IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Във Великобритания BEV се карат повече от бензиновите коли

Електромобилите обаче все още изостават от дизеловите превозни средства

Електрическите автомобили все още изпитват трудности на много пазари по света, но има и такива, на които се справят повече от добре. И не само като продажби, но и като представяне на пътя. Във Великобритания, например, едва електрическа кола изминава повече километри годишно от автомобил с бензинов двигател.


електромобили


Данните на RAC Foundation сочат, че през 2024 година BEV на по-малко от 3 години изминава средно 16 180 км на година, докато пробегът на аналогичен бензинов автомобил за същия период е 12 222 км.

В същото време обаче колите, движещи се изцяло на ток, отстъпват на дизелите, макар и с малко. Автомобил на тежко гориво изминава 17 265 км, което е едва с 6,7% повече. В статистиката са включени и plug-in хибридите, чийто пробег на година 15 075 км.

Според директора на RAC - Стив Гудинг, резултатите се дължат основно на факта, че големите автомобили паркове в страната вече разчитат основно на електромобили (преди тяхната поява това бяха дизелите). И затова представянето на електрически превозни средства е напълно логично.

Анализът на RAC показа, че продажбите на BEV са започнали да изпреварват PHEV още през 2020, като разликата се увеличава непрекъснато – 82,1% през миналата година. А причината е все по-добрата инфраструктура за електромобили, както и предлагането на субсидии при тяхното закупуване, което прави използването им още по-евтино за потребителите.


0 от 500
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До Jay ( преди 4 месеца )
    Фактът, че Мъск ти е станал симпатичен заради пoлuтuкa те вкарва в същата графа на заслепени.
  • #28
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Едва, една - все тая
  • #27
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Jay до 20ти ( преди 4 месеца )
    Фактът, че Мъск те е "отказал" да си купиш Тесла показва, че въобще не си за тази марка! Явно си някакъв промiт неолiберал, дето се влияе от пропагандите на тия или ония! Никога не съм му бил фен, но последната година откакто почна да ви бърка по отворите, ми става все по-симпатичен! Не ми е цел да обиждам никой но ми е писнало от утописти, като тия долу, дето не спират да пикат по 1000 км, че и се хвалят кви олиgоfreни са!
  • #26
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Чичка, не разбра ли колко си смешен с твоите тойотки, които не караш повече от 3 г? Ти по никакъв начин не си пример и си далеч извън всякаква статистика. Смешно и недопустимо е да говориш за надеждност. Според статистиката 999,6 от 1000 коли са пезпроблемни през пътвите години, без оглед на марката.
  • #25
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    голямо мъчение да караш без да спираш на всеки 70 км задължително се спира уморително е това са 20 минути зад волана малко да се разтъпчеш малко гимнастика да пуснеш една вода и да пиеш една такава и после пак On a long and lonesome highway, east of Omaha you can listen to the engines moanin' out it's one old song you can think about the woman or the girl you knew the night before...
  • #24
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 17 не спирам,защото нямаме нужда с жената и с един резервоар отивам до Созопол и се връщам на един дъх и ми остава. При пътуване в чужбина правим преходи без да спираме/не ни се налага/ по 400-500 км със скорост позволена за магистралите. Последно декември м.г. от Краков в Полша първото ми спиране бе в Словакия за да допълня резервоара,че там бе по-ниска цената на горивото и следващото спиране бе след Белград за пазар на търговският център,а това е цяла Унгрия и половин Сърбия над 580 км.
  • #23
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Моите Тойотки никога не са се чупили. Късметлия съм предполагам. Ама новата Тойотка идва малко дебела с новите цени - Теслата по-евтина макар и по-скъпа месечна вноска, ама като не плащаш за обслужване и гориво(ток безплатен на работа, баце) Теслата печели по разходи. Ама ще си седя с Тойотка за сега - винаги са ми били изключително верни. Не знам защо не ме кефят другите електрически коли все още - Тесла са доста по-добри от към мрежа за зареждане, софтуер, ъпдейти, сервизно обслужване....
  • #22
    6 rate up comment 4 rate down comment
    до Гнуст ( преди 4 месеца )
    "Идва отрезвяването" Вие, московците, някога изтрезнявате ли?
  • #21
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Чиче, ще ти дойде акълът, макар и на стари години, че Тойота има едно от най-лошите съотношения цена-качество/оборудване от вдички марки, и около 2 пъти по-често се чупи от Тесла.
  • #20
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Ае покарах новата Тесла модел 3, и......съм изключително очарован. Мъск ме отказа да я взема за съжаление.....Но за парите си получаваш много повече от колкото всеки един друг автомобил в същата ценова гама!!!! Няма нищо друго по-добро!!! Базовия модел има премиум аудио система, двойни стъкла, кожен салон, обдухващи и отопляеми седалки, стъклен покрив, бърза е, икономична, голям багажник, няма обслужване- почти без пари първите 2 години. Трябва да пробвате за да разберете за какво говоря