пешеходците. Плановете на управата включват превръщането на някои улици в пешеходни зони, както и изграждане на мрежа от велосипедни алеи.

Екологичната организация WWF нарече SUV-овете „аберация“ (това е медицински термин, обозначаващ отклонение в развитието или растежа на организма), като посочи, че те изгарят 15% повече гориво от класическите автомобили и струват повече за производство и покупка.

Освен това Идалго обвинява SUV-овете, че „монополизират пространството на пътя и на местата за паркиране". От като кметството посочват още, че от 1990 г. насам средното тегло на автомобилите се е увеличило с 250 кг.


0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До #4 ( преди 2 месеца )
    От производството и продажбата на горива няма ли ДДС и данък печалба умнико?Само акцизи ли се плащат?Да не говорим,че за вътрешно общностна сделка в ЕС ДДС не се дължи.
  • #12
    4 rate up comment 8 rate down comment
    До 13 ( преди 2 месеца )
    Има да .Българи и украинци.
  • #11
    7 rate up comment 8 rate down comment
    До 11 ( преди 2 месеца )
    Че то по голяма мамунъ от русняка има ли
  • #10
    14 rate up comment 5 rate down comment
    До Веско ( преди 2 месеца )
    А защо смяташ, че трябва да е само по теглото? Примерно защо една хибридна баничарка, стотина коня, трябва да плаща повече от дизелов golf 500 коня, който замърсява много повече? Не е ли много по справедливо, да се плаща и за тегло и за замърсяване и за размери? Като всичко това се сумира накрая? Включително въглероден данък на микса на зареждане на електромобилите. Като зареждат нощно време от въглища да плащат повече данък за киловатчас. Това че нямат ауспух не значи че не замърсяват.
  • #9
    10 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    А ми при положение чемимаш на разположение сумати видове транспорт и си в кола и то голяма ще си плащаш
  • #8
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Японец ( преди 2 месеца )
    Общо взето парижани, и европейците като цяло, вървят натам откъдето японците се връщат. Нали не си мислите, че в Япония карат кейкарс, защото много им харесват и допадат?
  • #7
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Веско ( преди 2 месеца )
    Значи има и по-интелигентни управници. От години апелирам данъка да се определя от теглото на автомобила, а не от възраст, еко, мощност и други глупости.
  • #6
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 2 - ТОчно. В Скандинавия виждаш два типа коли основно - малоитровки по между 0.9 и 1.2 двигател или електрички. Данъци, братле.
  • #5
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това ли е модерен "джип" на снимката? Номер 3 - това няма размерите на средно-голям седан. Какво пвоече място заема?
  • #4
    7 rate up comment 4 rate down comment
    До 2 ( преди 2 месеца )
    Осъзнаваш ли математическият смисъл на акциза? Държавата налага 800 милиона акциз в бюджета, за това че някой е изкарал от държавата над 1 милиард за горива, които никога няма да се върнат? На това печеливша стратегия ли му казваш? Какво лошо има държавата Да спечели 1 милиард преходи от износ на ток, да си вземе ддс и данък печалба на произведеният ток в България с който са заредени електромобилите, като всичките изхарчени за ток пари си останат в държавата да се въртят в икономиката?