IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

1041 кВт: Mercedes-AMG GT XX чупи рекорд за мощност на зареждане

Електрическият концепт успя да достигне мощност от 1 мегават за по-малко от секунда след свързване към зарядната станция

Mercedes-AMG GT XX постави нов рекорд, след като счупи 25 други - когато беше свързан към експериментално зарядно устройство, електрическият концепт успя да се зареди с ток над 1 мегават, а пиковата стойност беше 1041 кВт. Отне по-малко от секунда от момента на свързване към станцията. GT XX успя да поддържа това ниво на зареждане в продължение на 2,5 минути.


Mercedes-AMG GT XX


За публичния експеримент беше използвана станция от италианския производител Alpitronic, с който Mercedes-Benz възнамерява да си сътрудничи в разработването на собствена мрежа за зареждане. Alpitronic предостави експериментално зарядно устройство с работно напрежение над 800 кВт, интелигентна система за управление на температурата и специален CCS кабел, който може да обработва до 1176 ампера ток. Самата концепция разполага с експериментална батерия с усъвършенствана охладителна система, която ще се появи в серийните автомобили през 2026.

Само за една минута GT XX успя да прехвърли 17,3 кВт/ч. Това е еквивалентно на пробег от 128 км според цикъла WLTP или до 100 км според цикъла EPA.


Mercedes-AMG GT XX


Mercedes-Benz ще започне да използва бързи зарядни устройства Alpitronic в собствената си мрежа за зареждане в Европа и Северна Америка от 2026. Alpitronic предлага следното решение: външен захранващ блок, осигуряващ до 1000 кВт, с няколко точки за свързване и система за оптимално разпределение на натоварването между тях. Една точка за зареждане може да осигури до 600 кВт.

Предполага се, че зареждането на такива станции ще отнема малко повече време от зареждането на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Като пример е даден Mercedes-Benz CLA, чийто пробег може да се увеличи с 325 километра при 10-минутна сесия на зареждане.


Mercedes-AMG GT XX


До края на десетилетието мрежата на марката ще разполага с 10 хиляди станции, където ще бъде възможно зареждане не само на електрически автомобили Mercedes-Benz, но и на автомобили с батерии от други марки. На всеки хъб Mercedes-Benz ще разположи от 4 до 30 точки за зареждане.

Що се отнася до Mercedes-AMG GT XX и неговите рекорди, вече има повече от две дузини от тях. Например, за осем дни електрическият концепт измина разстояние, равно на обиколката на Земята на екватора, а именно 40 075 км, а също така счупи рекорда за издръжливост на китайския XPeng P7, като измина 5479 км за 24 часа почти непрекъснато движение.


0 от 500
  • #34
    3 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Защото не знам дали осъзнавате, че при осем колонки които си делят 1000 киловата, ще можеш да избираш дали да зареждаш бавно, но евтино или бързо и скъпо? Колкото и контраинтуитивно да звучи, повечето хора ще изберат бавното зареждане, дори Ако цената е еднаква, но има наказателна такса за престой след като си заредил. На никой няма да му се ходи да мести автомобила защото е свършил зареждането, преди на човек да му е свършила почивката или обяда. Така се освобождава и мощност за останалите
  • #33
    2 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    По-скоро антиелектрици с огромен пикочен мехур ще искат да платят премия към цената за зареждане, за да изпреварят останалите и да зареждат с 1 000 kW за 4 минути за следващите 5 часа шофиране, защото нямат нужда от ходене до тоалетна защото досега са шофирали само още пет часа. За останалите ще им стигат и 500 kW, да заредят много повече енергия за 10 минути през които са отишли до тоалетна или са изпушили една цигара. Ако ще правят и двете, то и 150 киловата мощност стига
  • #32
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Електриците със слаба простата ще спират на всеки 100 километра да зареждат бързо за 5 минути,нещо като съвременен вариант на Бързи,смели сръчни.
  • #31
    3 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    А най-голямата ирония е, че тези мегаватови зарядни станции решават няколко проблема наведнъж - първо са по-евтини за изграждане на зарядна инфраструктура. Второ, при три-четири-пет минути зареждане на автомобил, вероятността от опашки е същата като на бензиностанциите. Трето, решават проблема с излишната и безплатна енергия на мрежата, като правят добри печалби в процеса, което пък е стимул да изграждат още и още зарядни станции. Четвърто - тази мощност се разпределя на до 8 колонки
  • #30
    2 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До ха-ха. Разбира се че е така. За първите 2,5 минути с 1 000 kW ще зареди само 43kWh, а след това за следващите 43 ще отнеме три-четири минути. Както казах нищо ново под слънцето - китайците вече зареждат 70kWh за 5 минути и тази батерия ще е налична в 67 различни модела на различни производители до края на годината. Дано някой от тях да се продават и в Европа. Ето че ще има и къде да зареждат, за да не се налага да се телепортират до Китай за зареждане - основното притеснение на антиелектриц
  • #29
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    никой не ви кара да зареждате до горе като видиш че пада заряда дърпаш щепсела от контакта и след някоя друга минута пак включваш и електронните препускат по кабела със същата мощност те от къде да знаят че автомобила е един и същ
  • #28
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Това бързо зареждане е възможно до към 40% от капацитета на батерията.След това скоростта рязко спада.
  • #27
    2 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    И понеже се смятате за много умни, че ще засипете полезната информация в коментарите с десетки заяждания, за да не би някой да ги прочете, ето есенцията на статията - италианския Алпитроник -световен лидер в производството на зарядни станции, вече започва производство на мегаватови зарядни станции, които ще бъдат инсталирани по европейските пътища и ще могат да зареждат 128 км на минута зареждане - три минути зареждане за разстоянието от София до Бургас, ако се движиш с нормална скорост 90км/ч
  • #26
    2 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Шекерчо, разбира се че гледам да съм непоносим за лъжците за да се разкарат всички 100 антиелектрически лъжливи и заядливи никове на шекерчо. И аз не мога да понасям лъжци и манипулатори, но ги боря с единствения възможен начин - засипвам всяка ваша лъжа с лесно проверими факти от реалността и елементарни сметки за 3 клас, който сам може да си направи и сам за да провери дали казвам истината. И тогава идват наред бременните тротинетки и миячите на тоалетни, които наивно смятате че вършат работа
  • #25
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Flaviana ( преди 3 месеца )
    Тоя "точката", голям безделник. Само виси и пише глупости. Хората го плюят, той си мисли че вали. Пълно е с паляци.