IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Очаква ли ни и ограничение на ускорението?

След като намалиха максималната скорост, производителите обмислят и нови мерки за по-висока безопасност

Определено живеем в епоха на борбата с максималната скорост. Някои европейски държави - като Великобритания и Испания, например, вече намалиха този показател по пътищата си, а се очаква още няколко страни да ги последват.


ускорение


Всъщност, принудителното снижаване на максималната скорост е стара практика. При някои модели тя е ограничена на 250 км/ч, но във Volvo отидоха още по-далеч и новите им модели не могат да вдигнат повече от 180 км/ч. Същото въвеждат и в Renault, като трябва да признаем, че 180 км/ч на обществен път все още си е много.

Все повече експерти обаче питат, дали производителите вървят в правилна посока. Ограничението на скоростта трябва да бъде в главата на шофьора, а не в електрониката на автомобила му. Затова и отговорът се появява сам - следващата крачка трябва да бъде в ограничение на динамиката на преводното средство.

Всъщност, този показател определено прави автомобила по-опасен, отколкото максималната му скорост. Не всеки шофьор може да се справи с кола, вдигаща 100 км/ч от място за 3 секунди. А какво да кажем за новата Tesla Roadster, която с пакет Space X, ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 1,1 секунди?

За да се достигне максимална скорост са нужни три неща - време, достатъчно дълъг участък от пътя и твърдо намерение за нарушаване на правилата на движение. Често това е трудно постижимо, а обявеното от производителя ограничение е по-скоро маркетинг и не помага за безопасността. Докато ускорение до 100 км/ч за 3 секунди е нужен само мощен автомобил, който е много опасен за останалите на пътя.

Изследвания показват, че реакцията на шофьора на светналите пред него стопове на автомобил отнема 1,25 секунди, а на пресичащо пътя друго превозно средство - 1,5 секунди. Управлявайки машина, която ускорява до 100 км/ч по-бързо, човекът зад волана не може да направи почти нищо. Факт е, че понякога ускорението помага за измъкване от опасна ситуация, но това го няма в статистиката.

Затова и все по-често се обсъжда възможността за въвеждане на ограничение в динамиката на автомобила. Засега подобни разговори все още са в началото, като се обсъждат различни варианти, но с оглед на това, че безопасността се превръща в приоритет на производителя, не е изключено скоро да започнат да се взимат мерки и в това отношение.


0 от 500
  • #16
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тия разцепиха - 1.5сек време за рекация?!? Пичове, тъй като карам мотор, мога да ви кажа че се кара с абсолютно различна психологическа нагласа: - гледаш 200м напред, първите 50м ги игнорираш, двата пръста са на спирачката нон-стоп. Под 150км/ч почти винаги ускоряваш, над 150км/ч по-често спираш... И не спираш да се озърташ за неадекватни на пътя, научаваш се да ги виждаш почти веднага. Така съм преживял 7+ години и около 70 000км с пистови, значи не е особен проблем. *** не е за пенсии.
  • #15
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    #3, оказа се единствено, че не спираш да тролиш лъжи по сайтовете! Какво общо има електрическия асинхронен двигател на Тесла с реактивната тяга от бутилки? То по твоята логика излиза, че ДВГ е ненадминат, защото реактивните двигатели са също ДВГ. Наистина се чудя колко трябва да си увреден, за да пишеш по цял ден за електрчките в няколко сайта едновременно?!
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Като влезнат регулациите няма да можеш да вдигнеш повече от ограничението на пътя. Догодина започват с черните кутии, обзалагам се че катаджиите ще могат да ги проверяват и без да си катасрофирал да видят кога, къде и с колко си карал!
  • #13
    4 rate up comment 4 rate down comment
    #9 #14 ( преди 2 години )
    а на такива рецидивисти с над 15-годишни пушещи и замърсяващи таралясници следва доживотно да се отнема книжката и при залавяне директно в затвора!
  • #12
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До 6 и 8 ( преди 2 години )
    Заради карачи като вас са загинали твърде много невинни души.
  • #11
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Карам 400 коня и мога да потвърдя, че е доста опасно ако човек няма самоконтрол. Само като си представя ако такива коли стигнат до кварталните селяци с голфове и стари бмв-та какво ни чака.
  • #10
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    техниката сложна, народа ***, резИлтата е налице
  • #9
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До 7 ( преди 2 години )
    Липсата на мощност не е оправдание. И Тесла С плейд + да караш пак ще има ситуация в която няма да ти стигне ускорението. Трябва да си правиш сметката колко видимост имаш напред и тогава да изпреварваш.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Електрическите коли са супер опасни, дърпат като тролей и за един обикновен водач си е доста голяма разликата. Катастрофи стават най-вече от грешна преценка и надценяване на собствените възможности, тези на колата.След не много време колите ще е забранено изобщо да се управляват от комплексиран човек, така ще се намалят катастрофите и ще се оптимизира трафика. Вече всичко се знае кой къде кара, с колко и какви нарушения прави, въпрос на време е да навлязат ограниченията, сигурен съм от Европ ...
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 2 години )
    Значи след 800 000 км за 17 години имам едно удряне отзад от пернишки голф. А ти господин бързак?