IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

1041 кВт: Mercedes-AMG GT XX чупи рекорд за мощност на зареждане

Електрическият концепт успя да достигне мощност от 1 мегават за по-малко от секунда след свързване към зарядната станция

Mercedes-AMG GT XX постави нов рекорд, след като счупи 25 други - когато беше свързан към експериментално зарядно устройство, електрическият концепт успя да се зареди с ток над 1 мегават, а пиковата стойност беше 1041 кВт. Отне по-малко от секунда от момента на свързване към станцията. GT XX успя да поддържа това ниво на зареждане в продължение на 2,5 минути.


Mercedes-AMG GT XX


За публичния експеримент беше използвана станция от италианския производител Alpitronic, с който Mercedes-Benz възнамерява да си сътрудничи в разработването на собствена мрежа за зареждане. Alpitronic предостави експериментално зарядно устройство с работно напрежение над 800 кВт, интелигентна система за управление на температурата и специален CCS кабел, който може да обработва до 1176 ампера ток. Самата концепция разполага с експериментална батерия с усъвършенствана охладителна система, която ще се появи в серийните автомобили през 2026.

Само за една минута GT XX успя да прехвърли 17,3 кВт/ч. Това е еквивалентно на пробег от 128 км според цикъла WLTP или до 100 км според цикъла EPA.


Mercedes-AMG GT XX


Mercedes-Benz ще започне да използва бързи зарядни устройства Alpitronic в собствената си мрежа за зареждане в Европа и Северна Америка от 2026. Alpitronic предлага следното решение: външен захранващ блок, осигуряващ до 1000 кВт, с няколко точки за свързване и система за оптимално разпределение на натоварването между тях. Една точка за зареждане може да осигури до 600 кВт.

Предполага се, че зареждането на такива станции ще отнема малко повече време от зареждането на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Като пример е даден Mercedes-Benz CLA, чийто пробег може да се увеличи с 325 километра при 10-минутна сесия на зареждане.


Mercedes-AMG GT XX


До края на десетилетието мрежата на марката ще разполага с 10 хиляди станции, където ще бъде възможно зареждане не само на електрически автомобили Mercedes-Benz, но и на автомобили с батерии от други марки. На всеки хъб Mercedes-Benz ще разположи от 4 до 30 точки за зареждане.

Що се отнася до Mercedes-AMG GT XX и неговите рекорди, вече има повече от две дузини от тях. Например, за осем дни електрическият концепт измина разстояние, равно на обиколката на Земята на екватора, а именно 40 075 км, а също така счупи рекорда за издръжливост на китайския XPeng P7, като измина 5479 км за 24 часа почти непрекъснато движение.


0 от 500
  • #64
    1 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Но това до тук беше само на теория. На практика 2000 километра се изминават от средностатистическия шофьор за 40 часа шофиране ако приемем средна скорост 50 км в час. Обикновено му отнема два месеца за да ги измине тези 2000 километра А 60 дни по 24 часа 1440 часа. Така че строго погледнато автомобила се кара 40 часа и 1400 часа стои паркиран през което време може да се зарежда без да си губиш времето по бензиностанции. Това са 84 000 минути. А ти издребняваш за 5 минути от всичко това?
  • #63
    1 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До факт. Теоретично погледнато си напълно прав. От вкарването на пистолета в гърловината на абсолютно празен резервоар с който си закъсал за гориво, до щракването защото е пълен отнема от три до пет минути. Но не отчиташ колко време си изчакал служителят на бензиностанцията да дойде да те обслужи. Даже не споменавам автомобила пред тебе. След това не отчиташ времето за плащане. Обикновено човек не чака да му свърши горивото а долива за 500-600 км и заедно с плащането му отнема 10 минути
  • #62
    1 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Долен, обясних ти вече няколко пъти с цифри и факти, че за изкопаването, обработката и транспорта на лития който се използва в една батерия, се изгарят около 30 литра дизел, което не ти стига дори да стигнеш до морето в едната посока. Това ли ти е екологичната катастрофа от добива на литий? А фотоволтаична система, за 8 000 лв спестява по 2000 лв ток на година. Не дай боже да живееш по-малко от четири години за да не ти стигне живота да се изплати
  • #61
    1 rate up comment 0 rate down comment
    факт ( преди 3 месеца )
    Значи за 10 минути при тая "гоуема" скорост ня зарежфане ще Заредиш 1000км пробег е на бензиностанцията го прявищ същото за 3 минути.
  • #60
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до долния ( преди 3 месеца )
    Отваряме ибей и гледаме цена на 100квтч батетия за Тесла 9к долара за 75квтч 6к долара. Толкос по темата.
  • #59
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до долния ( преди 3 месеца )
    Значи в нито едно изречение не оборваш фактите които съм изложил.Къде в написаното ти обори моето твърдение че за добив на литий ти трябва дизел а ми никъде.Къде обори твърдението че добивът на литий е по малко замърсяващ от нефтодобива. А ми никъде.Къде обори твърдението чеминвестицията в панели е възвращаема за един живот. А ми никъде.Бегай!
  • #58
    3 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Освен това винаги давам за пример онази Тесла с 410 000 км с най-евтината батерия за 12 000 евро смяна с включен Труд. Тесла ЗА КОЯТО СМЕТКАТА В ГЕРМАНИЯ НЕ ИЗЛИЗА. Колко трябва да си умен за да си купиш Тесла в Германия и да чакаш да Престиж нещо, като на всичкото отгоре купиш батерия за 20 000 на автомобил който струва 15 000?
  • #57
    2 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    А ти ВЯРВАШ ли му че е платил 20 000 за електромобил на 250 000 км и 10 години, който след това трудно ще продаде целия за 20 000 евро дори като представи фактура, защото такива тез ли обикновено вървят по 15 000 евро? АЗ НЕ ВЯРВАМ НА ТАЗИ ЛЪЖА, съчинена от шекерчо с многото никове който тиражира една и съща лъжа.
  • #56
    2 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До Димов. Функционално неграмотен ли си или обикновен лъжец? Винаги съм твърдял че в Германия е по-скъпо да караш на ток отколкото на бензин или дизел, дори от домашен контакт, ако не си произвеждаш тока сам. ВИНАГИ. Колко пъти те питам колко са ти само таксите за киловатчас в Германия в която уж живееш, но не знаеш такива елементарни неща? А после изопачаваш думите и ми вкарваш думи в устата които никога не съм казал? СМЕТКАТА ДА КАРАТ ЕЛЕКТРОМОБИЛ ЗА 90% ОТ ХОРАТА НЕ ИЗЛИЗА. Омръзна ми да повт
  • #55
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Димов ( преди 3 месеца )
    Платил е 20 000 евро за смяна на батерията, защото толкова струва смяната в лицензиран сервиз в Европа.В гаражен сервиз в Перник може да ти излезе тънко,но после няма да можеш да минеш преглед никъде в Европа.