IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

1041 кВт: Mercedes-AMG GT XX чупи рекорд за мощност на зареждане

Електрическият концепт успя да достигне мощност от 1 мегават за по-малко от секунда след свързване към зарядната станция

Mercedes-AMG GT XX постави нов рекорд, след като счупи 25 други - когато беше свързан към експериментално зарядно устройство, електрическият концепт успя да се зареди с ток над 1 мегават, а пиковата стойност беше 1041 кВт. Отне по-малко от секунда от момента на свързване към станцията. GT XX успя да поддържа това ниво на зареждане в продължение на 2,5 минути.


Mercedes-AMG GT XX


За публичния експеримент беше използвана станция от италианския производител Alpitronic, с който Mercedes-Benz възнамерява да си сътрудничи в разработването на собствена мрежа за зареждане. Alpitronic предостави експериментално зарядно устройство с работно напрежение над 800 кВт, интелигентна система за управление на температурата и специален CCS кабел, който може да обработва до 1176 ампера ток. Самата концепция разполага с експериментална батерия с усъвършенствана охладителна система, която ще се появи в серийните автомобили през 2026.

Само за една минута GT XX успя да прехвърли 17,3 кВт/ч. Това е еквивалентно на пробег от 128 км според цикъла WLTP или до 100 км според цикъла EPA.


Mercedes-AMG GT XX


Mercedes-Benz ще започне да използва бързи зарядни устройства Alpitronic в собствената си мрежа за зареждане в Европа и Северна Америка от 2026. Alpitronic предлага следното решение: външен захранващ блок, осигуряващ до 1000 кВт, с няколко точки за свързване и система за оптимално разпределение на натоварването между тях. Една точка за зареждане може да осигури до 600 кВт.

Предполага се, че зареждането на такива станции ще отнема малко повече време от зареждането на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Като пример е даден Mercedes-Benz CLA, чийто пробег може да се увеличи с 325 километра при 10-минутна сесия на зареждане.


Mercedes-AMG GT XX


До края на десетилетието мрежата на марката ще разполага с 10 хиляди станции, където ще бъде възможно зареждане не само на електрически автомобили Mercedes-Benz, но и на автомобили с батерии от други марки. На всеки хъб Mercedes-Benz ще разположи от 4 до 30 точки за зареждане.

Що се отнася до Mercedes-AMG GT XX и неговите рекорди, вече има повече от две дузини от тях. Например, за осем дни електрическият концепт измина разстояние, равно на обиколката на Земята на екватора, а именно 40 075 км, а също така счупи рекорда за издръжливост на китайския XPeng P7, като измина 5479 км за 24 часа почти непрекъснато движение.


0 от 500
  • #54
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Димов ( преди 3 месеца )
    Гьобелсе,никой не се връзва на евтина пропаганда.Ти винаги зареждаш на гига чарджъри,по цена на нощна тарифа в гаража.В Европа цената на бързото зареждане отдавна прехвърли евро на киловатчас.При тази цена е по евтино на бензин.
  • #53
    3 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Ако искаш пък направи си сметката Ако вместо чисто нова Тесла за 80 000 лв същият този си беше купил хибридна Toyota за 90 000 лв за която да даде още 120 000 лв за гориво, дали щеше да му излезе по-добре сметката? Ако искаш и остатъчна стойност от 100 000 лв за продажба на toyota-та на 500 000 км може да си сложиш и пак не излиза сметката, АКО ИМАШ ЗАВЪРШЕН ТРЕТИ КЛАС ШЕКЕРЧО. С двойка по математика сметката с Toyota винаги излиза а с тесла не излиза, ЗАЩОТО СЛУШАТЕ АКИО ТОЙОДА
  • #52
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 51. Не батерията, цял ЧИСТО НОВ електромобил да си купиш излизах по-евтино, НО САМО АНТИМАТЕМАТИК не може да го види. И продължавате да цитирате лъжата за 20 000 евро. Една лъжа повторена 100 пъти не става истина, Ако не можеш да посочиш източника на информация. Не случайно онзи който я тиражираше не знаеше какъв модел Тесла е карал, Колко киловата часа батерия е била, каква химия само знаеше че е купил батерия за 20 000 на автомобил за 15 000, защото толкова му е акъла
  • #51
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Така е ( преди 3 месеца )
    До 41.Добави разхода от 20000 евра за смяна на батерията към цената на електромобила и сметката ти няма да излезе.
  • #50
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 45. Математиката с спестяването от ток с фотоволтаици, батерия и инвертор който ти наричаш трансформатор също не е задължително да излезе. Вече съм смятал че 7,5 киловата фотоволтаици 6 киловата инвертор и 16 киловатчаса батерия могат да ти излязат около 8000 лв с най-добрите компоненти и 6 000 лв при компромиси. Ако харчиш по 2-3-4 000 лв на година за ток си заслужава, като например да си зареждаш и електромобил от тях и да ползваш енергията през лятото за нещо. за 1 000 лв не си заслужава
  • #49
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 47. Ти да видиш. На десетата година шекерчо за първи път назова правилната причина поради която не мога да спестя 20 000 лв годишно при положение, че всеки от автомобилите ми харчи под 1500 лв на година въпреки, че изминавам повече километри от гост, който кара хибрид. ЧИСТА МАТЕМАТИКА БЕЗ ЕМОЦИИ. Математика която е отказала повече хора да си купуват електромобили, отколкото сте отказали вие антиелектриците с лъжите и манипулациите си, на които може да се хване само някой с вашия интелект
  • #48
    1 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 45. Можеш ли с математика и формули да докажеш тезата си която очевидно издиша? Например Колко дизел харчи един електрически камион, който на такава зарядна станция за 45 минути зарежда 750 км след максимум 4,5 часа шофиране с 90 км в час за които може да измине на теория максимум 405 километра? На същата зарядна станция багер за 20 минути зарежда за 8 часов работен ден. Дори на дизел, тези харчат за изкопаването и превоза на батерията по-малко гориво отколкото ти да отидеш на море
  • #47
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Ти затова още караш дизел,троти нети.
  • #46
    1 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    И за да не кажеш че те убеждавам да си купиш електромобил , понеже си функционално неграмотен и не си разбрал предишния ми коментар. Нищо няма да спестиш с твоите 1500 лв за гориво на година. Само застраховката за нов автомобил ще ти е толкова, дори да си купиш нова Toyota, ЗАТОВА НЕ ГО ПРИЕМАЙ КАТО СЪВЕТ ЗА ПОКУПКА НА КАКЪВТО И ДА Е АВТОМОБИЛ.
  • #45
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до долния ( преди 3 месеца )
    Проблема с електричките е очеваден за добив на литии ти трябва дизел или бензин тоест как нямало замърсяване отпада. Друго Добива на литий е много по замърсявящ от нефтодобива който основно вече се добива в морето.Трето За да зареждаш само в къщи ти трябва освен панели трансформатор и батерии това е абсолютно невъзвръщаемо като инвестиция в един живот.