IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

1041 кВт: Mercedes-AMG GT XX чупи рекорд за мощност на зареждане

Електрическият концепт успя да достигне мощност от 1 мегават за по-малко от секунда след свързване към зарядната станция

Mercedes-AMG GT XX постави нов рекорд, след като счупи 25 други - когато беше свързан към експериментално зарядно устройство, електрическият концепт успя да се зареди с ток над 1 мегават, а пиковата стойност беше 1041 кВт. Отне по-малко от секунда от момента на свързване към станцията. GT XX успя да поддържа това ниво на зареждане в продължение на 2,5 минути.


Mercedes-AMG GT XX


За публичния експеримент беше използвана станция от италианския производител Alpitronic, с който Mercedes-Benz възнамерява да си сътрудничи в разработването на собствена мрежа за зареждане. Alpitronic предостави експериментално зарядно устройство с работно напрежение над 800 кВт, интелигентна система за управление на температурата и специален CCS кабел, който може да обработва до 1176 ампера ток. Самата концепция разполага с експериментална батерия с усъвършенствана охладителна система, която ще се появи в серийните автомобили през 2026.

Само за една минута GT XX успя да прехвърли 17,3 кВт/ч. Това е еквивалентно на пробег от 128 км според цикъла WLTP или до 100 км според цикъла EPA.


Mercedes-AMG GT XX


Mercedes-Benz ще започне да използва бързи зарядни устройства Alpitronic в собствената си мрежа за зареждане в Европа и Северна Америка от 2026. Alpitronic предлага следното решение: външен захранващ блок, осигуряващ до 1000 кВт, с няколко точки за свързване и система за оптимално разпределение на натоварването между тях. Една точка за зареждане може да осигури до 600 кВт.

Предполага се, че зареждането на такива станции ще отнема малко повече време от зареждането на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Като пример е даден Mercedes-Benz CLA, чийто пробег може да се увеличи с 325 километра при 10-минутна сесия на зареждане.


Mercedes-AMG GT XX


До края на десетилетието мрежата на марката ще разполага с 10 хиляди станции, където ще бъде възможно зареждане не само на електрически автомобили Mercedes-Benz, но и на автомобили с батерии от други марки. На всеки хъб Mercedes-Benz ще разположи от 4 до 30 точки за зареждане.

Що се отнася до Mercedes-AMG GT XX и неговите рекорди, вече има повече от две дузини от тях. Например, за осем дни електрическият концепт измина разстояние, равно на обиколката на Земята на екватора, а именно 40 075 км, а също така счупи рекорда за издръжливост на китайския XPeng P7, като измина 5479 км за 24 часа почти непрекъснато движение.


0 от 500
  • #44
    2 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    И още малко математика. 300 км се зареждат за 3-5 минути на бърза зарядна станция и струват между 26 и 39 лв в зависимост от разхода. 26 лв градско и 39 лв на магистрала. Тоест ще ти е около два пъти по-евтино отколкото на бензин и зареждането ще отнема два до три пъти по-малко време - между минута и половина и две минути и половина на седмица за 150 км и от 13 до 20 лв.
  • #43
    2 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    И сега математиката за трети клас. За пет години твоята 10-годишна Toyota ще е станала на 15 години и ще ти е струвала 10 000 лв за автомобила и 110 000 лв за бензин общо 120 000 за 500 000 км. Теслата струва 80 000 за автомобила плюс 10 000 лв за ток - общо 90 000. Някакви трудности с разбирането имаш ли да ги изчистим на десетата година от обяснението или ще си ги обясняваме още 10 години? Няма нищо дъщеря ти все по някое време ще стане в трети клас и ще ти обясни какво имам предвид
  • #42
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Виж ако не минаваше по 150 км на седмица за 30 лв, а ги минаваше за половин ден, както онзи с Теслата на 400 хиляди километра, тогава за 300 км на ден щеше да даваш по 60 лв - 22 000 лв за гориво на година. Е тогава вече има как да пестиш - 300 км от контакта ще ти струват 9 лева и ще спестяваш по 54 лв на ден - Това вече са ти 20 000 годишно. След четири години все още батерията е на 90% от първоначалния пробег и продължава да ти пести 20 000 годишно. Защо да я сменяш?
  • #41
    1 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Шекерчо, Колко пъти трябва да ти се обяснява че за да го разбереш трябва да владееш минимум висша математика за трети клас, за да разбереш ,че можеш да пестиш 20 000 лв само ако преди това си харчил повече от 20 000 лв за гориво. Няма математическа логика Ти с твоите 52 седмици по 30 лв което прави 1560 лв за гориво за 7800 километра да спестяваш по 20 000 лева годишно от гориво като си купиш електромобил. Максимума е да спестиш 1500 лв, ако крадеш тока.
  • #40
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Да вложиш 100 бона в електрокар,пък после да пестиш от зареждане,ей това не го разбирам.После още 20000 евро за смяна на батерията.
  • #39
    1 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    А освен това, така и не разбра, че дори на отрицателна цена плащаш за такса пренос. За толкова години не можа да разбереш разликата между пестене и печалба. Това че на година можеш да спестиш 20 000 лв от гориво, не значи че някой ти дава В кеш 20 000 на края на годината. Означава че не си дал 25 000 за бензин. Същото е и при зарядните. Никой няма да им даде пари в кеш за ток на нулеви или отрицателни цени. Просто няма да платят 25 000 за ток, който да продадат за 50 000, а ще платят 5000.
  • #38
    1 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Шекерчо, никога не мога да разбера какъв ти е проблемът да стигнеш с електромобил до Резово? Липсата на повече от 300 зарядно до там, защото ако на два километра няма зарядна станция не си спокоен и сегашните 20-30 км без зарядна станция те вкарват в ужас? Или пък точно обратното - проблемът са ти 10 минути, които ти липсват по време на пътуването, въпреки че от София до Резово има над 100 зарядни станции. Ужасът е че ще закъснееш за Резово Ако спреш за 10 мин? И двата проблема са психически.
  • #37
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    дада продължавай да въртиш плочата с безплатната и отрицателна електроенергия и как ще ти платят даже преди 30 години така зарибиха хората с екологичния дизел наскоро имаше клип на границата между шенген и турция от чакащи ред за заряд зимата имаше подобен някъде в скандинавските държави няколко улици в колонка от чакащи ред за заряд онези 100 ентусиасти що не тръгнат за резово да видим реално какво ще се случи европа имаше шанс да се електрифицира но реши първо да види какво ще стане с китай
  • #36
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    На антиелектриците-москофили никак не им харесва, че има някой да им оборва лъжите. Браво на точката!
  • #35
    2 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    А иначе отново доказваш антиматематическите си способности. "Хаха ( преди 9 минути )Електриците със слаба простата ще спират на всеки 100 километра да зареждат бързо за 5 минути,нещо като съвременен вариант на Бързи,смели сръчни."Ще ми обясниш ли математическата логика да спираш на всеки 100 км да зареждаш по 128 км на минута за пет минути - 640 км на всеки 100 км - 4 спирания до морето, за които си заредил 2560 км за общо 20 минути спиране? Винаги е забавно с вашите умения по матема ...