IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

След скутерите кметът на Париж атакува и SUV-моделите

Жителите на френската столица ще решат бъдещето на всъдеходите в града с референдум

След електрическите скутери кметът на Париж атакува и SUV-моделите и кросоувърите със задвижване 4x4, които обикалят и паркират по улиците на столицата. Всъщност Ан Идалго обяви втори граждански референдум в социалните мрежи с тема „Повече или по-малко SUV в Париж?", като гласуването ще се проведе на 4 февруари 2024 г.


Париж


През миналия април жителите на Париж, регистрирани в избирателните списъци, изразиха мнението си относно движението на електрически скутери по улиците на столицата. От 103 084 парижани, които участваха в референдума, 89,03% гласуваха електрическите тротинетки да бъдат премахнати от града. Така трите компании, които предлагаха на самообслужване това транспортно средство, получиха срок до полунощ на 31 август да приберат 5000 електрически скутера.

Във вторник, 14 ноември, кметът на Париж публикува двуминутен видеоклип в X (бивш Twitter), където представи следващия граждански вот. Заглавието на това гласуване е недвусмислено: „Повече или по-малко SUV в Париж?“

Според Ан Идалго много жители на Париж молят своя кмет да предприеме действия срещу разпространението на „големите замърсяващи автомобили, които заемат все повече и повече място по нашите улици, по нашите тротоари и дори по нашите велосипедни алеи“.

Кметът иска да „ограничи" това явление и призовава за гласуване. Целта, ако парижани гласуват за „по-малко SUV в Париж“, ще бъде да се ограничи присъствието на SUV и автомобили с 4x4 в Париж. Това няма как да стане с директна забрана и затова кметството ще увеличи увеличи цената на (нежилищния) паркинг за SUV и автомобили с 4х4 по „много значителен“ начин.

Според Ан Идалго нарастващият брой на този тип превозни средства е резултат от политика на производителите на автомобили, които насърчават и тласкат потребителите да купуват превозни средства, които са „все по-големи, все по-скъпи, по-алчни за суровини, по-замърсяващи, докато трябва радикално да намалим замърсяването, което убива всеки ден."


0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 11 месеца )
    Е, няма как да сме зад едно и също прокси, защото аз живея в малък град на майната си от София. ;)
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория 2 ( преди 11 месеца )
    Ха, накрая ще вземе да излезе, че с Бустера сме колеги и сме зад едно и също прокси.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хакера ( преди 11 месеца )
    До Лудория.Това е MythBuster,двата поста са с един и същи IP адрес.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 11 месеца )
    Хах, някой ми е ползвал ник-а?! Браво, явно съм "меродавен", че да има смисъл да се правят такива напъни. Но още по-интересно е, че си малко прав. Няма лошо да си живее в по-малко населено място и аз живея в такова. Около 30-те ми струваше скучно и жалко, но сега ми изглежда супер. И тук пробваха със скутери, но сами си ги махнаха след няколко седмици. И тук големи джипки, но половината ги използват ловци, фермери и на никой не му прави впечатление.
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Striker ( преди 11 месеца )
    Много добро решение на франсетата, дори е доста закъсняло. За София няма да коментирам, Г а н ю живее в началото на 20 век.
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Кматицата на Париж е .. френският вариант на Фандъкова. Разликата е само, че е уж малко по интелигентна..ужким. И ако решението за тротинеките и беше добро, мисля че с този референдум няма да мине.Има СУВ и СУВ.. 5008, Кайен и Ланд Круизър все са СУВ.. ама пак има разлика
  • #4
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 11 месеца )
    Или друга напълно луда идея - местиш се да жевееш някъде където няма молове, тесни улици и милиони хора със и без коли? Язе вече съм селянин, но не с колело, и въобще не ми пука за моловете и СУВ-овете в тях. Да, налага ми се да ходя "у градо", ама за малко и после обратно при птичките и пчеличките.
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Абе фури, що не забраниш моловете? Така няма да се ползват джипове до тях. Няма да се чака на опашка, ще спаднат изгорелите газове. Няма нужда от камиони да бръмчат да зареждат магазините, ще намалее трафика и тн. Аз съм за!
  • #2
    9 rate up comment 1 rate down comment
    СМОГ ( преди 11 месеца )
    В града живеят хора, не коли. Обърнаха го на автоморга и вторични суровини. Как може в БГ да има 2 млн. бракувани дизели (данни от КАТ)? Цялото това нещо трябва да се претопи
  • #1
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Fury ( преди 11 месеца )
    Смисълът на големите, 2 тонни със стотици конски сили, 4х4 SUV в България е най-често да превозят някоя изрусена кукла, тежаща мокра 60 кг. от маникюристката до МОЛа. Е това се казва прахосване на ресурси. Същата работа в Италия, Гърция и др. върши скутерчето Веспа.