Mercedes-AMG GT XX постави нов рекорд, след като счупи 25 други - когато беше свързан към експериментално зарядно устройство, електрическият концепт успя да се зареди с ток над 1 мегават, а пиковата стойност беше 1041 кВт. Отне по-малко от секунда от момента на свързване към станцията. GT XX успя да поддържа това ниво на зареждане в продължение на 2,5 минути.

За публичния експеримент беше използвана станция от италианския производител Alpitronic, с който Mercedes-Benz възнамерява да си сътрудничи в разработването на собствена мрежа за зареждане. Alpitronic предостави експериментално зарядно устройство с работно напрежение над 800 кВт, интелигентна система за управление на температурата и специален CCS кабел, който може да обработва до 1176 ампера ток. Самата концепция разполага с експериментална батерия с усъвършенствана охладителна система, която ще се появи в серийните автомобили през 2026.
Само за една минута GT XX успя да прехвърли 17,3 кВт/ч. Това е еквивалентно на пробег от 128 км според цикъла WLTP или до 100 км според цикъла EPA.

Mercedes-Benz ще започне да използва бързи зарядни устройства Alpitronic в собствената си мрежа за зареждане в Европа и Северна Америка от 2026. Alpitronic предлага следното решение: външен захранващ блок, осигуряващ до 1000 кВт, с няколко точки за свързване и система за оптимално разпределение на натоварването между тях. Една точка за зареждане може да осигури до 600 кВт.
Предполага се, че зареждането на такива станции ще отнема малко повече време от зареждането на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Като пример е даден Mercedes-Benz CLA, чийто пробег може да се увеличи с 325 километра при 10-минутна сесия на зареждане.

До края на десетилетието мрежата на марката ще разполага с 10 хиляди станции, където ще бъде възможно зареждане не само на електрически автомобили Mercedes-Benz, но и на автомобили с батерии от други марки. На всеки хъб Mercedes-Benz ще разположи от 4 до 30 точки за зареждане.
Що се отнася до Mercedes-AMG GT XX и неговите рекорди, вече има повече от две дузини от тях. Например, за осем дни електрическият концепт измина разстояние, равно на обиколката на Земята на екватора, а именно 40 075 км, а също така счупи рекорда за издръжливост на китайския XPeng P7, като измина 5479 км за 24 часа почти непрекъснато движение.


0