IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Париж ограничи максималната скорост на 30 км/ч

Почти всички части на френската столица вече са с предизвикалия протести лимит

Няколко френски града вече ограничиха максималната скорост в централните части от 50 на 30 км/ч за всички превозни средства. Френската столица Париж от години въвеждаше поетапно подобни норми, но в някои райони. Сега, обаче, лимитирането влезе в сила за почти целия град, считано от тази седмица.


Париж


Всъщност, това едва ли ще се отрази толкова много на трафика във френската столица, тъй като близо 60% от улиците в Париж вече бяха с наложено ограничение от 30 км/ч. Новата мярка, според редица местни медии, изглежда повече като медийна и ПР кампания на кмета на града Ан Идалго, тъй като това бе едно от предизборните й обещания на изборите през 2019 г.

Критиците на Идалго я обвиняват във водене на "анти-автомобилна" политика, която ще доведе до нарастване на трафика и задръстванията и ще се отрази на хората от предградията на града, които разчитат на колите си за да пътуват из столицата. "Това са едни от онези недомислени и доста глупави мерки, заради които на французите им писна от политиците", заявява Пиер Шасре, представител на сдружението "40 милиона автомобилисти".

Градските власти контрират, че промяната на скоростта от 50 на 30 км/ч основно е мотивирана от съображения за сигурност и най-вече заради сериозната смесица по парижките улици от автомобили, мотоциклети, велосипеди и пешеходци, която нараства все повече. Освен това, сред останалите причини за мярката са посочени замърсяването на въздуха и шумовото замърсяване.


Париж


Според данни на Центъра за проучване на околната среда и мобилността, броят на пешеходците, ранени или убити в Гренобъл е намалял на половина, откакто градът е въвел ограничение на скоростта от 30 км/ч. Очаква се и вторият по големина френски град - Лион, също да въведе такива ограничения скоро.

Но и тук има критици, които се позовават на друго проучване на същата организация, в което се твърди, че при константна скорост от 30 км/ч се генерират повече СО2 емисии, отколкото при 50 км/ч. Също така се очаква да бъдат засегнати таксиметровите услуги, които в Париж се заплащат на минута, като се очаква поскъпване на курсовете с поне 15%.


Париж


Градските власти отново опонират, че редуцираната скорост няма да има такива ефекти. И цитират данни, според които средната скорост по улиците на Париж от 7 сутринта до 9 часа вечерта е 11,6 км/ч, а на околовръстното шосе е 30,9 км/ч. Освен това, според скорошно проучване на изданието Льо Паризиен, 61% от жителите на града одобряват новите мерки, а 71 процента от тях заявяват, че те ще подобрят безопасността за най-застрашените - децата и възрастните.

Разбира се, ще има и някои изключения от новите правила, както е видно от представената по-горе карта (сините и червените линии), като някои части ще запазят ограничението от 50 км/ч. Сред тях са някои от основните булеварди като Шан-з-Елизе, пътища около Болонския лес и др. Околовръстното шосе на френската столица остава с ограничение от 70 км/ч, но е възможно до няколко години скоростта там да бъде намалена на 50 км/ч.

0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Сега ще стане още по-тежък трафика в Париж.
  • #7
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хора, средната скорост в времто от т. А до Б, но в това време е включено и чакането по сфетофарите. Иначе, в Париж си се кара с 50, по някои от основните артерии дори 60-70, че и нагоре. Те и за София, може да кажат ср. скорст 35, но по цариградко и или бъгария, сливница и други .. се кара с 80 и нагоре нали? Това е просто "зелен" (защтото нямя общо и с еко) терор, и нищо общо с безопасност.. На 2-а или 3-а с 30, дали съм по икономичен и по тих от 4-а с 50? Абсолютен популизум...
  • #6
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Нормално ( преди 2 години )
    то френските бангии и без това не могат повече
  • #5
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    безумията в гейропа продължават предлагам 10 км. против няма въздаржали се също приема се
  • #4
    6 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 години )
    Е как? Виж през прозореца :DТова, че е записано някъде нещо, кога е спирали най-примерната нация?
  • #3
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Интересно ( преди 2 години )
    И как *** балкански реже по светофара до 80-90 след като в ЗЗП е записано че в населено място скоросття е ограничена до 50 км/ч?
  • #2
    8 rate up comment 9 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 години )
    При такъв брутален трафик и средна скорост от 11.6 км/ч няма никакъв смисъл да вдигаш над 30 така или иначе. Напротив - колкото по-бавно се движиш (ама всички коли, не само някои), толкова по-плавно се движи трафикът. Разбира се това важи, само ако всички се изнасят бързо от кръстовищата.Това *** Балкански обаче не го разбира. Обича да се реже на светофарите до към 80-90 и да забива спирачки в последния момент на следващия светофар. Ама така нито стига по-бързо, а даже и бави всички останали.
  • #1
    20 rate up comment 3 rate down comment
    none ( преди 2 години )
    С ограничения на скоростта от 30 км/ч, започвам да се чудя защо са им коли на парижани. Могат спокойно да минат на рикши с ***, хем безплатно, хем екологично, а и географията на града им го позволява. С пандемиите (нали не мислите че тази ще е последна), балона при имотите, мръсният въздух и безумните ограничения, мегаполисите ще се прецакат сами в дългосрочен план, още повече че на всички вече им стана ясно че не е нужно хората да се трупат един върху друг в офисите, за да се върши работа.