IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Проблем за електромобилите – мантинелите не ги спират при катастрофа

Ниският център на тежестта заради батериите прави парапетите безполезни (ВИДЕО)

Видео, показващо как Rivian R1T от 2022, разбива предпазна мантинела, сякаш тя е от клетки, по време на тестове на набра огромна популярност в интернет. Той привлече вниманието към факта, че електрическите превозни средства са много тежки и представляват опасност за останалите. Разбира се, теглото на пикапа от 3253 кг се оказва решаващо в случая, но разследване на изданието The Drive показва още нещо, което играе основна роля за това мантинелите да не бъдат ефективни.


мантинела, тест


Проблемът е в ниския център на тежестта на повечето електрически автомобили. За подобни тестове обикновено се използват седани с тегло 1100 кг или тежки пикапи, тежащи два пъти повече. Преминаването към електрическо задвижване обаче означава добавяне на масивни батерии, които допълнително увеличават теглото на автомобилите.

По-важното в случая обаче е как се разпределя това тегло. Екипът, тествал Rivian R1T, провежда същия експеримент с Tesla Model 3, която тежи 1740 кг, почти толкова колкото Ford Mustang GT Fastback с ръчни скорости. По-рано е доказано, че мантинелата може да спре спортния модел, но Tesla-та преминава през нея по същия начин както и големия Rivian, въпреки че е два пъти по-лека.

Причината е, че производителите на електромобили обикновено поставят своите големи, тежки батерии в долната част на колата. Това подобрява управлението и производителността и премества общия център на тежестта по-ниско от традиционните превозни средства, задвижвани с изкопаеми горива.



В същото време тежките двигатели и трансмисии на поглъщащите бензин автомобили са разположени по-високо в колата от батерията на електромобила. На практика долният център на тежестта на електромобила прехвърля по-голямата част от силата на удара в долните опори на парапета, а не в конструкцията, която е проектирана да абсорбира ударите. Ето защо Tesla влиза под мантинелата, а не се удря направо в нея.

Сега проблемът е двоен. По-големите електромобили тежат повече, отколкото мантинелите могат да понесат, но всички електромобили имат по-нисък център на тежестта, който прехвърля по-голямата част от силата на удара към парапетите на различно място, отколкото са проектирани да бъдат ударени. И това се оказва проблем за инфраструктурата, която на много места е правена преди масовото навлизане на електрически превозни средства.


0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 4 месеца )
    Те електричарите все летят по пътищата,ама насън.Като се събудят са потни с пръсти в контакта.
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Бай Иван ( преди 4 месеца )
    Тоест, ще рече че никой не проектира мантинели са спиране на камиоми и тирове? Или са по-леки от електрокарите или мантинелите са от тенеке за покриви.
  • #9
    1 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    До 8. Кажи де, кажи за тези които не можем да мислим. Дай на готово? Щом височината не е на центъра на тежестта на досегашните автомобили и не трябва да бъде проектирана за комбинация на височината на центъра на тежестта на електромобилите и на автомобилите с ДВГ, По какъв критерий се определя височината на мантинелата?
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Оф, Митьо, аре помисли малко защо мантинелите са със сегашната си височина, не по-високи например, и току-виж поспреш с безкрайните си слабоумни въпроси и изявления.
  • #7
    2 rate up comment 8 rate down comment
    до 4 ( преди 4 месеца )
    Не можеш да го докажеш обаче.Сега ако обясниш какво общо има мантинелата с цебтура на тржестта ще пребъдеш.
  • #6
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Не #5, не е проблем нито на електрокарите, нито на проектантите на мантинели, а на м.а.л.о.y.м.н.и.ц.и.т.е, които са си купили това недоразумение на съвременната индустрия, за да са ...модерни. Съчетано с автономното (не)управление са се снабдили с правилното средство за самоутрепване с/у 100К. Радвам се за тях.
  • #5
    4 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Доколкото разбрах новината, това не е проблем на електромобилите, а проблем на проектантите на мантинели, който трябва да решат. Във видеото се говори именно за това - че трябва да се промени проектирането на мантинели, за да съответстват на удар с нисък Център на тежестта, защото сега минават под мантинелите заради лошо проектиране на мантинелите, въпреки че самите мантинели са проектирани да издържат много по-високо тегло, включително пикапи над 3 т. При удар под 80 градуса
  • #4
    13 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 4 месеца )
    До 3 - имам лоша новина за теб! липсата на елементарни познания по физика, няма как да ги компенсираш с гледане на клипчета в ТикТок и Тубето!
  • #3
    5 rate up comment 13 rate down comment
    до долния ( преди 4 месеца )
    Центъра на тежестта няма нищо общо с това дали те спира мантинела или не.
  • #2
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Това е невъзможно, питайте нашия електрощраус.